Autor: Logistikauudised.ee • 18. aprill 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Õliühing ootab valitsuselt kütuseaktsiisi alandamist

Foto: Erik Prozes
Eesti Õliühingu hinnangul on kütuseaktsiisi alandamine möödapääsmatu, sest varem või hiljem lämmatavad kõrged sisendihinnad muud eelised, mida meie majanduskeskkond võrreldes naabritega pakub, teatas Eesti Õliühing.

Eriti murelikuks teeb olukord transpordiettevõtjaid ja nende kliente puidu- ja metsatööstustest, kelle kõrged aktsiisid seavad ebavõrdsesse konkurentsiolukorda. 

Eesti Õliühingu juhatuse liikme Siret Liivamägi sõnul kõlavad eksistentsiaalsed murenoodid just transpordisektorist. „Kütuste maaletoojad ja jaemüüjad on vahelüli lõpptarbijate ja riigi vahel ning meid teeb murelikuks meie lõppklientide tegevus, eeskätt olukord Eesti transpordisektoris ja konkreetsemalt autovedajate seas. Rahvusvahelised autovedajad on Eesti riigieelarve jaoks olnud kaotatud tulu juba pikemat aega, nüüd närtsib iga päevaga ka kohalike autovedajate konkurentsivõime. Sellegipoolest usume dialoogi võimalikkusesse valitsusega,“ avaldas Liivamägi lootust.

Kütuseturu Aastakonverents 2018

"Kuidas aktsiisitõusude taustal ellu jääda?" Tallink Spa & Conference Hotel (Sadama 11a, Tallinn) - Milline on kütuseturu hetkeseis? - Kuidas on muutunud meie tankimisharjumused pärast aktsiisitõusu? - Kuidas autovedajad optimeerivad oma kulusid? - Millised on aktsiisilaekumised tegelikkuses? - Milline on aktsiisitõusude mõju kogu tarneahelale? - Kui palju aitavad säästa alternatiivsed kütused? - Milline on Eestis aktsiisipoliitika tulevik? - jpt põnevad teemad Tutvu konverentsi programmiga SIIN ja  registreeri SIIN. Konverentsi korraldavad Logistikauudised.ee ja Eesti Õliühing.

„Soovime mustvalgel tõestada, et aktsiiside võrdsustamine lähinaabritega tooks Eesti riigieelarvesse tagasi olulised maksumaksjad ning tulud, mis täna on olude sunnil voolanud meie lõunanaabrite riigikassadesse,“ sõnas Liivamägi.  Tema sõnul on tajutav, et Valitsus ei ole selles küsimuses kõrvu katnud ning on valmis argumentide põhjal dialoogi pidama. „Valmisolek aruteludeks on vähemalt sõnades olemas. Eesti Õliühing on koondanud mitmeid ettevõtlusorganisatsioone, et üheskoos riigiinstitutsioonidele praeguse aktsiisipoliitika mõjusid selgitada.“

Eesti suurimaid kütuse jae - ja hulgimüüjaid koondava Eesti Õliühingu üldkoosolek valis märtsis erialaliidule uue juhatuse, mille liikmeteks on Circle K Eesti juhatuse liige Kai Realo, Orlen Eesti juhatuse liige Siret Liivamägi ning Jetoili juhatuse liige Deniss Kimmo. Juhatuse valimine on esimene samm kaasaegsema erialaliidu suunas, mis suudaks senisest aktiivsemalt ja efektiivsemalt esindada oma liikmeskonna vaateid ja seisukohti.

Eesti Õliühing on kasumit mittetaotlev organisatsioon, mis asutati 20. mail 1993. Õliühing koondab endas vabatahtlikkuse alusel ühinenud Eesti Vabariigis naftasaadustega tegelevaid ettevõtjaid. Täna on Õliühingus 13 liiget, kelle tegevusaladeks on mineraal- ja biokütustega tegelemine.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077