Autor: Logistikauudised.ee • 18. mai 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

EVR Cargo kasvatab kasumit

EVR Cargo C-30M uus vedur.
Foto: EVR Cargo
Ehkki mulluseks planeeriti EVR Cargo aastakahjumiks enam kui 2 miljonit eurot, lõpetas ettevõte ligi miljon eurot parema tulemusega. Alanud aastaga on juba teenitud ligi 2 miljonit puhaskasumit, äsja sõlmiti suurem leping Eesti Energiaga.

EVR Cargo 2017. majandusaasta kulumieelseks ärikasumiks (EBITDA) kujunes 5,5 miljonit eurot ning kahjumiks ligi 1,1 miljonit eurot, mis on ligi miljon eurot väiksem kahjum, kui prognoositud. 2017 majandusaastaks prognoositi kahjumit rohkem kui 2 miljonit. Kaubamahu langus Lätis ja Venemaa eksportkauba osaline Soome suunamine surusid kaubaveo tulud langusesse. Kütuseaktsiisi tõus veebruaris 2017 ning palgasurve suurendas omakorda kulusid.

„Olime väga suure surve all, kuid aasta lõppes prognoositust oluliselt väiksema kahjumiga. Tugev areng meie kolmel ärisuunal – kaubavedu, vagunite rent ning veeremi remont – on hoidnud ettevõtet novembrist alates jooksvalt kasumis. Kaubavedude maht on eelmise aasta teisest poolest tänu uutele kaupadele ja konteinervedudele stabiilselt tõusnud. Alustasime Eesti-siseste vedudega, oleme suurklientidele vedanud juba üle 15 000 tonni killustikku ning testime Tartu-Muuga-Tartu konteinerrongi, mille vastu on suur klientide huvi,“ ütles EVR Cargo juhatuse esimees Raul Toomsalu.

Olulised kaubagrupid 2017. aastal olid sarnaselt eelnevaga Eestit transiidina läbivad väetised, mineraalsed kütused ning Eesti enda toodang põlevkivi. Eesti raudteedel veetud kaubaveo maht 2017. aastal jäi sarnaseks võrreldes 2016. aastaga.

Vagunite renditurul jätkus 2017. aastal nõudluse kasv. Kontsernil oli majandusaasta lõpus rendile antud ligi 1500 vagunit, mis on võrreldes 2016. aastaga 71-protsendiline kasv. „Vagunite rendiäri fookusesse tõstmine on olnud õigustatud samm ja läinud igati plaanipäraselt, nõudluse kasvu prognoosime ka tänavu,“ ütles Raul Toomsalu.

Leping Eesti Energiaga

Hiljjti sõlmis EVR Cargo suuremahulise veoselepingu Eesti Energiaga, mille raames tarnitakse aasta jooksul raudteetranspordiga Eesti erinevatesse piirkondadesse 300 000 tonni lubjakivi.

Tegemist on põlevkivi kaevandamise kõrvalsaadusena maapõuest väljatava lubjakivi ehk aherainega. Sealhulgas tarnitakse Graniidikeskusele Pärnumaale 100 000 tonni lubjakivi, millest esimesed 9000 tonni jõuavad kohale juba mais. 

„Põlevkivikaevandusest pärit lubjakivi sobib hästi teede või suurte platside ehituseks ja seda on kasutatud ka muude suurte objektide rajamiseks. Näiteks kasutati miljon tonni Eesti Energia kaevandusest pärit lubjakivi aastatel 2007-2008 Jõhvi lähistel Kukruse ringtee rajamisel,“ ütles Eesti Energia projektidirektor Andres Vainola.

Raul Toomsalu sõnul on põlevkivikaevandmisel tekkiva lubjakivi transportimine raudteel nii majanduslikult kui ka keskkonnakaitseliselt kasulik. „Rongiveod on maanteevedudega võrreldes keskkonnasäästlikumad, tekitavad vähem müra ning võimaldavad vähendada ummikuid ja õnnetusi maanteedel. Kui juba kusagil tekib kaevandamise kõrvalsaadusena lubjakivi, siis on kahtlemata mõistlik see ära kasutada, mitte rajada spetsiaalselt mõne uue objekti ehitamiseks teise Eesti otsa uusi kaevandusi,“ märkis Toomsalu. EVR Cargo tarnib aasta jooksul Eesti Energiast pärit lubjakivi vähemalt neljale partnerile.

Eesti Energial tekib aastas põlevkivi kaevandamise kõrvalsaadusena kuni 5 miljonit tonni lubjakivi. Eesti Energia eesmärk on ringimajanduse põhimõtetest lähtuvalt lubjakivi kasutust järjest suurendada. Lubjakivi sobib hästi nii teede, suurte platside, tammide kui ka teiste massiivsete objektide ehitamiseks. Samas on lubjakivist killustik heaks katteks näiteks metsateede värskendamisel.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077