Marek Pilv MM-il: 12 000 seast kaheteistkümnendaks

Marek Pilv enne ökonoomussõidu starti.
Marek Pilv enne ökonoomussõidu starti.

Septembri keskel osales Aspar-Trans OÜ autojuht Marek Pilv veokijuhtide MM finaalis Göteborgis, kust ta saavutas 33 finalisti seas kokkuvõttes 12 koha, kuid põhietapil oli ta koguni kolmas.

Kõige olulisem oskus tänapäeva veokijuhil on võime pidada täpselt kinni ette antud ajagraafikust ning suuta teekond läbida võimalikult väikese kütusekuluga. Just sellele keskenduski Volvo Truck Challenge Eesti etapp, ainus omalaadne võistlus, kus veokijuhid sellisel tasemel omavahel mõõtu saavad võtta.

Kokku osales Eestis 177 võistlejat, teiste seas Aspar-Trans OÜ juht Aare Müil, kes neli aastat tagasi Eesti meistrina maailmameistrivõistlusel käis, naastes sealt ülikõrge kolmanda kohaga.

Tänavu tal enam nii hästi ei läinud, esikoha napsas Eestis hoopis tema enda firmas rooli keerav Marek Pilv, ehk oskus säästlikult sõita on selles ettevõttes au sees. Kui aga tänavune MM toimunuks samadel alustel kui toona, oleks ka Marek naasnud maailmameistrivõistlustelt kolmanda kohaga.

Loosiõnn vedas alt

Tänavuse MM finaalis oli aga lisaks ökonoomsussõidule veel üks võistlus, mida korraldajad nimetasid “tootlikkuse” testiks. Raskel maastikurajal pidid sõitjad läbima trassi võimalikult kiiresti nii, et auto esiosa külge kinnitatud alusel olev sinine karbike maha ei kukuks.

Kui kukkus, tuli auto kinni pidada, see üles korjata ning alusele tagasi panna. See kõik röövis mõistagi aega. Ehk valik oli, kas sõita kiiremini riskeerides karbi mahakukkumisega, või sõita ettevaatlikumalt ja säästa aega karbi üleskorjamiste arvelt?

Sõitude järjekord loositi välja eelmisel õhtul. Marekil ei vedanud. Loosi järgi pidi ta sõitma teisena, kohe pärast India esindajat. Paraku ei jõudnud viimane aga Göteborgi kohale ning Marek pidi startima kohe hommikul esimesena. Rada oli küll korra kõrvalistmel läbi sõidetud, kuid täit pilti olukorrast see mõistagi ei andnud.

Tõusud ja langused, mida Marek koos Volvo veokijuhtide koolitaja Koit Kolganurmega kõige enam kartis, osutusid tegelikkuses lihtsamateks ning raskused tekkisid hoopis seal, kus seda oodatagi ei osanud. Karp kukkus maha nii mõnedki korrad.

Autosse paigaldatud kaamerad edastasid aga otsepilti ootepaviljoni, kust teised võistlejad said konkurentide sõite jälgida. Mida rohkem sõitjaid rada läbis, seda selgemaks sai loosiga hilisema stardikoha saanutele, kus on tegelikud ohukohad, kus võib kiiremini sõita, kus ettevaatlikum olla.

Kui Mareki aeg 13 minutit ja 17 sekundit mahtus suurepäraselt ette antud 15 minuti sisse ja tundus esialgu väga korralik tulemus, siis hiljem startinud hakkasid seda järjest üle sõitma: 12 minutit, 11 minutit, 10 minutit…ja kui  Šveitsi esindaja Michael Dubuis teisel päeval lõpuks raja 8 minuti ja 47 sekundiga läbi sõitis, oli selge, et tagant tulijatel on selge eelis ning siit mingit korralikku tulemust tulla ei saa. Nii läkski: Mareki koht esimeses sõidus oli alles 25.

Põhivõistlusel maailma absoluutses tipus

15 km tõusude ja laskumistega rada, mis tuli täislastis poolhaagisega läbida 12 minutiga, oli aga täpselt see, milleks sõitjad olid ette valmistunud ning mis olenes loosiõnnest vaid selles osas, et esimesena startinutel polnud ehk auto mootor veel piisavalt soe, et minimaalset kütusekulu püüda.

