Veokijuhtide põud kummitab kogu Euroopat

Veokid maanteel.
Veokid maanteel.

Hispaanias on 70% veokijuhitest üle 50 aasta vanad, Saksamaal on see arv kaks kolmandikku ning viimase viie aasta jooksul on noorte veokijuhtide pealekasv kahanenud Euroopas kuus korda. See kõik on hakanud avaldama mõju maanteevedude hinnale.

Põhjused, miks kogu Euroopat on haaranud veokijuhtide defitsiit, on riigiti erinevad. Näiteks Saksamaal tuuakse põhjuseks kohustusliku ajateenistuse kaotamist 2011. aasta suvel. Enne seda koolitas Bundeswehr veokijuhiks 15 000 noort igal aastal, nüüd on väga keeruline meelitada noori veokijuhi lube tegema, kirjutab cargonews.lt.

Poolas, kus on puudu ca 100 000 juhti, toovad noored peamise põhjusena välja koolituse kõrge hinna: keskmiselt 2000 eurot. Probleem on suur kõikjal ja näiteks Leedus on see lahendatud ida poolt sisse ostetud tööjõuga.

Sellel ametikohal töötas möödunud aastal 13 000 välisriigi kodanikku, mis tähendab sisuliselt üheksat autojuhti kümnest. See on ka üks põhjustest, miks on veokite kaskokindlustus Leedus viimastel aastal sedavõrd kõrgeks kasvanud.

Eesti vedajate seas on samuti juhtide leidmisega suur probleem. Ühe põhjusena on välja toodud tõsiasja, et mida ega edasi, seda rohkem satuvad meie veokijuhid reisil olles kõikvõimalikesse Euroopa bürokraatiast tulenevatesse jamadesse.

„Varem kiusati meid Poolas, nüüd ka Leedus, autos ei tohi pikka puhkust mööda saata, Taanis lühendati parklates lubatud parkimisaega jne, jne. Bürokraatia on meeletu, kui mõni paber on valesti täidetud, jälle autojuht saab peapesu. Oleme nagu peksukotid, sest meie oleme need, kes reaalselt kätte saadakse,“ rääkis üks anonüümsust palunud Eesti kaugsõiduautojuht. 

Lisaks on saanud probleemiks migratsioonipoliitika, ehk teatud piirkondades – näiteks Lõuna-Prantsusmaal – on see muutunud veokijuhtidele juba suisa ohtlikuks. Teatud piirkondades soovivad pagulased koormasse ronides salaja piire ületada jne.

Veokijuhtide põua tõttu on veofirmad ise sunnitud juhte välja koolitama ning see omakorda on hakanud tasapisi kasvatama ka vedude hindasid. Lääne-Euroopas on need kasvanud 4-4,5% ja seda just nimelt „veokijuhtide defitsiidi ja nende ettevalmistamisega kaasnevate lisakulude“ tõttu. 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0757959
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.018724
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0460076
Filipiinide peeso PHP 59,68 -0.0100533
Hiina jüaan CNY 7,72 0.0492419
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.0369322
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0915356
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0118946
India ruupia INR 80,91 -0.0420049
Indoneesia ruupia IDR 16146,72 -0.0177094
Islandi kroon ISK 137,63 0.0218023
Jaapani jeen JPY 124,58 0.1044596
Kanada dollar CAD 1,51 -0.026448
LAV rand ZAR 15,61 -0.1452382
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,03 0.00626
Malaysia ringgit MYR 4,68 -0.0320184
Mehhiko peeso MXN 21,63 -0.144514
Norra kroon NOK 9,73 -0.0852147
Poola slott PLN 4,29 0.0186593
Rootsi kroon SEK 10,27 -0.0632591
Rumeenia leu RON 4,69 -0.0298304
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0323876
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0798085
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0706339
Taani kroon DKK 7,46 -0.0495514
Tai baht THB 36,12 -0.1398841
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.0548074
Türgi liir TRY 6,09 0.0936314
Ukraina grivna UAH 31,91 0.0175502
Ungari forint HUF 319,31 -0.0250477
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.029693
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.0081746
Vene rubla RUB 75,63 0.0940959

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019