30. mai 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Daimler tõstis Taxify turuväärtuse üle miljardi dollari

Taxify juht Markus Villig usub, et tulevikus sõidetakse läbi sõidujagamisteenuste isesõitvate autodega.
Foto: Andras Kralla
Taxify turuväärtus tõusis üle miljardi dollari, kui investorite ringi lisandus Mercedeseid tootev Daimler, mis koos teiste investoritega panustas etevõttesse 175 miljonit dollarit.

Täna hommikul kell 7 teatas Eesti idufirma Taxify, et on kaasanud investeeringutena 175 miljonit dollarit ning tõstnud oma hinnangulise turuväärtuse üle 1 miljardi dollari. Selle tähisega murdis ettevõte globaalselt edukate idufirmade ehk niinimetatud ükssarvikute hulka. Varem on Eestis samasuguse tähiseni jõudnud TransferWise.

Saksa autotootja Daimler AG hakkas eelmisel aastal omandama sõidujagamise idufirmasid ja nende osalusi. Nüüd jõudsid nad Taxifyni, kuhu panustasid koos teiste investoritega kokku 175 miljonit dollarit. Taxify juht ja asutaja Markus Villig ütles, et huvi tõttu valdkonna vastu lähenes Daimler neile ise.

„Nad näevad, et tulevikus nad ei müü enam autosid otse tarbijatele, nagu seni, vaid autotootjad hakkavad pigem pakkuma transporditeenust läbi Taxify-suguste platvormide,“ sõnas Villig Daimleri plaanide kohta.

Suur rahaline panus annab Taxifyle võimaluse kasvada ja ehitada paremat tehnoloogiat. Tulevikus võiks koostöö olla tihedam, sest Mercedeste tootja Daimler saaks pakkuda premium-klassi autosid soovivatele juhtidele sõidukeid.

Daimler on investeerinud sõidujagamisteenustesse Turo, Storedot, Careem, Blacklane, Flixbus, koostööd teeb New Yorgis baseeruva äpiga Via selle Euroopasse laienemiseks.

Omandanud on ta Saksa idufirma Flinc ja car2go ning mytaxi.

Autotootjad ei taha tulevikust ilma jääda

Villigu sõnul on Daimleri investeeringu eesmärk käia kaasas transpordiäri muutustega, sest sõidujagamise areng oleks neile muidu suur risk. „Autotootjate käive on aastas sadu miljardeid dollareid ja nad näevadki, et ainuke võimalus riski minimeerida on teha koostööd meiesuguste platvormidega. Vastasel juhul võivad nad jääda üldse kogu sellest tulevikutranspordist välja.“

Mitte väga kauges tulevikus võib Taxify koos Daimleriga tuua turule ka läbi nende platvormi tellitavad isesõitvad autod, mis on Villigu kinnitusel selgelt sõidujagamise tulevik. „Enamik inimesi pigem ise isesõitvat autot ostma ei hakka, kuna see on liiga kulukas: see lisab autohinnale ligi 50 000 eurot.“ Villig avaldas lootust, et isesõitvad testsõidukid võiksid järgmise 3-4 aasta jooksul jõuda ka Euroopasse, seni on neid katsetatud Ameerika Ühendriikides.

Daimleri kui investoriga on kogemus ka pakiveorobotite tootjal Starship Technologies, kes sai autotootjalt möödunud aasta alguses 16,5 miljonit eurot. Ettevõtte juht Ahti Heinla ütles, et tüüpiliselt on idufirmal suure firmaga koostööd tehes teatud riskid ja ohud, aga Daimleriga on neil koostöö hästi läinud. „Daimler ilmselgelt on üks innovatiivsemaid ja julgemaid autofirmasid.“

Loe pikemalt Äripäevast.

Autor: Äripaev

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077