Veokijuhtide põud kummitab kogu Euroopat

Veokid maanteel.
Veokid maanteel.

Hispaanias on 70% veokijuhitest üle 50 aasta vanad, Saksamaal on see arv kaks kolmandikku ning viimase viie aasta jooksul on noorte veokijuhtide pealekasv kahanenud Euroopas kuus korda. See kõik on hakanud avaldama mõju maanteevedude hinnale.

Põhjused, miks kogu Euroopat on haaranud veokijuhtide defitsiit, on riigiti erinevad. Näiteks Saksamaal tuuakse põhjuseks kohustusliku ajateenistuse kaotamist 2011. aasta suvel. Enne seda koolitas Bundeswehr veokijuhiks 15 000 noort igal aastal, nüüd on väga keeruline meelitada noori veokijuhi lube tegema, kirjutab cargonews.lt.

Poolas, kus on puudu ca 100 000 juhti, toovad noored peamise põhjusena välja koolituse kõrge hinna: keskmiselt 2000 eurot. Probleem on suur kõikjal ja näiteks Leedus on see lahendatud ida poolt sisse ostetud tööjõuga.

Sellel ametikohal töötas möödunud aastal 13 000 välisriigi kodanikku, mis tähendab sisuliselt üheksat autojuhti kümnest. See on ka üks põhjustest, miks on veokite kaskokindlustus Leedus viimastel aastal sedavõrd kõrgeks kasvanud.

Eesti vedajate seas on samuti juhtide leidmisega suur probleem. Ühe põhjusena on välja toodud tõsiasja, et mida ega edasi, seda rohkem satuvad meie veokijuhid reisil olles kõikvõimalikesse Euroopa bürokraatiast tulenevatesse jamadesse.

„Varem kiusati meid Poolas, nüüd ka Leedus, autos ei tohi pikka puhkust mööda saata, Taanis lühendati parklates lubatud parkimisaega jne, jne. Bürokraatia on meeletu, kui mõni paber on valesti täidetud, jälle autojuht saab peapesu. Oleme nagu peksukotid, sest meie oleme need, kes reaalselt kätte saadakse,“ rääkis üks anonüümsust palunud Eesti kaugsõiduautojuht. 

Lisaks on saanud probleemiks migratsioonipoliitika, ehk teatud piirkondades – näiteks Lõuna-Prantsusmaal – on see muutunud veokijuhtidele juba suisa ohtlikuks. Teatud piirkondades soovivad pagulased koormasse ronides salaja piire ületada jne.

Veokijuhtide põua tõttu on veofirmad ise sunnitud juhte välja koolitama ning see omakorda on hakanud tasapisi kasvatama ka vedude hindasid. Lääne-Euroopas on need kasvanud 4-4,5% ja seda just nimelt „veokijuhtide defitsiidi ja nende ettevalmistamisega kaasnevate lisakulude“ tõttu. 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0578332
Brasiilia reaal BRL 4,29 0.0956648
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255807
Filipiinide peeso PHP 59,77 0.2314233
Hiina jüaan CNY 7,86 0.0661746
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.119539
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0336936
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0952721
India ruupia INR 81,52 0.096998
Indoneesia ruupia IDR 16546,35 -0.4485916
Islandi kroon ISK 140,22 0.0142653
Jaapani jeen JPY 128,61 -0.0621649
Kanada dollar CAD 1,49 -0.0067015
LAV rand ZAR 16,10 0.3990149
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,83 0.2718669
Malaysia ringgit MYR 4,75 0.0737525
Mehhiko peeso MXN 22,97 0.2632533
Norra kroon NOK 9,61 -0.0582526
Poola slott PLN 4,29 0.0443449
Rootsi kroon SEK 10,27 0.0214339
Rumeenia leu RON 4,66 0.0150253
Singapuri dollar SGD 1,56 0.1669985
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0112816
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0175392
Taani kroon DKK 7,46 0.0160877
Tai baht THB 37,43 0.3404114
Tšehhi kroon CZK 26,01 0.0500135
Türgi liir TRY 6,09 0.6258153
Ukraina grivna UAH 31,49 0.0972552
Ungari forint HUF 321,73 0
USA dollar USD 1,13 0.1059509
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.0301568
Valgevene rubla BYN 2,40 0.100192
Vene rubla RUB 74,71 0.1618114

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018