Maersk testib Põhja-Jäämere laevateed

Taani Maersk saadab esimese laeva Põhja-Jäämerele.
Taani Maersk saadab esimese laeva Põhja-Jäämerele.

Maailma suurim konteinervedude firma Maersk Line saadab sel nädalal Põhja-Jäämere kaudu esimese laeva Euroopasse, laevatee võiks olla alternatiiv Suessi kanalile, kirjutab Financial Times.

Peterburi peaks Maerski uusim kõrge jääklassiga laev jõudma septembri alguses. Kirdeväila meretee Vladivostoki ja Norra vahel on nädal või paar lühem kui traditsiooniline meretee läbi Suessi kanali, kuid oluliselt kallim, laevatatav vaid osal ajal aastast ning see möödub väga hõredalt asustatud aladest.

Maerski kinnitusel on tegemist proovireisiga, et testida konteinervedude võimalikkust Kirdeväilas ning koguda selle meretee kohta infot.

„Praegu ei paku Kirdeväila meretee ärilist alternatiivi meie praegustele kaubateedele, mis põhinevad klientide nõudlusel, kauplemistrendidel ja tiheda asustusega aladel,“ ütles laevafirma esindaja Briti ärilehele.

Venemaa suurim erakätes gaasitootja Novatek saatis juulis esimese vedelgaasitankeri piki Kirdeväila Hiinasse, ettevõtte juht Leonid Mihelson kuulutas selle reisiga avatuks uue „kaubateede ajastu“. Samuti on Kirdeväilal sõite katsetanud Hiina laevafirma Cosco. 

High North News kirjutab, et Cosco ja Novateki tegevus ongi Maerski huvi Kirdeväila vastu suurendanud: kuigi see meretee ei ole praegu äriliselt mõistlik, ei taha Taani Maersk sellelt turult kõrvale jääda. Samas ei ole teada ka näiteks see, kui palju Coscole reisid maksma lähevad või kui suur osa ettevõtmisest on Hiina valitsuse initsiatiiv.

Venta Maersk on 3600 konteineriga kõrge jääklassiga laev, mis suudab High North Newsi vahendusel trotsida ühe meetri paksust lahtist jääd. Selle esimesel Kirdeväila reisil on peamiseks lastiks külmutatud kala.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.044039
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.112729
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0306701
Filipiinide peeso PHP 59,46 0.0201844
Hiina jüaan CNY 7,70 0.0597667
Hongkongi dollar HKD 8,93 -0.0995715
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0982768
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1428639
India ruupia INR 81,02 0.16814
Indoneesia ruupia IDR 16108,36 0.1335872
Islandi kroon ISK 138,29 -0.0722596
Jaapani jeen JPY 124,12 -0.1608752
Kanada dollar CAD 1,51 0.0529661
LAV rand ZAR 15,58 -0.0622018
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,26 0.0039179
Malaysia ringgit MYR 4,68 -0.0662124
Mehhiko peeso MXN 21,51 -0.0771178
Norra kroon NOK 9,73 -0.0184972
Poola slott PLN 4,28 -0.0583798
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.1033572
Rumeenia leu RON 4,68 -0.0746714
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.0064758
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0265887
Taani kroon DKK 7,46 -0.0549061
Tai baht THB 36,03 -0.3029892
Tšehhi kroon CZK 25,52 -0.0548224
Türgi liir TRY 6,09 0.2501275
Ukraina grivna UAH 31,94 -0.114146
Ungari forint HUF 321,26 -0.0248957
USA dollar USD 1,14 -0.1140651
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.1784121
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.0897813
Vene rubla RUB 75,47 -0.0823514

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019