Eesti teede olukorra paranemist pole loota

Kose–Mäo teelõigu ehitustööd.
Kose–Mäo teelõigu ehitustööd.

Aastast aastasse kulub teedehoiule 220–315 miljonit eurot, kuid pikaajalist remondivõlga sellega siiski ei vähenda, selgub peatselt valitsuse lauale saabuvast teehoiukava korraldusest.

Uute teede ehitamise kõrval puudutab teedehoiu kava ka seniste säilitamist. Sellest, et teedevõrgu optimaalsest säilitamiseelarvest on püsivalt 10–20 protsenti puudu, on räägitud aastaid. Senise rahastuse juures on võlga suudetud hoida 840 miljoni euro tasemel ja lähiaastatel see ei muutu, kirjutab Äripäev.

Majandus- ja taristuministri Kadri Simsoni sõnul kajastab remondivõlgnevuse hinnang eelmise ligi 25 aastaga kuhjunud kumulatiivset remondivõlga. “On ilmselge, et ühe teehoiukava ajaraamis ei ole võimalik seda likvideerida. Riigiteede remondivõlg küll kahaneb, kuid paraku mitte päris soovitud tempos,” märkis ta.

Põhimõtteliselt tähendab see seda, et teede olukord tasandub keskmiseks, parandatakse kõige hullemad kohad ära, aga kõige paremas olukorras olevatel teedel lastakse pisut kehvemasse seisu minna.

Seda näitavad arvud. Kui 2008. aastal oli pea 37 protsendi ulatuses olukord halb või väga halb, siis eelmiseks aastaks oli see kahanenud 25 protsendile ja ületuleva aastaga ei ületa 17 protsenti. Heaks hinnatud teede osakaal suureneb küll 35 protsendini, kuid väga heas olukorras teede pikkus väheneb 25 protsendilt 20 protsendile.

Sillad kardavad uusi massipiiranguid

Siit kuni 2021. aastani jääb sildade remondiks aastas keskmiselt 5 miljonit eurot. Maanteeameti hinnangul pikemas perspektiivis sellest ei piisa. Eestis on üle tuhande silla ning uute liiklussõlmede rajamisega on nende arv üha kasvanud.

Pärast 2023. aastat tuleb sildade korrashoiuks raha märkimisväärselt suurendada, 8 miljonile aastas.

Lisaprobleem on veokite massipiirangu tõstmine 52 tonnile, nimelt tõusis 2015. aastal näiteks puiduveomasinate lubatud suurim kaal 44 tonnilt 52 tonnile. Praegu on Eestis 200 silda, kuhu selliseid sõidukeid lasta ei saa. Niisama sildu laiendama ei minda, kui just lähemas perspektiivis tee laiendust sealsamas loota ei ole, selgub kavast.

Simson ei välista ka laenuraha

Lähiaastatel jääb Eestis peamiseks uueks teearenduseks Kose–Mäo lõigu ehitamine, mille neljarajaliseks ehitamise kohta langetati otsus juba 2016. aastal. 2022. aastani kestev ehitus läheb maksma poolsada miljonit eurot.

Teistest suurematest lõikudest on teehoiukava järgi plaanis neljarajaliseks teha Pärnu–Uulu, Pärnu–Sauga ja Narva maanteel Aaspere–Haljala lõik, ühtekokku 22 kilomeetrit.

“Teedevõrgu hooldamiseks ja säilitamiseks on riigieelarvest tänase kava kohaselt võimalik panustada kuni 163 miljonit eurot, lisanduvad veel liiklusohtlike kohtade ümberehitus ja tolmuvabade teekatete ehitamine ca 11 miljoni euro ulatuses,” märkis Simson.

“Samuti ei ole välistatud laenu­vahendite kaasamine ehitustegevuseks, mille maht täpsustatakse siis juba uue koalitsiooni kokkuleppe raames,” lisas ta.

Loe pikemalt Äripäevast.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 0.1493838
Brasiilia reaal BRL 4,83 0.2801062
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0357965
Filipiinide peeso PHP 63,24 0.5389764
Hiina jüaan CNY 8,02 0.3591361
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.2347982
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0269415
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.1888371
India ruupia INR 84,59 0.1657845
Indoneesia ruupia IDR 17364,28 0.0462081
Islandi kroon ISK 129,19 0.2638727
Jaapani jeen JPY 131,29 0.1907814
Kanada dollar CAD 1,51 0.1990578
LAV rand ZAR 16,96 -1.0035964
Lõuna-Korea vonn KRW 1313,31 0.6468077
Malaysia ringgit MYR 4,84 0.0910219
Mehhiko peeso MXN 21,93 0.0702779
Norra kroon NOK 9,59 0.8379154
Poola slott PLN 4,29 0.1773753
Rootsi kroon SEK 10,34 -0.0743969
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0021516
Singapuri dollar SGD 1,60 0.1752519
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.2139881
Šveitsi frank CHF 1,13 0.1240255
Taani kroon DKK 7,46 -0.0254719
Tai baht THB 37,89 0.1864226
Tšehhi kroon CZK 25,54 0.1607654
Türgi liir TRY 7,32 0.482946
Ukraina grivna UAH 32,82 0.320021
Ungari forint HUF 323,28 0.0990835
USA dollar USD 1,17 0.2484578
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.4762715
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.3516088
Vene rubla RUB 77,59 -0.3202884

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018