Kullerfirmad peaksid hakkama tegema koostööd

DHL Logistikakeskus Suur-Sõjamäel.
DHL Logistikakeskus Suur-Sõjamäel.

5. – 6. juunil Londonis toimuva Deliveri konverentsi ja messi tegevjuht Stephane Tomczak rääkis, et kullerfirmad peaksid konsolideeruma, sest neil ei ole mõtet sõita eraldi ühte kohta ning samal ajal saastades loodust ning kulutades teid.

Tema sõnul on kaupade kojuveol kindlasti oluline roll automatiseerimisel. Kas transport toimub maapinnal nagu näiteks Starshipi robotid või õhus, kus droonid viivad kaubad klientidele koju . “Ma ei näe, et kõik pakid hakatakse klientidele viima drooni või robotiga. Kaup tuuakse laost mõnda linnaossa ning sealt edasi tegutsevad droonid või robotid, et kaup jõuaks  klientide ukse taha.”

Tuleviku stsenaarium on ka see, et tooteid ei viida inimesteni vaid need pannakse autodesse või kastidesse. “Paki üleandmisel ei pruugi inimkontakti üldse olla,” ütles Tomczak ning lisas, et sedasi hakkab olema suurlinnades. 

“Kaup viiakse sinna, kuhu klient seda soovib.” Tema hinnangul ideaalset lahendust ei ole veel leitud ning praegu peab klient olema seal, kuhu robot või kaup tuleb. “Kuid kaup võiks tulla nii, et ma ei pea kodus olema.“ Tomczaki sõnul oleks ideaalne lahendus see, kui leitakse kliendile tasuta transport.

Omni-channel on suur väljakutse 

Tomczaki sõnul on kliki ja korja (click and collect) kaupmeestele peamine murekoht. “Me näeme, et sinna liigutakse, kuid omni-channel on suur väljakutse. Kui räägitakse, et omni-channel on juba möödas, siis see ei ole veel kätte jõudnud.” 

Ta rääkis, et Cleveronil pakiväljastusautomaadid on suured masinad, mis mahuvad ainult suurtesse ettevõttesse. “Kuid see on kindlasti see, mida kaupmehed vajavad ja kliendid soovivad.”

Logistika suurim probleem on õhk 

“Kauba transpordi pakendite suuruse ühtlustamist on keeruline teha, kuna tooted ja nende pakendid on väga erinevates suurustes,” rääkis Tomczak. Ta lisas, et füüsiline internet on pikaajaline projekt ning see võib lahendada valdkonna suurima probleemi, milleks on õhk. Füüsilise interneti teema on hetkel alles arutelufaasis ning nõuab süsteemis palju muudatusi. 

Ta ütles, et kui sa toodad Barbie nukke, siis tootja ei mõtle pakendi peale, mida peab transportima. “Küsimus on pigem selles, kas õhk on kastis sees või kastist väljas.” 

“Kui kõik logistikaettevõtted hakkavad kasutama standardiseeritud mõõdus pakendeid, siis see ka muutub. Kui nad ütlevad, et nad ei võta raha pakendi kaalu vaid suuruse järgi, siis see muutub kohe ning ühtlustatud pakendite suurusi hakatakse kohe kasutama,” rääkis Tomczak.

Kliendid on valmis rohkem raha kulutama 

Kaupmehed räägivad Tomczaki sõnul seda, et kui nad avavad kuskil kaupluse, siis nende e-kaupluse käibed kasvavad seal piirkonnas. “Kliendid, kes kasutavad e-kauplust ja tavakauplust, on valmis kulutama rohkem, kui ühte kanalit kasutav klient. Uuringud on näidanud, et ostud kasvavad 25%.” Tema sõnul näitab see väga selgelt seda, kui oluline on omni-channel. 

Kui e-kaubandus jätkab igal aastal 30% kasvamist, siis see on murekoht ka logistikaettevõtetele. “Mida aeg edasi, seda vähem saavad logistikaettevõtted tegutseda nii, nagu nad on kogu aeg tegutsenud.”

Tomczaki sõnul võiks kõik tooted anda ühele ettevõttele, kes need klientidele kohale viivad. “See on ebamõistlik, kui kullerettevõtted sõidavad ühte kohta. See maksab raha ning saastab õhku.” Tema sõnul peab siin valdkonnas toimuma konsolideerumine, sest muud võimalust ei ole.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.0957671
Brasiilia reaal BRL 4,43 0.1060996
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204583
Filipiinide peeso PHP 60,73 0.0049403
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.583665
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.186431
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0538742
Iisraeli seekel ILS 4,17 -0.0574837
India ruupia INR 79,65 0.4299855
Indoneesia ruupia IDR 16598,58 0.2625775
Islandi kroon ISK 123,03 -0.646047
Jaapani jeen JPY 126,02 0.3343949
Kanada dollar CAD 1,50 0.3354579
LAV rand ZAR 16,75 1.4201707
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,51 -0.4373098
Malaysia ringgit MYR 4,66 0.2192181
Mehhiko peeso MXN 21,61 -0.4414218
Norra kroon NOK 9,64 0.5883028
Poola slott PLN 4,30 -0.416657
Rootsi kroon SEK 10,46 0.2069005
Rumeenia leu RON 4,65 -0.1909052
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.1341682
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0783787
Šveitsi frank CHF 1,13 0.5236067
Taani kroon DKK 7,46 0.0295167
Tai baht THB 37,69 -0.3171437
Tšehhi kroon CZK 25,72 -0.0932292
Türgi liir TRY 6,59 -2.612795
Ukraina grivna UAH 31,47 0.959558
Ungari forint HUF 323,55 -0.1820201
USA dollar USD 1,14 0.2027861
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.1447346
Valgevene rubla BYN 2,32 0.0602799
Vene rubla RUB 75,99 -0.3596603

Valdkonna töökuulutused