Eesti autovedajad maksavad palka päevarahas

Veok.
Veok.

„Mitte Lätist kütuse toomine, vaid päevarahadena palga maksmine on transpordisektori suurim probleem,“ nentis Autoettevõtete Liidu juhatuse liige ja OÜ Stonewolf juhataja Andrus Laul.

Transpordifirma Stonewolf OÜ juhataja ja Autoettevõtete Liidu juhatuse liige Andrus Laul ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et jääb eriarvamusele selles, et kedagi palgatakse Lätist kütust tooma.

Circle K peadirektor Kai Realo ütles eelmisel nädalal, et "on teada transpordiettevõtteid, kuhu on tööle võetud eraldi tankija, kes sõidab kord nädalas ühe veokiga Lätti, et tuua teistele veokitele kütust".

"Lätis on kütuseliiter kümnendiku võrra odavam ja kui üks veokipaak mahutab 1500 liitrit, siis ei tohiks eraldi kellegi palkamine ja Lätis käimine end õigustada. Kui, siis ehk vaid „lõunaosariikides“," lausus Laul.

"Meie arvutuste järgi on kütusekulu kolmandik teenuse omahinnast ja palgakulu teine kolmandik. Kui sa kütusekulust kümnendiku maha saad, annaks see üldkokkuhoidu 3%, mis pole suur. Valdav probleem on ikka palgamaksud. Just riigisisestel vedudel."

Laulu sõnul näitavad konkurentide avalikud töötasu andmed, mis näiteks ka Äripäeva TOPides kättesaadavad, teistsuguseid numbreid, kui turul autojuhid palka soovivad.

"Vahe ei ole protsentides, vaid kordades," rääkis Laul. "Arvan, et palju on päevaraha maksmist kandunud edasi Eesti-sisestele vedudele. Makstakse lõviosas päevarahana ja tihti ei saa autojuht arugi, mismoodi raha arvele tuleb. Päevaraha ei pea deklareerima, seetõttu ongi see üks suur perifeeria."

Laulu sõnul on nad koos erialaliitudega aktiivselt maksuametiga ses küsimuses suhelnud juba pea viis aastat. "Töövõite ette näidata kahjuks pole. Meie nägemus maksukahjust erineb maksuameti nägemusest kümnetes kordades," rääkis ta.

Andrus Laul esineb põhjalikuma ettekandega teemal, kuidas Eesti autovedajad kulusid optimeerivad, 24. aprillil toimuval Kütuseturu Aastakonverentsil.

Kuula intervjuud Andrus Lauluga:

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0247448
Brasiilia reaal BRL 4,28 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,83 0
Hiina jüaan CNY 7,98 0
Hongkongi dollar HKD 9,03 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0
India ruupia INR 84,47 0
Indoneesia ruupia IDR 17482,49 0
Islandi kroon ISK 134,61 0
Jaapani jeen JPY 129,57 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,59 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,29 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 22,17 0
Norra kroon NOK 9,47 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,35 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0113546
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,83 0
Türgi liir TRY 6,50 0
Ukraina grivna UAH 32,35 0
Ungari forint HUF 322,91 0
USA dollar USD 1,15 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0
Valgevene rubla BYN 2,43 0
Vene rubla RUB 75,37 0

Valdkonna töökuulutused