PZU klientidele makstud kindlustuskahjude kogusumma on kasvanud tänavu veerandi võrra, eriti kiiret tõusu näitavad sõidukindlustuse kahjud. „Autojuhtimine käib ilmselgelt üle jõu, kui samaaegselt proovitakse nutimaailmas viibida,“ tõdes PZU kahjukäsitluse juht Urmas Saar.

- Liiklusõnnetus
- Foto: Erik Prozes
PZU Kindlustuse (PZU) maksis mais klientidele 2,5 miljonit eurot kahjuhüvitisi, mida oli 30 protsenti rohkem kui eelmise aasta samal kuul. Tänavuse aasta jooksul ulatub klientidele makstud kindlustuskahjude kogusumma 12,7 miljoni euroni, mis on 24 protsenti suurem eelmise aasta viie kuu näitajast, teatas ettevõte.
Eriti kiiret kasvu näitavad sõidukindlustuse kahjud - PZU kaskokindlustuse hüvitiste maht suurenes maikuus aastaarvestuses 31 protsenti ning liikluskindlustuse oma koguni 48 protsenti.
„Ettevõtte kindlustusportfelli suurenemisega kasvavad paratamatult ka kahjude arv ja kahjuhüvitised, kuid sõidukikindlustuse kahjude arv on ebaproportsionaalselt suur. Ilmselgelt on Eesti liikluskultuuris palju arenguruumi, et meil oleks vähem nii raskete tagajärgedega liiklusõnnetusi kui ka igapäevaseid väikeseid plekimõlkimisi. Autojuhtimine käib ilmselgelt üle jõu, kui samaaegselt proovitakse nutimaailmas viibida,“ ütles PZU kahjukäsitluse juht Urmas Saar.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Paratamatult hakkab see trendi jätkudes varem või hiljem mõjutama ka klientide kindlustusmakseid ning peagi võime seista samalaadse probleemi ees nagu on
Leedu autovedajatel.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.