Autor: Logistikauudised.ee • 3. september 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Viking Line alustas uue reisilaeva ehitus

Eile, 3. septembril algas Hiinas Xiamen Shipbuilding Industry Co. Ltd. (XSI) laevatehases Viking Line’i uue kruiisilaeva ehitus. Uuest alusest saab üks maailma kliimasõbralikem laev.

Projekti raames tehti ulatuslikku inseneri- ja arendustööd eesmärgiga luua ainulaadne uue põlvkonna reisilaev. Koostööprojekti on kaasatud mitmed tarnijad Soomest ja Euroopast. Laev alustab tööd 2021. aasta alguses marsruudil Turu–Ahvenamaa–Stockholm.

Ainulaadne ja avar disain

Uus laev projekteeriti eesmärgiga pakkuda avarat ja takistusteta vaadet marsruudile jäävale saarestikule. Suured panoraamaknad võimaldavad reisijatel kogeda saarestikku uuel moel.

Fakte uue laeva kohta:

Valmib 2020. aasta lõpuks

Alustab 2021. aasta alguses tööd liinil Turu–Ahvenamaa–Stockholm

Reisijate mahutavus: 2800 inimest

Kajuteid: 922

Meeskond: umbes 200 inimest

Pikkus: 218 meetrit; kogumahutavus: 63 000 tonni

Lastimaht: 1500 liinimeetrit

Jääklass: 1A Super

Kütus: veeldatud maagaas (LNG)

Ehitaja: Xiamen Shipbuilding Industry Co., Hiina

Koostööpartnerid: Wärtsilä, ABB Marine, Kone, Koncept Stockholm, Deltamarin, Almaco jne

Allikas: Viking Line

„Soovime oma külalistele pakkuda enneolematuid vaateid saarestikule. Meie ettevõtte juured on selles saarestikus ja me soovime, et see väljenduks ka meie tegevustes. Uuelt laevalt avanevad avarad vaated ning laeval on tunda mere kõikehaaravat kohalolu. Kasutame meie ainulaadse merekeskkonna kaitsmiseks uuenduslikke tehnoloogiaid. Tuleviku reisikogemus keskendub keskkonna hoidmisele ja mugavusele,“ selgitas Viking Line’i president ja tegevjuht Jan Hanses.

Uue laeva sisekujunduse autor on Rootsis tegutsev arhitektuuribüroo Koncept Stockholm. Koncept Stockholmi töö, mis kombineerib atraktiivselt Skandinaavia kergust ja mängulisust, jäi silma mitmete tuntud arhitektuuribüroode tööde seast.

Sisearhitektide abiga püüab Viking Line ühtaegu tagada kruiisireisijate – nii lastega perede kui ka konverentsikülastajate – rahulolu ning vastata kaubavedude nõuetele. Projektis on võetud arvesse ka rahvusvaheliste reisijate vajadusi, kes võivad saarestikku kogeda esimest korda elus.

Suurem ja energiatõhusam kui Viking Grace

Uus laev tuleb suurem, kuid tõhusam kui keskkonnasäästu pioneer M/S Viking Grace, esimene veeldatud maagaasil töötav suur reisilaev maailmas. Uus laev hakkab arvutuste kohaselt tarbima kuni kümme protsenti vähem kütust.

Optimeeritud energiatõhusus ja keskkonnasõbralikud lahendused on olnud projekti fookus ning uuest kruiisilaevast saab üks energiatõhusamaid laevu maailmas.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077