Kui arvestada ka silla ligipääsuteid, on ehitise pikkus 55 kilomeetrit. Sild ühendab Hongkongi Macau ja Zhuhaiga ehk võimaldab jõuda Hiina mandriosale.
Silla maksumuseks on pärast mitut edasilükkamist kujunenud ligi 20 miljardit dollarit (17,4 miljardit eurot). Ametlikel andmetel suri silla ehituse ajal vähemalt 18 töötajat.
Ehitisest ligikaudu 7 kilomeetrit moodustab veealune tunnel, mis jääb kahe tehissaare vahele.
Sild ehitati 68 miljoni inimesega piirkonda, kus enne ehitise valmimist kulus näiteks Zhuhaist Hongkongi jõudmiseks ligi neli tundi. Nüüd lühendab sild ajakulu 30 minutini.
Samas ei saa igaüks silda kasutada, vaid sellel sõitmiseks tuleb hankida eriluba, mida hakatakse välja andma kvoodi alusel. Samuti peab iga sõiduki eest maksma tolli.
Ametivõimude esialgsete hinnangute järgi pidi silda hakkama ületama 9200 sõidukit päevas, kuid seda numbrit vähendati pärast uue transpordivõrgustiku loomist lähipiirkonnas. Sellise liikluskoormuse juures on tekkinud ka kahtlus, kas sild suudab end ise ära majandada.
Sild avatakse igapäevaseks liikluseks kolmapäeval.
Vaata silla kohta ka videot.
Autor: Äripaev