Venemaa toll keelas hoiatuseta ja üleöö liisinguautode sissesõidu föderatsiooni, kirjutas Postimees. Maksu- ja Tolliameti teatel nõuab Venemaa liisingufirmade autodelt tagatisraha.

- Ivangorodi piiripunkt.
- Foto: Scanpix/Eero Vabamägi
Liisinguautoga Venemaale sõites tuleb maksta ligi 10 000 eurole vastav tagatisraha, mis aga väidetavalt lahkudes tagastatakse, täpsustati
Postimehele Loode-Venemaa tolli protseduuride osakonnast.
Samasuguse summa peavad välja käima ka isikud, kelle nimele on registreeritud kaks autot ning soovivad mõlemaga piiri ületada. Kui mõlemad autod on ühe pereliikme nimele, siis pääseb ilma tagatisraha maksmata üle piiri vaid ühe autoga.
Eile Vene piiripunktist tagasi saadetud liisinguautode valdajatele toodi põhjenduseks absurdsena kõlav väide, et sõiduk kuulub juriidilisele isikule, mille teine sõiduk on juba sõitnud Venemaale, kuid tagasi pole veel tulnud. Asjaolu, et auto valdaja on kantud sõiduki registreerimistunnistusele sõiduki kasutajana, ametnikke ei loksutanud, sest auto omanikuks on ju pank.
Maksu- ja Tolliamet tegi täna omapoolse avalduse, milles piirikontrolli valdkonna juht Ants Kutti ütles, et kuna Vene toll maksuametit muudatusest ette ei teavitanud, siis amet alles uurib, milles see seisneb ja kuidas piiriületus edaspidi võiks liisitud autodega toimuma hakata.
Maksuametile teadaolevalt puudutab muudatus eelkõige neid, kelle nimele on vormistatud kaks või rohkem transpordivahendit.
"Kui nendest transpordivahenditest ühele on juba Vene toll vormistatud ajutise väljaveo loa Venemaale, siis teise sõidukiga piiriületusel tuleb maksta tagatist. Palume sõiduautoga piiriületusel aega varuda, kuna ooteaeg on ajutise väljaveo kontrolli ja tagatise vormistuse tõttu pikk,“ lisas Kutti.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.