Autor: Logistikauudised.ee • 13. august 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Elektrilevi omandab elektriautode laadimisvõrgustiku

Elektriautode laadimiskoht
Foto: Postimees/Scanpix
Täna kuulutas Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium 350 000 euro suuruse pakkumise teinud võrguettevõtte Elektrilevi võitjaks hankel, millega otsiti elektriautode kiirlaadimisvõrgustikule uut omanikku.

Elektrilevi valmistab ette taristu ülevõtmist ja teenuse sujuvat jätkamist, et alustada laadimisvõrgustiku haldamisega 1. septembrist. Teenus jätkub ELMO nime all ja klientide jaoks toimib laadimisvõrgustiku kasutamine esialgu samal kujul edasi. Sel aastal tegeleb Elektrilevi teenuse opereerimise ülevõtmisega, edaspidi on fookuses taristu arendamine.

„Meie eesmärk on aidata kaasa elektritranspordi arengule, muutes kliendile elektriautode laadimisteenust mugavamaks ja arvestades seejuures ka võrgu võimalikult tõhusat toimimist,“ ütles Elektrilevi juhatuse liige Taavo Randna.

„Laadimistaristu on sisuliselt osa elektrivõrgust – selle arendamine, koormuste juhtimine ja asukohtade valik eeldab tihedat koostööd võrgu planeerimisega. Tulevikus vajatakse tänasest oluliselt kiiremat laadimist, nagu ka mugavat lahendust erinevatele levinud laadimisotsikutele. Samuti suureneb elektriautode arvu kasvades laadimispunktide hulk,“ kirjeldas Randna trende, millele Elektrilevi laadimisvõrku arendades keskendub.

Ta lisas, et erinevate taristute ühishalduse abil on Elektrilevil võimalik ka elektriautode laadimisvõrgustikus toimetada kuluefektiivsemalt. „Mitme võrgu koos haldamine on kasulik nii uute kui ka olemasolevate taristute jaoks. Oleme seni sünergiat ja kulusäästu näinud elektri-, tänavavalgustuse- ja kiire interneti võrgu koos haldamisel,“ ütles Randna.

„Eestis on riik seni elektriautode laadimisteenusele peale maksnud. Elektrilevi näeb, et kuluefektiivse majandamise ja taristute ühishaldusega on võimalik ELMO muuta kasumlikuks. Selle eesmärgi aluseks on elektriautode arvu kasv ja hea koostöö erinevate osapooltega. Taristu konkurentsivõime kasv käib käsikäes teenuse mugavamaks muutumisega kliendi jaoks,“ ütles Randna ja lisas, et Elektrilevi ootuste kohaselt peaks Eestis kümne aasta pärast iga kolmas uus auto olema elektriauto.

Elektrilevi omandab tehinguga 168 laadimisseadet, ELMO veebidomeeni ja kaubamärgi kasutusõiguse. Tehingu maksumus on 350 000 eurot.

Elektrilevi on suurim jaotusvõrguettevõte Eestis, hallates ligikaudu 60 000 kilomeetrit elektriliine ja 24 000 alajaama. Lisaks sellele pakub Elektrilevi ka mitmeid vabaturuteenuseid, millest suurimad on Tallinna ja Tartu tänavavalgustuse haldamine ja üle Eesti kiire interneti võrgu rajamine.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077