Autor: Logistikauudised.ee • 6. september 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tartu bussi- ja raudteejaama vahel sõidab tasuta elektribuss

Tartu tasuta elektribuss.
Foto: Tartu LV/Jaanus Tamm
Esmaspäevast, 3. septembrist hakkas Tartu bussijaama ja raudteejaama vahel sõitma elektribuss, mille sõidugraafik on ajastatud rongide sõiduplaaniga.

Bussisõit uuel liinil on tasuta, kuid nõutav on bussikaardi valideerimine. Uue bussiliininumber on 25 ja buss on sini-rohelistes värvides.

Buss teeb iga päev 14 sõitu, alustades esimest kell 5.37 Annelinnast Luha peatusest. Ülejäänud 13 sõitu teeb buss marsruudil Turu - Kaubamaja - Raudteejaam - Maarjamõisa - Raudteejaam - Kesklinn - Turu.

Esimeste elektriveokite kasutamiskogemusest Taanis räägib ka 18. septembril toimuval Logistika kogemuskonverentsil Ragn Sells turundus- ja kommunikatsioonijuht Rainer Pesti.

Lisaks jagavad oma kogemusi:

Estanc tegevjuht Mihkel Tammo suuregabariidiliste veoste transpordist.

Voore Farm Teenused juhatuse liige Henrik Klammer põllumajanduslogistikast jne.

Thorgate`i kaasasutaja Ivar Merilo e-veoselehe kasutamiskogemusest metsandussektoris ja p puistainete veol ning paljud terised. 

Tutvu programmiga SIIN

Registreeri end konverentsile SIIN

Pärast kella 17 toimuvatel  väljumistel buss enam Maarjamõisa suunale ei sõida, vaid toimetab sõitjad otse kesklinna. Viimane sõit viib reisijad kell 22.24 raudteejaamast kesklinna ja sealt Annelinna kaudu Ihastesse Männimetsa peatusesse.

Elektribussi sõidugraafik hoitakse sünkroonis rongide saabumiste ja väljumistega - kui rongide ajad muutuvad, siis korrigeeritakse ka bussi sõidugraafikut. Sõidugraafik on üleval peatus.ee  lehel.

Elektribuss pandi käima esialgu üheks aastaks (kuni 31. august 2019). Liiniveolepingu sõlmis linn ASiga SEBE, kes pakkus elektribussiga liiniveohankel madalaima liinikilomeetri hinna. Teenuse maht on orienteeruvalt 40 000 km/aastas ja maksumus 220 400 eurot.

Uue bussiliini avamise eesmärk on välja selgitada elektribussi kasutamise tehnilised ja logistilised tingimused. Saadud teavet kasutatakse tulevikus liinivedude kavandamisel. 

Elektribussi pilootprojekt viiakse ellu Läänemere programmist rahastatava projekti BSR Electric raames ja liinivedu rahastatakse osaliselt EL-i regionaalarengu fondist.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077