Marek Pilv MM-il: 12 000 seast kaheteistkümnendaks

Marek Pilv enne ökonoomussõidu starti.
Marek Pilv enne ökonoomussõidu starti.

Septembri keskel osales Aspar-Trans OÜ autojuht Marek Pilv veokijuhtide MM finaalis Göteborgis, kust ta saavutas 33 finalisti seas kokkuvõttes 12 koha, kuid põhietapil oli ta koguni kolmas.

Kõige olulisem oskus tänapäeva veokijuhil on võime pidada täpselt kinni ette antud ajagraafikust ning suuta teekond läbida võimalikult väikese kütusekuluga. Just sellele keskenduski Volvo Truck Challenge Eesti etapp, ainus omalaadne võistlus, kus veokijuhid sellisel tasemel omavahel mõõtu saavad võtta.

Kokku osales Eestis 177 võistlejat, teiste seas Aspar-Trans OÜ juht Aare Müil, kes neli aastat tagasi Eesti meistrina maailmameistrivõistlusel käis, naastes sealt ülikõrge kolmanda kohaga.

Tänavu tal enam nii hästi ei läinud, esikoha napsas Eestis hoopis tema enda firmas rooli keerav Marek Pilv, ehk oskus säästlikult sõita on selles ettevõttes au sees. Kui aga tänavune MM toimunuks samadel alustel kui toona, oleks ka Marek naasnud maailmameistrivõistlustelt kolmanda kohaga.

Loosiõnn vedas alt

Tänavuse MM finaalis oli aga lisaks ökonoomsussõidule veel üks võistlus, mida korraldajad nimetasid “tootlikkuse” testiks. Raskel maastikurajal pidid sõitjad läbima trassi võimalikult kiiresti nii, et auto esiosa külge kinnitatud alusel olev sinine karbike maha ei kukuks.

Kui kukkus, tuli auto kinni pidada, see üles korjata ning alusele tagasi panna. See kõik röövis mõistagi aega. Ehk valik oli, kas sõita kiiremini riskeerides karbi mahakukkumisega, või sõita ettevaatlikumalt ja säästa aega karbi üleskorjamiste arvelt?

Sõitude järjekord loositi välja eelmisel õhtul. Marekil ei vedanud. Loosi järgi pidi ta sõitma teisena, kohe pärast India esindajat. Paraku ei jõudnud viimane aga Göteborgi kohale ning Marek pidi startima kohe hommikul esimesena. Rada oli küll korra kõrvalistmel läbi sõidetud, kuid täit pilti olukorrast see mõistagi ei andnud.

Tõusud ja langused, mida Marek koos Volvo veokijuhtide koolitaja Koit Kolganurmega kõige enam kartis, osutusid tegelikkuses lihtsamateks ning raskused tekkisid hoopis seal, kus seda oodatagi ei osanud. Karp kukkus maha nii mõnedki korrad.

Autosse paigaldatud kaamerad edastasid aga otsepilti ootepaviljoni, kust teised võistlejad said konkurentide sõite jälgida. Mida rohkem sõitjaid rada läbis, seda selgemaks sai loosiga hilisema stardikoha saanutele, kus on tegelikud ohukohad, kus võib kiiremini sõita, kus ettevaatlikum olla.

Kui Mareki aeg 13 minutit ja 17 sekundit mahtus suurepäraselt ette antud 15 minuti sisse ja tundus esialgu väga korralik tulemus, siis hiljem startinud hakkasid seda järjest üle sõitma: 12 minutit, 11 minutit, 10 minutit…ja kui  Šveitsi esindaja Michael Dubuis teisel päeval lõpuks raja 8 minuti ja 47 sekundiga läbi sõitis, oli selge, et tagant tulijatel on selge eelis ning siit mingit korralikku tulemust tulla ei saa. Nii läkski: Mareki koht esimeses sõidus oli alles 25.

Põhivõistlusel maailma absoluutses tipus

15 km tõusude ja laskumistega rada, mis tuli täislastis poolhaagisega läbida 12 minutiga, oli aga täpselt see, milleks sõitjad olid ette valmistunud ning mis olenes loosiõnnest vaid selles osas, et esimesena startinutel polnud ehk auto mootor veel piisavalt soe, et minimaalset kütusekulu püüda.

