Autor: Logistikauudised.ee • 5. juuni 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Probleemid hoiavad Sukhoi SuperJeti maas

Sukhoi SuperJet
Foto: Wikipedia
Venemaa esimene tsiviilotstarbeline lennukiprojekt Sukhoi SuperJet 100 (SSJ100) vaevleb kümme aastat pärast esmalendu probleemides.

Tänavu mai keskel oli Brussels Airlines kahe nädala jooksul sunnitud tühistama suure hulga lende, sest neile teenust pakkuva Iiri firma Cityjet kuuest SSJ100 lennukist olid samaaegselt rivist väljas neli. Suhhoi lennukitele pole nimelt Euroopas varuosi saada, seega võtab probleemide korral nende parandamine kauem aega, kirjutab viimane Transport ja Logistika.

Tänavu jaanuaris olid sarnased probleemid teisel Sukhoi lennukeid kasutaval mitte-Venemaa kommertslennufirmal, Mehhiko Interjetil. Ka seal maailmajaos pole venelastel hooldusbaasi, mistõttu seisid Interjeti 22st Superjet 100 lennukist neli varuosade puudumise pärast maa peal ja lennufirma oli sunnitud neid kasutama n-ö doonoritena, et teisi Vene lennukeid käigus hoida.

Interjeti jaoks pole see esimene kord, kus Sukhoidega probleeme tekib – 2016. aasta tipphooajal ehk jõuluperioodil jättis Interjet pooled 93kohalised Superjetid maa peale ja tühistas lende, kuna sai teada võimalikust defektsest detailist.

SSJ100 suurimal kliendil Aeroflotil on samuti olnud probleeme lennukite töökindlusega. 2016 seisid pooled Sukhoidest maa peal varuosade puuduse tõttu. Ka lennukitüübi esimene klient, Armeenia lennufirma Armavia tagastas Superjet 100 juba paar kuud pärast kasutuselevõttu ning loobus teisest, ennetamaks remondiprobleeme.

Võimalik, et varsti jõuavad probleemsed lennukid Iraani, kus lennufirmad pole ammu saanud oma lennukiparki kaasajastada. Iraani suuruselt kolmas lennufirma Aseman Airlines tellis tänavu kevadel 20 SSJ100, sama koguse on tellinud ka sealne tšarterlennufirma Iran Airtour.

Esimesed uued vene lennukid peaks iraanlased kätte saama 2020. aastal. USA sanktsioonide tõttu Superjete Iraani praegu müüa ei saa, kuna osad jupid tulevad USAst. Kuid juba on venelased tööle asunud, et need detailid asendada. Nagu Vene meediast lugeda võib, pole lennuki 85% ulatuses välismaal toodetud osade asendamine täielikult Venemaal toodetuga probleem. 1,5 miljardit dollarit on selleks ka leitud, kuigi Sukhoi on kahjumis olnud juba üheksa järjestikust aastat.  

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077