Rail Baltica reisirong hakkab sõitma 234 km/h

Rail Baltica eskiis
Rail Baltica eskiis

Eesti, Läti ja Leedu transpordivaldkonna eest vastutavad ministeeriumid on kinnitanud Rail Baltica projekteerimisjuhised, mis fikseerivad muuhulgas ka kiiruseparameetrid: maksimum projektkiirus on 249 km/h, mis teeb reisirongide maksimaalseks kiiruseks 234 km/h.

Projekteerimisjuhised on koostatud Prantsusmaa konsultatsiooni- ja tehnoloogiaettevõte SYSTRA S.A, kes on varasemalt võitnud Rail Baltica projekteerimisjuhiste hanke.

Projekteerimisjuhistes on määratud peamised nõuded ja standardid Rail Baltica raudtee rööbastee, muldkeha, drenaaþide, truupide, sildade, viaduktide, tunnelite, energialahenduste, signaalsüsteemide, telekommunikatsiooni süsteemide, järelevalve kontrolli, andmete omandamise ja haldamise, reisijate terminalide, möödasõiduteede, keskkonnaalaste nõuete, kliimamuutustega kohanemise, BIM nõuete, arhitektuuriliste ja haljastuslike nõuete, aga ka kasutatavuse, hooldamiste ning turvalisuse kohta.

“Rail Baltica projekteerimisjuhiste kinnitamine on üks olulisemaid verstaposte projekti teostamisel. Samuti on see oluline täitmaks kohustusi, mis tulenevad Euroopa Komisjoniga (INEA, ehk transporditaristu projektide rakendusametiga) sõlmitud Rail Baltica toetuslepingust,“ sõnab Baiba Rubesa, RB Rail tegevjuht ja juhatuse esimees. Juhised on tema sõnul alus äsja alanu Rail Baltica projekteerimisprotsessis.

„Oleme rahul SYSTRA S.A välja pakkunud raudtee pikaajalise visiooniga, mis aitab saavutada Rail Baltica taristu kuluefektiivsuse, kaasaegse ja turvalise projekteeris- ja ehitusprotsessi. Töös on arvestatud ka seniseid Euroopa Liidu parimad praktikad,“ märgib Rubesa.

Peamiste Rail Baltica projekteerimiskriteeriume koostades otsiti võimalusi, mis lisaksid loodavale raudteetaristule enim väärtust, kuid oleksid siiski vastavuses ka ELi transpordivõrgu koostalitluse tehnilise kirjeldusega (TSI – P2, F1). Muuhulgas lepiti võrreldes varem kavandatuga kokku maksimaalse projektkiiruse suurendamises 249 km/h (reisirongide maksimaalne kiirus on seejuures 234 km/h), maksimaalse teljekoormuse suurenemises 25 tonnini ning kaubarongide maksimaalse pikkuse suurenemises 1050 meetrini.

Võimalikud erandid on lubatud põhjendatud juhtudel. Projekteerimisjuhised võimaldavad tagada Rail Baltica raudtee koostalitusvõime ning edendavad selle projekteerimis- ja ehitamisprotsessi kõigis kolmes Balti riigis.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0
Brasiilia reaal BRL 4,28 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,83 0
Hiina jüaan CNY 7,98 0
Hongkongi dollar HKD 9,03 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0
India ruupia INR 84,47 0
Indoneesia ruupia IDR 17482,49 0
Islandi kroon ISK 134,61 0
Jaapani jeen JPY 129,57 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,59 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,29 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 22,17 0
Norra kroon NOK 9,47 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,35 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,83 0
Türgi liir TRY 6,50 0
Ukraina grivna UAH 32,35 0
Ungari forint HUF 322,91 0
USA dollar USD 1,15 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0
Valgevene rubla BYN 2,43 0
Vene rubla RUB 75,37 0

Valdkonna töökuulutused