Lennuakadeemia alustab koostööd Airbusiga

Airbus A321 LR testlennul
Airbus A321 LR testlennul

Eesti Lennuakadeemia hakkab tegema arenduskoostööd maailma ühe suurima lennukitootjaga Airbus. Arendustöö keskmes on reisilennukitele uudsete tagatiibade (SBS - Swivel Beam System) väljatöötamine, mis on töökindlamad, vähendavad kütusekulu ning keskkonna saastamist.

Uudse tagatiibade lahenduse on välja töötanud Eesti Lennuakadeemia teadus- ja arendusosakonna spetsialist Peep Lauk ning see on pälvinud lennukitootja Airbusi tähelepanu, eesotsas Airbus’i teadus- ja arendusosakonna peakonstruktoriga Daniel Reckzeh. „Idee on uudne ja nutikas ning selle kinemaatilisel lahendusel on eelised võrreldes täna kasutusel olevate tagatiibade konstruktsioonidega,“ on märkinud Reckzeh.

Aerospace Engineer üksuse insener Olivier Chabilan Airbus’i Filtoni tehasest Inglismaal on toonud uue lahenduse põhilisteks eelisteks selle lihtsama ehituse, kergema kaalu ning väiksema õhutakistuse. Chabilan’i sõnul on uuenenud tagatiivas vähem (kardaan) ajamivõlle ja reduktoreid, tänu millele on seadme töökindlus kõrgem. Ka mootorite hoolduskulud vähenevad, sest nad töötavad väiksema koormusega ja kuluvad sellevõrra vähem.

Tagatiibade uus lahendus SBS võimaldab seetõttu vähendada reisilennukite kütusekulu ning samuti keskkonna saastamist. Peep Laugu sõnul on nutika lahenduse abil ka lennukite müratase väiksem, sest SBSi kasutamine võimaldab sama lennukaalu juures lennata 600-1000 m kõrgemal lennutasandil. Rahaliselt vähendab SBSi kasutamine nt Airbus A320 kulutusi kütusele kuni 437 000 eurot aastas lennuki kohta. Hiljuti edukalt testlennud läbi teinud Airbus’i uue mudeli A321 neo LRi kasutamisel ulatub kütuse kokkuhoid lennuki kohta aga koguni 1 miljoni euroni aastas.

Peep Lauk lisab: „SBS lahendus on rakendatav erinevatel õhusõidukitel. Alates piloodita õhusõidukitest ja purilennukitest kuni raskete transpordilennukiteni välja. Oleme andnud patenditaotluse Euroopa Patendiametisse, kuhu kuuluvad 38 riiki, et saada lennuakadeemiale patendikaitse. Projekti positiivse arengu korral on võimalus taotleda patenti ka Ameerika Ühendriikides, kus on hetkel projekteerimisfaasis uus Boeing 797, millel oleks samuti uudset tagatiibade lahendust võimalik kasutada.    

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,63 0.2094628
Brasiilia reaal BRL 4,32 0.0023124
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051151
Filipiinide peeso PHP 62,60 0.0815413
Hiina jüaan CNY 8,02 0.1636825
Hongkongi dollar HKD 9,07 0.0297678
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0040487
Iisraeli seekel ILS 4,22 -0.0663633
India ruupia INR 85,58 0.2189901
Indoneesia ruupia IDR 17615,93 0.1073476
Islandi kroon ISK 134,44 0.0223198
Jaapani jeen JPY 129,73 0.2705209
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0066494
LAV rand ZAR 16,63 0.0024054
Lõuna-Korea vonn KRW 1306,00 -0.245186
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.0166351
Mehhiko peeso MXN 21,86 0.2632665
Norra kroon NOK 9,43 -0.0127178
Poola slott PLN 4,29 -0.0209707
Rootsi kroon SEK 10,36 -0.0144742
Rumeenia leu RON 4,66 0.0085839
Singapuri dollar SGD 1,59 0.062751
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0681818
Šveitsi frank CHF 1,14 0.2188375
Taani kroon DKK 7,46 0.0187698
Tai baht THB 37,81 0.0698647
Tšehhi kroon CZK 25,81 0.0193731
Türgi liir TRY 6,71 0.2673957
Ukraina grivna UAH 32,31 0.0086657
Ungari forint HUF 322,35 -0.0589074
USA dollar USD 1,16 -0.0172712
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.147167
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.1717721
Vene rubla RUB 75,81 -0.2275602

Valdkonna töökuulutused