Veokijuhtide põud kummitab kogu Euroopat

Veokid maanteel.
Veokid maanteel.

Hispaanias on 70% veokijuhitest üle 50 aasta vanad, Saksamaal on see arv kaks kolmandikku ning viimase viie aasta jooksul on noorte veokijuhtide pealekasv kahanenud Euroopas kuus korda. See kõik on hakanud avaldama mõju maanteevedude hinnale.

Põhjused, miks kogu Euroopat on haaranud veokijuhtide defitsiit, on riigiti erinevad. Näiteks Saksamaal tuuakse põhjuseks kohustusliku ajateenistuse kaotamist 2011. aasta suvel. Enne seda koolitas Bundeswehr veokijuhiks 15 000 noort igal aastal, nüüd on väga keeruline meelitada noori veokijuhi lube tegema, kirjutab cargonews.lt.

Poolas, kus on puudu ca 100 000 juhti, toovad noored peamise põhjusena välja koolituse kõrge hinna: keskmiselt 2000 eurot. Probleem on suur kõikjal ja näiteks Leedus on see lahendatud ida poolt sisse ostetud tööjõuga.

Sellel ametikohal töötas möödunud aastal 13 000 välisriigi kodanikku, mis tähendab sisuliselt üheksat autojuhti kümnest. See on ka üks põhjustest, miks on veokite kaskokindlustus Leedus viimastel aastal sedavõrd kõrgeks kasvanud.

Eesti vedajate seas on samuti juhtide leidmisega suur probleem. Ühe põhjusena on välja toodud tõsiasja, et mida ega edasi, seda rohkem satuvad meie veokijuhid reisil olles kõikvõimalikesse Euroopa bürokraatiast tulenevatesse jamadesse.

„Varem kiusati meid Poolas, nüüd ka Leedus, autos ei tohi pikka puhkust mööda saata, Taanis lühendati parklates lubatud parkimisaega jne, jne. Bürokraatia on meeletu, kui mõni paber on valesti täidetud, jälle autojuht saab peapesu. Oleme nagu peksukotid, sest meie oleme need, kes reaalselt kätte saadakse,“ rääkis üks anonüümsust palunud Eesti kaugsõiduautojuht. 

Lisaks on saanud probleemiks migratsioonipoliitika, ehk teatud piirkondades – näiteks Lõuna-Prantsusmaal – on see muutunud veokijuhtidele juba suisa ohtlikuks. Teatud piirkondades soovivad pagulased koormasse ronides salaja piire ületada jne.

Veokijuhtide põua tõttu on veofirmad ise sunnitud juhte välja koolitama ning see omakorda on hakanud tasapisi kasvatama ka vedude hindasid. Lääne-Euroopas on need kasvanud 4-4,5% ja seda just nimelt „veokijuhtide defitsiidi ja nende ettevalmistamisega kaasnevate lisakulude“ tõttu. 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0316396
Brasiilia reaal BRL 4,42 0.0611026
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,54 0.0608019
Hiina jüaan CNY 7,94 0.059241
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.0597553
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0013531
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.1317182
India ruupia INR 80,64 0.0595585
Indoneesia ruupia IDR 16983,52 0.0596817
Islandi kroon ISK 124,43 0.0080373
Jaapani jeen JPY 130,53 -0.0689022
Kanada dollar CAD 1,54 0.0064897
LAV rand ZAR 15,73 0.2082657
Lõuna-Korea vonn KRW 1322,31 0.0597796
Malaysia ringgit MYR 4,76 0.0588136
Mehhiko peeso MXN 22,32 0.0807283
Norra kroon NOK 9,60 0.0594338
Poola slott PLN 4,32 -0.0069396
Rootsi kroon SEK 10,39 0.0597239
Rumeenia leu RON 4,65 0.0257942
Singapuri dollar SGD 1,60 0.0375634
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.1681237
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.0343731
Taani kroon DKK 7,45 -0.0496331
Tai baht THB 39,08 0.1799428
Tšehhi kroon CZK 25,88 0.0580024
Türgi liir TRY 5,63 0.0604638
Ukraina grivna UAH 31,01 0.0596932
Ungari forint HUF 325,56 0.1199373
USA dollar USD 1,17 0.0596964
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.3717472
Valgevene rubla BYN 2,33 0.0600266
Vene rubla RUB 74,41 0.0597026

Valdkonna töökuulutused