Arno Kütt: ekspedeerijad kaovad nagu taksofirmade “kiisud”

Arno Kütt
Arno Kütt

Kogu logistikasektorit ootavad ees suured muudatused ning logistikute töö võtavad üle globaalsed pilveteenused. “Ekspedeerijad kaovad ära nii, nagu kaovad taksofirmade “kiisud”,” tunnistas AS Cleveron juht ja omanik Arno Kütt intervjuus Logistikauudistele.

Oktoobris avas Cleveron Viljandis oma uue tootmishoone ning sellega seoses andis Kütt põgusa intervjuu ka Logistikauudistele.

Te olete USAs kanda kinnitanud, teil on suured diilid Walmartiga ja Inditexiga. Kuidas Cleveronil praegu läheb?

Kui numbrikeeles rääkida, siis eelmine aasta oli meil müük 11 miljonit, sel aastal seadsime eesmärgiks 30 miljonit, aga selle oleme täis saanud juba 9 kuuga. Me oleme oma plaanist ees ja järgmise aasta esimene poolaasta tuleb poole suurem kui selle aasta esimene poolaasta. See näitab, et me oleme väga kiires kasvutempos.

Kui palju sel aastal käivet tuleb?

Üle 45 miljoni. Meie põhieesmärk on praegu kasumlik kasv.

Kas uusi suuri lepinguid ka tulemas on? 

On, aga need läbirääkimised ja lepingud võivad võtta aasta-poolteist aega. Meil on praegu palju lõppjärgus, aga me ei saa midagi praegu veel öelda. Kindlasti järgmise aasta jooksul on kindlasti päris palju kuulda.

Täna räägime arendus- ja tootmishoone laiendusest. Milline mõju sellel ettevõttele on?

Meil enne oli kõik kokku 3000 ruutmeetrit, nüüd oli juurde 7500 ruutmeetrit pinda ehk kokku on 10 500 ruutu. See annab meile seda, et kui varem oli meil tootmine ja arendus kokku pressitud ja olime killustunud, siis enam mitte niivõrd. Meil olid osad inimesed rendiruumides ikka väga kokku pressitud, nüüd on oluliselt rohkem hingamisruumi ja kõik arendus on ühe kohapeal. See tulemus saab olema parem.

Kas inimeste arv kasvab?

Kui praegu on see pind meil siin veel tühi, siis tegelikkuses on inimesed lihtsalt mujal, rendipindade peal. Järgmisel nädalal kolime selle praktiliselt täis. Viljandi ja Tallinn jäävad ikkagi eraldi. Oleme mõnes väiksemas kontoris juba puhkeruumid kasutusele võtnud.

Palju investeeringute maht oli?

Suurusjärgus neli miljonit, ehitus oli kolm ja muud asjad juurde miljon, sisutused, sisseseaded. See oli omavahenditest, me ei kaasanud siin laenu.

Esinete Logistika aastakonverentsil ja osalete ka paneelarutelus “Logistika tulevik”. Milline on tuleviku logistika?

Kindlasti automatiseeritus, inimene ei ole enam kuller ja kulleritöö teevad ära robotid, droonid, isejuhtivad autod. See on üks pool. Kuna e-kaubandus ja just toidukaupade müük praegu väga kiirelt kasvab, siis  järgmise kümne aastaga toimub seal plahvatus. Ja kui toidukaubad hakkavad inimesele koju tulema, siis see on kõige suurem maht ja see muudab kõige rohkem.

Täna räägitakse e-kaubandusest ja siin on hea võrdlus sellega, kui kunagi räägiti värviteleviisorist. Täna ei ütle enam keegi, et ma ostsin värviteleviisori. E-kaubanduses kaob see “e” ka ära. Jääbki üks kaubandus ja see “e” muutub nii tavaliseks. Sa tellidki endale koju või lähed võtad kusagilt.

Tavakaubandus ikka jääb? Kaubamajad ikka jäävad?

Need ei kao kuhugi. Ja raamatud ei kao kuhugi, kino ei kao kuhugi. Nad kindlasti jäävad, aga tavapoed peavad ka hakkama interneti teel müüma. Siis on inimese valida, kas täna lähen poodi järele sellele kaubale ja homme tellin koju, või kui on kiirem asi, siis tellin drooniga. Selliselt see muutub, aga kaubandusettevõtted peavad muutuma paindlikuks.

Mis muutusi ma veel logistikas näen, on see, et kui siiani on väga suured kolmetähelised logistikafirmad olnud igal pool fookuses, siis nende tähtsus kaubamärgina järjest kaob. Kui kunagi oli nii, et tahan tellida teisest riigist ja otsin, kes ära tooks, siis praegu otsid ja ostad Amazonist ning mind rohkem midagi ei huvita.

Ma tellin kauba endale koju, aga kes selle ära toob – on seal suurfirma või mingi jagamismajandus vahel –, seal kindlasti tekivad suured muudatused.

Ekspedeerijad kaovad ära, nii nagu kaovad ära taksofirmade “kiisud”. Selle ekspedeerimise töö saavad ka ära teha IT-platvormid. Transpordifirmad peavad oma äriplaani üle vaatama, kui nad tahavad konkurentsis püsida. See on küll see koht, kus ma näen, et sellistel ekspedeerijatel, kellel nagunii FIEd sõidavad, pole varsti enam ekspediitorit vaja, nad saavad selle info ise kätte.

Kui kogu tehnoloogia taustal vaadata Rail Balticut, tunnelit, silda? Kas JAH või EI?

Mina oleksin pigem EI poolt. Aga ma pole eriala spetsialist, lihtsalt minule tundub, et Helsingi tunnel ja Saaremaa sild, no viimane on raha küsimus, aga Helsingi tunnel tundub, et see on okei, aga Rail Baltic … pigem ei. Kui, siis ainult koos selle Tallinna-Helsingi tunneliga.

Keskkonna poole osas kaldun ikkagi EI poole, sest Eesti nagu lõigatakse pooleks ja kui metsa pooleks lõikad, siis ühed on ühel pool ja teised teisel, selles mõttes näen, et pigem ei.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0252461
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.0683785
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255754
Filipiinide peeso PHP 59,49 0.2561639
Hiina jüaan CNY 7,72 0.067416
Hongkongi dollar HKD 8,95 -0.0458126
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0229015
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1048268
India ruupia INR 80,91 -0.2588725
Indoneesia ruupia IDR 16101,04 0.178256
Islandi kroon ISK 138,33 0.0433934
Jaapani jeen JPY 123,72 -0.2177595
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0264271
LAV rand ZAR 15,67 0.0376554
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,21 -0.0788927
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.1003866
Mehhiko peeso MXN 21,65 -0.0770729
Norra kroon NOK 9,74 -0.0307844
Poola slott PLN 4,29 0.0815832
Rootsi kroon SEK 10,23 0.0263904
Rumeenia leu RON 4,68 -0.0042754
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.1615718
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0112714
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0532387
Taani kroon DKK 7,46 0.0268032
Tai baht THB 36,32 -0.195385
Tšehhi kroon CZK 25,54 0.0274198
Türgi liir TRY 6,21 0.0273774
Ukraina grivna UAH 32,00 -0.069953
Ungari forint HUF 323,00 0.0650578
USA dollar USD 1,14 -0.0963729
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.0119531
Valgevene rubla BYN 2,46 -0.0731975
Vene rubla RUB 76,41 -0.0525816

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019