Siin Marekil loosiga vedas: ta oli kahepäevase võistluse kõige viimane sõitja. Stoilise rauga sõitis ta ajaks 12 minutit ja 7 sekundit, mis mahtus väga täpselt lubatud aja piiresse (üle 12 min ja 30 sek hakkasid lisanduma trahvipunktid). 

Kütust kulutas ta selle jooksul 2,57 liitrit, mis oli paremuselt kolmas tulemus. Temast vähemaga said hakkama vaid üldvõitja, poolakas Piotr Krahel (2,47 l) ja kohalik rootslane Bert Johansson (2,55 l), kes samal rajal väidetavalt ka varem harjutamas oli käinud. Ehk see sooritus, milleks juhid tegelikult treenivad ja mida nende igapäevatöös kõige enam vaja läheb, oli eestlasel peaaegu briljantne.

Üldvõit poolakale

Pärast tunde kestnud “praadimist” tehti pidulikul galaõhtul teatavaks lõpptulemused. Arusaadavalt ei olnud ebaõnnestunud esimese sõidu tõttu oodata eestlasele väga kõrget kohta, kuid lõpptulemuseks saavutatud 12. koht oli esimese korra kohta siiski suurepärane. “Tulla esimest korda elus maailmameistrivõitlustele ja sõita end vaatamata ebaõnnele loosimisel esimese kolmandiku sekka, on minu arust suurepärane tulemus,” tunnistas ka Koit Kolganurm.

Marek Pilv ise nii rahul oma sõiduga polnud. “Loomulikult tulin ma võitma ja olen esimese sõidu pärast ikka väga pettunud. Õnneks on mul hotellitoas neli suurt patja, mida nüüd märjaks nutta,” viskas Marek olukorra üle nalja ja adus sisemiselt ka ise, et tulla 12 000 veokijuhi seast üle maailma 12. kohale, polegi ju üldse halb tulemus.

Esikoha kahe sõidu kokkuvõttes võttis poolakas Piotr Krahel, kes on varemgi sel võistlusel edukalt esinenud. Teine koht läks kohalikule mehele, rootslasele Bert Johanssonile ja kolmas üle lahe Soome, Simo Laukkanenile.

Volvo Trucks Driver Challenge Eesti projektijuht Raili Riiberg tunnistas, et sellise võistluse peaeesmärk on väärtustada veokijuhi tähtsat tööd.

“Transpordisektor on pidevas arengus ja praegu on üle maailma kvalifitseeritud veokijuhtidest suur puudus. Oleme kutsunud võistlema absoluutselt kõiki kutselisi juhte, olenemata sellest, mis veokitega nad igapäevaselt sõidavad,“ ütles Riiberg ja lisas, et üheksa aastat tagasi ellu kutsutud traditsioon saab jätku juba ülejärgmisel aastal.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0369595
Brasiilia reaal BRL 4,34 -0.7932335
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051148
Filipiinide peeso PHP 62,61 0.159977
Hiina jüaan CNY 8,02 0.2199753
Hongkongi dollar HKD 9,08 0.236164
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.040494
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.4917407
India ruupia INR 85,49 0.4346907
Indoneesia ruupia IDR 17616,80 0.2161695
Islandi kroon ISK 134,48 0.2086438
Jaapani jeen JPY 129,54 -0.1541545
Kanada dollar CAD 1,51 0.2590501
LAV rand ZAR 16,69 -0.5796635
Lõuna-Korea vonn KRW 1306,37 -0.0665524
Malaysia ringgit MYR 4,81 0.2415207
Mehhiko peeso MXN 21,78 -0.0867064
Norra kroon NOK 9,45 -0.0021168
Poola slott PLN 4,29 -0.1000349
Rootsi kroon SEK 10,38 0.1457234
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0257306
Singapuri dollar SGD 1,59 0.0815917
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0113546
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.3140265
Taani kroon DKK 7,46 -0.0495753
Tai baht THB 37,84 0.0936359
Tšehhi kroon CZK 25,80 0.1241947
Türgi liir TRY 6,69 -1.4238596
Ukraina grivna UAH 32,35 0.216247
Ungari forint HUF 323,07 -0.3731343
USA dollar USD 1,16 0.2075048
Uus-Meremaa dollar NZD 1,77 -0.3377428
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.5091235
Vene rubla RUB 76,00 -0.4842247

Valdkonna töökuulutused