Tõniste aktsiisi langetamisest: teeme enne analüüsi

Rahandusminister Toomas Tõniste sõnul saab riik sügisel hinnata diislikütuse aktsiisi võimalikku langetamist.
Rahandusminister Toomas Tõniste sõnul saab riik sügisel hinnata diislikütuse...

Kütusemüüjaid esindav õliühing üritab riiki survestada kütuseaktsiisi langetama, rahandusminister Toomas Tõniste sõnul on tellitud analüüs.

Tõniste sõnul aktsiisilangetust praegu laual ei ole, aga käib arvutuste tegemine. Nimelt on tal õliühinguga teemaks olnud piirikaubanduse mõju hindamine riigieelarvele.

„Esialgsel hinnangul on ta kindlasti negatiivne,“ lausus Tõniste ja lisas, et rahandusministeerium tellib majandusmõjude hinnangu, mis peaks valmis saama sügisel. „Siis saab numbritele otsa vaadata ja on võimalik hinnata tegelikke mõjusid, sealhulgas diislikütuse aktsiisi võimalikku langetamist.“

Turuhind mõjutab kõiki

Kütuse jae- ja hulgimüüjaid koondav õliühing tuli välja tõdemusega, et kütuse jätkuv kütuse hinnatõus maailmaturul ohustaks Eesti majandust. Seetõttu leiab survegrupp, et taas tuleks arutada aktsiiside üle.

Maailmaturu hind mõjutab Tõniste sõnul kõiki. „Kogu maailma majandust. Ei ole nii, et ühte riiki rohkem või vähem,“ sõnas ta.

Tere ja Farmi Piimatööstuse juht Katre Kõvask toetab aktsiisi langetamist. „Arvan, et teistsugust vastust ei saagi tulla. Viimaste aastate maksumuudatused ja omapärane aktsiisipoliitika mõjutab – kannatavad kõik ning iga hinnatõusu maksab lõpuks kinni tarbija, sest kui sisendhinnad muutuvad, tõusevad ka lõpphinnad.“

Kõvask lisas, et logistikaettevõtted vaevlevad sel aastal just teemaksu ja aktsiisipoliitika tõttu. „Kõik üritavad meeleheitlikult elus püsida. Keegi ei taha hindu tõsta. Seda tehakse viimases hädas, aga tundub, et nüüd tänu uute maksude kehtestamisele on see olukord kätte jõudnud,“ lausus Kõvask ja märkis, et kui kasvavad logistika sisendhinnad, siis siis tõuseb ka Tere ja Farmi toodangu veohind, mis võib varem või hiljem kajastuda lõpptoodangu hinnas.

Äärmuslikud emotsioonid

Ka transpordifirma Linford juhi Mihkel Vahe meelest on õliühingu plaanil jumet. Tema teada on logistika ja ekspedeerimise assotsiatsioon ning õliühing mitu korda riigi jutul käinud, kuid siis on neid vallanud äärmuslikud emotsioonid.

„Riigi esindajad lihtsalt ei usu reaalsetele näidetele ja praktikale tuginevaid andmeid, kuhu on jõutud ja kuidas riigi otsused mõjutavad väga paljusid ettevõtjaid,“ selgitas Vahe. „Riigi esindajad võiks uskuda spetsialiste ja äris karastunud inimesi. Kui sellisel tasemel delegatsioone ministeeriumis kuulda ei soovita võtta, siis mida tarka oskame meie, päris autovedajad, enam anda.“

Vahe ennustab, et vedajad hakkavad järjest tegevust lõpetama. „Eesti teedel on juba kasvanud Eestist lõunasse jäävate vedajate invasioon, aga ju statistika ei ole jõudnud veel otsustajateni,“ lisas ta.

Põhiliselt Eesti vedusid tegev transpordifirma Miil tankis enne aktsiisitõusu oma autosid ainult Eestis, aga nüüd ostab igal kuul 30 000 liitrit kütust Lätist ja 10 000 kuni 15 000 liitrit Eestist. „Tangiks sada protsenti Lätis, aga meil ei ole nii palju Läti vedu,“ ütles firma juht Heiki Hütt.

Kui kütusehinnad oleksid Eestis ja Lätis samal tasemel, ostaks Miil kütust Eestis. „Saan Eestis käibemaksu lihtsamalt tagasi arvutada. Ja miks ma peaks Lätis tankima?“ märkis Hütt.

Loe samal teemal: Kütuse hinnatõus seab ohtu majanduskasvu

Osale arutelus

  • Marge Väikenurm/Äripäev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0315577
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.1037467
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,45 0.192123
Hiina jüaan CNY 7,72 0.1218674
Hongkongi dollar HKD 8,94 -0.0849209
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0148186
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1405632
India ruupia INR 80,98 -0.1701162
Indoneesia ruupia IDR 16106,79 0.2140316
Islandi kroon ISK 138,30 0.0216967
Jaapani jeen JPY 123,64 -0.2822808
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0924947
LAV rand ZAR 15,67 0.0370172
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,16 -0.0827983
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.1879579
Mehhiko peeso MXN 21,63 -0.1739909
Norra kroon NOK 9,74 -0.0307844
Poola slott PLN 4,29 0.0792522
Rootsi kroon SEK 10,23 0.0283452
Rumeenia leu RON 4,68 -0.0192394
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.1551089
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0676285
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0887311
Taani kroon DKK 7,46 0.0107213
Tai baht THB 36,35 -0.1052496
Tšehhi kroon CZK 25,53 0.0156685
Türgi liir TRY 6,21 -0.0032209
Ukraina grivna UAH 31,99 -0.1049295
Ungari forint HUF 322,91 0.0371759
USA dollar USD 1,14 -0.1314176
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.0537891
Valgevene rubla BYN 2,46 -0.1138628
Vene rubla RUB 76,41 -0.056898

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019