Kullerfirmad peaksid hakkama tegema koostööd

DHL Logistikakeskus Suur-Sõjamäel.
DHL Logistikakeskus Suur-Sõjamäel.

5. – 6. juunil Londonis toimuva Deliveri konverentsi ja messi tegevjuht Stephane Tomczak rääkis, et kullerfirmad peaksid konsolideeruma, sest neil ei ole mõtet sõita eraldi ühte kohta ning samal ajal saastades loodust ning kulutades teid.

Tema sõnul on kaupade kojuveol kindlasti oluline roll automatiseerimisel. Kas transport toimub maapinnal nagu näiteks Starshipi robotid või õhus, kus droonid viivad kaubad klientidele koju . “Ma ei näe, et kõik pakid hakatakse klientidele viima drooni või robotiga. Kaup tuuakse laost mõnda linnaossa ning sealt edasi tegutsevad droonid või robotid, et kaup jõuaks  klientide ukse taha.”

Tuleviku stsenaarium on ka see, et tooteid ei viida inimesteni vaid need pannakse autodesse või kastidesse. “Paki üleandmisel ei pruugi inimkontakti üldse olla,” ütles Tomczak ning lisas, et sedasi hakkab olema suurlinnades. 

“Kaup viiakse sinna, kuhu klient seda soovib.” Tema hinnangul ideaalset lahendust ei ole veel leitud ning praegu peab klient olema seal, kuhu robot või kaup tuleb. “Kuid kaup võiks tulla nii, et ma ei pea kodus olema.“ Tomczaki sõnul oleks ideaalne lahendus see, kui leitakse kliendile tasuta transport.

Omni-channel on suur väljakutse 

Tomczaki sõnul on kliki ja korja (click and collect) kaupmeestele peamine murekoht. “Me näeme, et sinna liigutakse, kuid omni-channel on suur väljakutse. Kui räägitakse, et omni-channel on juba möödas, siis see ei ole veel kätte jõudnud.” 

Ta rääkis, et Cleveronil pakiväljastusautomaadid on suured masinad, mis mahuvad ainult suurtesse ettevõttesse. “Kuid see on kindlasti see, mida kaupmehed vajavad ja kliendid soovivad.”

Logistika suurim probleem on õhk 

“Kauba transpordi pakendite suuruse ühtlustamist on keeruline teha, kuna tooted ja nende pakendid on väga erinevates suurustes,” rääkis Tomczak. Ta lisas, et füüsiline internet on pikaajaline projekt ning see võib lahendada valdkonna suurima probleemi, milleks on õhk. Füüsilise interneti teema on hetkel alles arutelufaasis ning nõuab süsteemis palju muudatusi. 

Ta ütles, et kui sa toodad Barbie nukke, siis tootja ei mõtle pakendi peale, mida peab transportima. “Küsimus on pigem selles, kas õhk on kastis sees või kastist väljas.” 

“Kui kõik logistikaettevõtted hakkavad kasutama standardiseeritud mõõdus pakendeid, siis see ka muutub. Kui nad ütlevad, et nad ei võta raha pakendi kaalu vaid suuruse järgi, siis see muutub kohe ning ühtlustatud pakendite suurusi hakatakse kohe kasutama,” rääkis Tomczak.

Kliendid on valmis rohkem raha kulutama 

Kaupmehed räägivad Tomczaki sõnul seda, et kui nad avavad kuskil kaupluse, siis nende e-kaupluse käibed kasvavad seal piirkonnas. “Kliendid, kes kasutavad e-kauplust ja tavakauplust, on valmis kulutama rohkem, kui ühte kanalit kasutav klient. Uuringud on näidanud, et ostud kasvavad 25%.” Tema sõnul näitab see väga selgelt seda, kui oluline on omni-channel. 

Kui e-kaubandus jätkab igal aastal 30% kasvamist, siis see on murekoht ka logistikaettevõtetele. “Mida aeg edasi, seda vähem saavad logistikaettevõtted tegutseda nii, nagu nad on kogu aeg tegutsenud.”

Tomczaki sõnul võiks kõik tooted anda ühele ettevõttele, kes need klientidele kohale viivad. “See on ebamõistlik, kui kullerettevõtted sõidavad ühte kohta. See maksab raha ning saastab õhku.” Tema sõnul peab siin valdkonnas toimuma konsolideerumine, sest muud võimalust ei ole.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0616067
Brasiilia reaal BRL 4,30 -0.4925311
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255754
Filipiinide peeso PHP 62,40 -0.2270365
Hiina jüaan CNY 8,01 0.1062062
Hongkongi dollar HKD 9,09 0.2171948
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0350891
Iisraeli seekel ILS 4,22 0.0663633
India ruupia INR 85,21 -0.217819
Indoneesia ruupia IDR 17624,68 0.1570719
Islandi kroon ISK 135,60 0.8853508
Jaapani jeen JPY 130,06 0.5255836
Kanada dollar CAD 1,50 -0.2327282
LAV rand ZAR 16,50 -0.8040171
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,94 -0.4789148
Malaysia ringgit MYR 4,82 0.1289223
Mehhiko peeso MXN 21,75 -0.2623492
Norra kroon NOK 9,43 -0.0964433
Poola slott PLN 4,29 -0.1398047
Rootsi kroon SEK 10,31 -0.5538776
Rumeenia leu RON 4,66 0.0579412
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.0439257
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.3295455
Šveitsi frank CHF 1,15 0.4026611
Taani kroon DKK 7,46 0.0040221
Tai baht THB 37,70 -0.2394985
Tšehhi kroon CZK 25,82 0.0581193
Türgi liir TRY 6,70 0.1374324
Ukraina grivna UAH 32,38 0.2259265
Ungari forint HUF 321,99 -0.1705215
USA dollar USD 1,16 0.1727116
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.4018792
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.1676823
Vene rubla RUB 75,86 -0.1610952

Valdkonna töökuulutused