Kokku on tänavu viie kuuga Eestis ostetud 2922 tarbesõidukit, mis ületab mullu sama perioodi müügi 11,4%.
Mais kroonisid populaarsemate markide edetabeli tippu Prantsuse autotootjate tarbesõidukid – esikoha vallutas Citroen 101 sõidukiga, järgnesid Renault ja Peugeot vastavalt 77 ja 75 müüdud tarbesõidukiga. Veokite segmendis olid teistest edukamad Scania 35 ja Volvo 25 müüdud veokiga.
Tarbesõidukite kasvu üheks mootoriks on uus ametiautode maksustamise kord, mis on tõstnud nõudlust N1 klassi sõidukite järele ning see omakorda pannud automüüjaid tavalisi sõiduautosid ümber kohendama nii, et need mahuks kaubikute kategooria alla.
Nii näiteks on Eestis tänavu müüdud 120 Škoda Octavia „tarbesõidukit“, samuti 97 Toyota Land Cruiserit, 89 Škoda Superbi jt, mis kõik tarbesõidukite real seisavad.
Maikuu müüduimad tarbesõidukid
1 CitroenBerlingo 57
2 Renault Master 45
3 Peugeot Partner 39
4 Škoda Octavia 36
5 Citroen Jumper 29
6 Ford Transit Custom 28
7 Toyota Land Cruiser 150 25
8 Volvo FH 23
9-10 Scania R seeria 20
9-10 Renault Trafic 20
„Päris sõiduautode“ müügi kasv oli mais paljuski just tänu sellele pisut tagasihoidlikum. Eestis müüdi 2568 uut sõiduautot, mis ületas möödunud aasta maikuu müügi vaid 1,8%.
Aasta kokkuvõttes on pilt siiski veidi parem, ehk käesoleva aasta viie kuuga on Eestis müüdud kokku 11 624 uut sõiduautot, mida on 11% enam kui möödunud aasta samal perioodil.
Kevade saabudes on veidi langenud ka maasturite osakaal ja mais oli populaarseim segment väike-keskklass 25,6%, millele järgnesid keskmised maasturid (19,2%) ja väiksemad maasturid (14,5%). Hübriide eelistasid tarbijad 116 korral ja elektriautosid läks kaubaks 1. Uusi gaasiseadmega (CNG ja LPG) müüdi vastavalt 4 ja 2. Eksporti läks 82 autot.
Jätkuvalt kroonivad automarkidest edetabeli tippu Toyota ja Škoda, vastavalt 365 ja 333 müüdud sõiduautoga. Kolmandale kohale tõusis maikuus Kia, milliseid anti klientidele üle 222. Mudelitest oli populaarseim Škoda Octavia 121 müüdud autoga. Järgnesid Kia Sportage 86 ja Kia Cee’d 84 autoga.