Kullerfirmad peaksid hakkama tegema koostööd

DHL Logistikakeskus Suur-Sõjamäel.
DHL Logistikakeskus Suur-Sõjamäel.

5. – 6. juunil Londonis toimuva Deliveri konverentsi ja messi tegevjuht Stephane Tomczak rääkis, et kullerfirmad peaksid konsolideeruma, sest neil ei ole mõtet sõita eraldi ühte kohta ning samal ajal saastades loodust ning kulutades teid.

Tema sõnul on kaupade kojuveol kindlasti oluline roll automatiseerimisel. Kas transport toimub maapinnal nagu näiteks Starshipi robotid või õhus, kus droonid viivad kaubad klientidele koju . “Ma ei näe, et kõik pakid hakatakse klientidele viima drooni või robotiga. Kaup tuuakse laost mõnda linnaossa ning sealt edasi tegutsevad droonid või robotid, et kaup jõuaks  klientide ukse taha.”

Tuleviku stsenaarium on ka see, et tooteid ei viida inimesteni vaid need pannakse autodesse või kastidesse. “Paki üleandmisel ei pruugi inimkontakti üldse olla,” ütles Tomczak ning lisas, et sedasi hakkab olema suurlinnades. 

“Kaup viiakse sinna, kuhu klient seda soovib.” Tema hinnangul ideaalset lahendust ei ole veel leitud ning praegu peab klient olema seal, kuhu robot või kaup tuleb. “Kuid kaup võiks tulla nii, et ma ei pea kodus olema.“ Tomczaki sõnul oleks ideaalne lahendus see, kui leitakse kliendile tasuta transport.

Omni-channel on suur väljakutse 

Tomczaki sõnul on kliki ja korja (click and collect) kaupmeestele peamine murekoht. “Me näeme, et sinna liigutakse, kuid omni-channel on suur väljakutse. Kui räägitakse, et omni-channel on juba möödas, siis see ei ole veel kätte jõudnud.” 

Ta rääkis, et Cleveronil pakiväljastusautomaadid on suured masinad, mis mahuvad ainult suurtesse ettevõttesse. “Kuid see on kindlasti see, mida kaupmehed vajavad ja kliendid soovivad.”

Logistika suurim probleem on õhk 

“Kauba transpordi pakendite suuruse ühtlustamist on keeruline teha, kuna tooted ja nende pakendid on väga erinevates suurustes,” rääkis Tomczak. Ta lisas, et füüsiline internet on pikaajaline projekt ning see võib lahendada valdkonna suurima probleemi, milleks on õhk. Füüsilise interneti teema on hetkel alles arutelufaasis ning nõuab süsteemis palju muudatusi. 

Ta ütles, et kui sa toodad Barbie nukke, siis tootja ei mõtle pakendi peale, mida peab transportima. “Küsimus on pigem selles, kas õhk on kastis sees või kastist väljas.” 

“Kui kõik logistikaettevõtted hakkavad kasutama standardiseeritud mõõdus pakendeid, siis see ka muutub. Kui nad ütlevad, et nad ei võta raha pakendi kaalu vaid suuruse järgi, siis see muutub kohe ning ühtlustatud pakendite suurusi hakatakse kohe kasutama,” rääkis Tomczak.

Kliendid on valmis rohkem raha kulutama 

Kaupmehed räägivad Tomczaki sõnul seda, et kui nad avavad kuskil kaupluse, siis nende e-kaupluse käibed kasvavad seal piirkonnas. “Kliendid, kes kasutavad e-kauplust ja tavakauplust, on valmis kulutama rohkem, kui ühte kanalit kasutav klient. Uuringud on näidanud, et ostud kasvavad 25%.” Tema sõnul näitab see väga selgelt seda, kui oluline on omni-channel. 

Kui e-kaubandus jätkab igal aastal 30% kasvamist, siis see on murekoht ka logistikaettevõtetele. “Mida aeg edasi, seda vähem saavad logistikaettevõtted tegutseda nii, nagu nad on kogu aeg tegutsenud.”

Tomczaki sõnul võiks kõik tooted anda ühele ettevõttele, kes need klientidele kohale viivad. “See on ebamõistlik, kui kullerettevõtted sõidavad ühte kohta. See maksab raha ning saastab õhku.” Tema sõnul peab siin valdkonnas toimuma konsolideerumine, sest muud võimalust ei ole.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0509522
Brasiilia reaal BRL 4,36 -0.0252132
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255768
Filipiinide peeso PHP 61,73 0.1508736
Hiina jüaan CNY 7,50 0.1455798
Hongkongi dollar HKD 9,07 -0.0407574
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0474518
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.0907398
India ruupia INR 78,71 -0.0266721
Indoneesia ruupia IDR 16299,06 1.1658328
Islandi kroon ISK 126,22 0.0237737
Jaapani jeen JPY 127,88 0.1644866
Kanada dollar CAD 1,54 -0.1038961
LAV rand ZAR 15,79 -0.0246987
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,31 -0.2946013
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.0496481
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,46 -0.0063414
Poola slott PLN 4,32 0
Rootsi kroon SEK 10,28 0.0457359
Rumeenia leu RON 4,67 0.0171398
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0445406
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 0.1041395
Taani kroon DKK 7,45 0.0335579
Tai baht THB 38,00 0.0958874
Tšehhi kroon CZK 25,82 -0.0464558
Türgi liir TRY 5,49 0.3525372
Ukraina grivna UAH 30,50 -0.0258931
Ungari forint HUF 323,47 -0.0216357
USA dollar USD 1,16 -0.0259291
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.3085321
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.0345289
Vene rubla RUB 73,59 0.0505731

Valdkonna töökuulutused