Autor: Logistikauudised.ee • 9. august 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna-Tartu maantee Eesti ohtlikuim

Politseinikud
Foto: Postimees/Scanpix
Viimase paari aasta 7 kuuga on kõige enam inimkannatanuga liiklusõnnetusi toimunud Tallinna-Tartu-Luhamaa maanteel, järgnevad Tallinna-Narva ja Tallinna-Pärnu-Ikla maantee.

Kui võrrelda 2017 ja 2018 esimest seitset kuud, siis kõikidel maanteedel on inimkannatanuga liiklusõnnetuste arv kasvanud, eriti Tallinna-Tartu-Luhamaa maanteel. Kui mullu oli sama perioodil sellel maanteel 18 kannatanut, ehk sama palju kui Tallinna-Narva maanteel, siis tänavu on neid suisa 10 võrra rohkem, ehk 28.

Inimkannatanuga liiklusõnnetused maanteede kaupa (7 kuu andmed). 

2017    2018    Kokku

TALLINNA - TARTU - LUHAMAA

18          28          46

TALLINNA - NARVA

18          22          40

TALLINNA - PÄRNU - IKLA

11          20          31

PÄRNU - RAKVERE - SÕMERU

8            10          18

JÕHVI - TARTU - VALGA

6            10          16

VALGA - UULU

3            3            6

Kokku kannatanuid

64          93          157

Allikas: Politsei ja piirivalveamet

Kokku on kahe aasta seitsme kuuga saanud Tallinna-Tartu-Luhamaa maanteel kannatada 46 inimest, mis on üheks peamiseks põhjuseks, miks politsei ja piirivalveamet on täna ja homme oma suurendatud jõududega väljas just sellel maanteel.  

„Valisime Tallinna ja Tartu vahelise maanteelõigu, sest see on suure liiklussagedusega ning tänavu seitsme kuuga juhtus seal mullusega võrreldes kümme rasket õnnetust rohkem. Tallinna ja Tartu vahelisel maanteel on tänavu surma saanud kolm liiklejat, neist kaks Harjumaal ja üks Jõgevamaal,“ selgitas koha valikut PPA juhtivkorrakaitseametnik Sirle Loigo.  

Ta lisas, et kolme prefektuuri ühise kiiruse mõõtmisega soovitakse näha, millist mõju suuremahuline liiklusjärelevalve roolikeerajale avaldab. „Juhid peavad +10 km/h tunnis sõitmist normaalsuseks, seda nii maanteel kui ka linnas. Kuid lubatud piirkiiruse lõhki sõitmine suurendab tõenäosust sattuda õnnetusse ja seda, et keegi saab surma. Eesmärk on sekkuda iga väiksema kiiruseületamise korral,“ ütles Loigo.

Täna on patrullid maanteel kella 7st hommikul kella 19ni õhtul. Homme alustavad politseinikud kiirusemõõtmist kell 10 hommikul ning teevad seda pea 12 tundi. Kokku on Tallinna ja Tartu vahel viis patrulli, kilomeetritel 7 kuni 42, 42 kuni 77, 77 kuni 112, 112 kuni 147 ning 147 kuni 182.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077