Autor: Logistikauudised.ee • 29. aprill 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Austraalias hakkavad lendama elektri-lennutaksod

Alpha Electro katselennul.
Foto: Pipistrel
Austraalia firma Electro.Aero on koostöös Sloveenia väikelennukite tootjaga Pipistrel jõudsalt arendamas elektrilennukeid, millega plaanitakse hakata pakkuma taksoteenust.

Sloveenia väikelennukite tootja Pipistrel tegi oma kahekohalise lennukiga, mille nimi on Pipistrel Alpha Electro, Perthi lennujaamas esimese katselennu juba selle aasta alguses. Lennuk töötab kahe liitium-ioonakuga, nagu ka näiteks Tesla EV. Need suudavad lennukit õhus hoida tund aega, kusjuures igaks juhuks on reserviks veel 30 minuti jaoks energiat, mida kasutatakse vaid äärmisel vajadusel. Akud eluiga on väidetavalt 1000 lennutundi ning kiirlaadijaga saab need täis laetud ühe tunniga.

Pipistrel arendab lennukeid koostöös Austraalia ettevõttega Electro.Aero, kelle eesmärgiks on tuua elektrilennukid Austraalia taevasse. Ettevõtjad on veendunud, et elektrilennukitel on võrreldes tavapärastega mitmeid eeliseid ning nende päralt on tulevik. Electro.Aero asutaja Joshua Portlock tõi lihtsa näite: "Kui bensiinimootori sees on sadu liikuvaid osi, mis võivad õhus olles puruneda, siis elektriline jõuallikas on olemuselt palju lihtsam.“

Samuti on elektrilise lennukiga tunduvalt odavam lennata kui näiteks reaktiivkütust kasutava lennukiga. Alpha Electro mootori käitamiseks kulub kõigest 3 dollarit tunnis. Lennuk tarbib õhkutõusmisel ca 60 kW võimsust, kuid õhus olles kõigest 20 kW. Lisaks on lennundus üks enim õhku saastavaim valdkond maailmas ning elektriteema siin veelgi aktuaalsem kui autonduses.

Electro.aero loodab Rottnesti saare lennujaama laadimisjaama ühendada veel päikesepaneelidega, et energiakulu veelgi madalamaks muuta. Äriline eesmärk on aga hakata pakkuma kuni 5-liikmelistele gruppidele soodsat lennutakso teenust saare ja mandri vahel.

 

 

Pisikesest Sloveeniast pärit Pipistrel on saanud tuntuks just tänu oma innovaatilistele lahendustele, muuhulgas arendab ta edukalt ka vesiniklennukit. Lisaks Austraaliale on nende elektrilennuk saanud kasutusloa Kanadas ja mujal ning juba 2015. aastal ületas Alpha Electro maailma esimese elektrilennukina La Manche`i väina.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077