Lennuakadeemia alustab koostööd Airbusiga

Airbus A321 LR testlennul
Airbus A321 LR testlennul

Eesti Lennuakadeemia hakkab tegema arenduskoostööd maailma ühe suurima lennukitootjaga Airbus. Arendustöö keskmes on reisilennukitele uudsete tagatiibade (SBS - Swivel Beam System) väljatöötamine, mis on töökindlamad, vähendavad kütusekulu ning keskkonna saastamist.

Uudse tagatiibade lahenduse on välja töötanud Eesti Lennuakadeemia teadus- ja arendusosakonna spetsialist Peep Lauk ning see on pälvinud lennukitootja Airbusi tähelepanu, eesotsas Airbus’i teadus- ja arendusosakonna peakonstruktoriga Daniel Reckzeh. „Idee on uudne ja nutikas ning selle kinemaatilisel lahendusel on eelised võrreldes täna kasutusel olevate tagatiibade konstruktsioonidega,“ on märkinud Reckzeh.

Aerospace Engineer üksuse insener Olivier Chabilan Airbus’i Filtoni tehasest Inglismaal on toonud uue lahenduse põhilisteks eelisteks selle lihtsama ehituse, kergema kaalu ning väiksema õhutakistuse. Chabilan’i sõnul on uuenenud tagatiivas vähem (kardaan) ajamivõlle ja reduktoreid, tänu millele on seadme töökindlus kõrgem. Ka mootorite hoolduskulud vähenevad, sest nad töötavad väiksema koormusega ja kuluvad sellevõrra vähem.

Tagatiibade uus lahendus SBS võimaldab seetõttu vähendada reisilennukite kütusekulu ning samuti keskkonna saastamist. Peep Laugu sõnul on nutika lahenduse abil ka lennukite müratase väiksem, sest SBSi kasutamine võimaldab sama lennukaalu juures lennata 600-1000 m kõrgemal lennutasandil. Rahaliselt vähendab SBSi kasutamine nt Airbus A320 kulutusi kütusele kuni 437 000 eurot aastas lennuki kohta. Hiljuti edukalt testlennud läbi teinud Airbus’i uue mudeli A321 neo LRi kasutamisel ulatub kütuse kokkuhoid lennuki kohta aga koguni 1 miljoni euroni aastas.

Peep Lauk lisab: „SBS lahendus on rakendatav erinevatel õhusõidukitel. Alates piloodita õhusõidukitest ja purilennukitest kuni raskete transpordilennukiteni välja. Oleme andnud patenditaotluse Euroopa Patendiametisse, kuhu kuuluvad 38 riiki, et saada lennuakadeemiale patendikaitse. Projekti positiivse arengu korral on võimalus taotleda patenti ka Ameerika Ühendriikides, kus on hetkel projekteerimisfaasis uus Boeing 797, millel oleks samuti uudset tagatiibade lahendust võimalik kasutada.    

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.057365
Brasiilia reaal BRL 4,33 -0.2856485
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0306905
Filipiinide peeso PHP 61,84 0.1960435
Hiina jüaan CNY 7,49 -0.2570146
Hongkongi dollar HKD 9,08 -0.1440273
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.0379306
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.2045087
India ruupia INR 78,79 -0.4636648
Indoneesia ruupia IDR 16118,19 -0.1121695
Islandi kroon ISK 125,65 0.834604
Jaapani jeen JPY 127,50 -0.0078425
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0389838
LAV rand ZAR 15,73 -1.1988043
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,89 -0.6533054
Malaysia ringgit MYR 4,63 -0.0625337
Mehhiko peeso MXN 23,58 -0.843071
Norra kroon NOK 9,45 -0.3027011
Poola slott PLN 4,31 -0.057971
Rootsi kroon SEK 10,28 -0.2590523
Rumeenia leu RON 4,67 0.0964403
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.0699701
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.1933796
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.0520969
Taani kroon DKK 7,45 -0.0013419
Tai baht THB 37,94 0.0406038
Tšehhi kroon CZK 25,80 -0.1509638
Türgi liir TRY 5,48 -0.1129203
Ukraina grivna UAH 30,52 -0.3011546
Ungari forint HUF 323,44 0.3786233
USA dollar USD 1,16 -0.1294219
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.2084947
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.3100508
Vene rubla RUB 73,55 -0.5554474

Valdkonna töökuulutused