Siin Marekil loosiga vedas: ta oli kahepäevase võistluse kõige viimane sõitja. Stoilise rauga sõitis ta ajaks 12 minutit ja 7 sekundit, mis mahtus väga täpselt lubatud aja piiresse (üle 12 min ja 30 sek hakkasid lisanduma trahvipunktid). 

Kütust kulutas ta selle jooksul 2,57 liitrit, mis oli paremuselt kolmas tulemus. Temast vähemaga said hakkama vaid üldvõitja, poolakas Piotr Krahel (2,47 l) ja kohalik rootslane Bert Johansson (2,55 l), kes samal rajal väidetavalt ka varem harjutamas oli käinud. Ehk see sooritus, milleks juhid tegelikult treenivad ja mida nende igapäevatöös kõige enam vaja läheb, oli eestlasel peaaegu briljantne.

Üldvõit poolakale

Pärast tunde kestnud “praadimist” tehti pidulikul galaõhtul teatavaks lõpptulemused. Arusaadavalt ei olnud ebaõnnestunud esimese sõidu tõttu oodata eestlasele väga kõrget kohta, kuid lõpptulemuseks saavutatud 12. koht oli esimese korra kohta siiski suurepärane. “Tulla esimest korda elus maailmameistrivõitlustele ja sõita end vaatamata ebaõnnele loosimisel esimese kolmandiku sekka, on minu arust suurepärane tulemus,” tunnistas ka Koit Kolganurm.

Marek Pilv ise nii rahul oma sõiduga polnud. “Loomulikult tulin ma võitma ja olen esimese sõidu pärast ikka väga pettunud. Õnneks on mul hotellitoas neli suurt patja, mida nüüd märjaks nutta,” viskas Marek olukorra üle nalja ja adus sisemiselt ka ise, et tulla 12 000 veokijuhi seast üle maailma 12. kohale, polegi ju üldse halb tulemus.

Esikoha kahe sõidu kokkuvõttes võttis poolakas Piotr Krahel, kes on varemgi sel võistlusel edukalt esinenud. Teine koht läks kohalikule mehele, rootslasele Bert Johanssonile ja kolmas üle lahe Soome, Simo Laukkanenile.

Volvo Trucks Driver Challenge Eesti projektijuht Raili Riiberg tunnistas, et sellise võistluse peaeesmärk on väärtustada veokijuhi tähtsat tööd.

“Transpordisektor on pidevas arengus ja praegu on üle maailma kvalifitseeritud veokijuhtidest suur puudus. Oleme kutsunud võistlema absoluutselt kõiki kutselisi juhte, olenemata sellest, mis veokitega nad igapäevaselt sõidavad,“ ütles Riiberg ja lisas, et üheksa aastat tagasi ellu kutsutud traditsioon saab jätku juba ülejärgmisel aastal.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1454591
Brasiilia reaal BRL 4,46 0.3509719
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.025565
Filipiinide peeso PHP 60,51 0.5667088
Hiina jüaan CNY 7,86 0.3753735
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.4221499
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0445242
Iisraeli seekel ILS 4,28 0.2575871
India ruupia INR 80,14 -0.0972326
Indoneesia ruupia IDR 16457,34 -0.0633358
Islandi kroon ISK 138,83 0.0072036
Jaapani jeen JPY 128,03 0.1642935
Kanada dollar CAD 1,54 0.3661327
LAV rand ZAR 16,29 -0.0263938
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,98 0.2445599
Malaysia ringgit MYR 4,76 0.4005735
Mehhiko peeso MXN 22,94 0.5818619
Norra kroon NOK 9,91 -0.0342856
Poola slott PLN 4,28 -0.0840179
Rootsi kroon SEK 10,32 0.1329749
Rumeenia leu RON 4,65 0.26288
Singapuri dollar SGD 1,56 0.2569868
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.3005677
Šveitsi frank CHF 1,13 0.2571834
Taani kroon DKK 7,47 -0.0227656
Tai baht THB 37,26 0.2907094
Tšehhi kroon CZK 25,73 -0.0310861
Türgi liir TRY 6,09 0.3196678
Ukraina grivna UAH 31,56 -0.0057023
Ungari forint HUF 322,27 0.0869592
USA dollar USD 1,14 0.3432796
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.0904268
Valgevene rubla BYN 2,43 0.5221499
Vene rubla RUB 76,60 0.025203

Valdkonna töökuulutused