Lennuakadeemia alustab koostööd Airbusiga

Airbus A321 LR testlennul
Airbus A321 LR testlennul

Eesti Lennuakadeemia hakkab tegema arenduskoostööd maailma ühe suurima lennukitootjaga Airbus. Arendustöö keskmes on reisilennukitele uudsete tagatiibade (SBS - Swivel Beam System) väljatöötamine, mis on töökindlamad, vähendavad kütusekulu ning keskkonna saastamist.

Uudse tagatiibade lahenduse on välja töötanud Eesti Lennuakadeemia teadus- ja arendusosakonna spetsialist Peep Lauk ning see on pälvinud lennukitootja Airbusi tähelepanu, eesotsas Airbus’i teadus- ja arendusosakonna peakonstruktoriga Daniel Reckzeh. „Idee on uudne ja nutikas ning selle kinemaatilisel lahendusel on eelised võrreldes täna kasutusel olevate tagatiibade konstruktsioonidega,“ on märkinud Reckzeh.

Aerospace Engineer üksuse insener Olivier Chabilan Airbus’i Filtoni tehasest Inglismaal on toonud uue lahenduse põhilisteks eelisteks selle lihtsama ehituse, kergema kaalu ning väiksema õhutakistuse. Chabilan’i sõnul on uuenenud tagatiivas vähem (kardaan) ajamivõlle ja reduktoreid, tänu millele on seadme töökindlus kõrgem. Ka mootorite hoolduskulud vähenevad, sest nad töötavad väiksema koormusega ja kuluvad sellevõrra vähem.

Tagatiibade uus lahendus SBS võimaldab seetõttu vähendada reisilennukite kütusekulu ning samuti keskkonna saastamist. Peep Laugu sõnul on nutika lahenduse abil ka lennukite müratase väiksem, sest SBSi kasutamine võimaldab sama lennukaalu juures lennata 600-1000 m kõrgemal lennutasandil. Rahaliselt vähendab SBSi kasutamine nt Airbus A320 kulutusi kütusele kuni 437 000 eurot aastas lennuki kohta. Hiljuti edukalt testlennud läbi teinud Airbus’i uue mudeli A321 neo LRi kasutamisel ulatub kütuse kokkuhoid lennuki kohta aga koguni 1 miljoni euroni aastas.

Peep Lauk lisab: „SBS lahendus on rakendatav erinevatel õhusõidukitel. Alates piloodita õhusõidukitest ja purilennukitest kuni raskete transpordilennukiteni välja. Oleme andnud patenditaotluse Euroopa Patendiametisse, kuhu kuuluvad 38 riiki, et saada lennuakadeemiale patendikaitse. Projekti positiivse arengu korral on võimalus taotleda patenti ka Ameerika Ühendriikides, kus on hetkel projekteerimisfaasis uus Boeing 797, millel oleks samuti uudset tagatiibade lahendust võimalik kasutada.    

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0189729
Brasiilia reaal BRL 4,45 0.2114831
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.020452
Filipiinide peeso PHP 60,35 0.2991425
Hiina jüaan CNY 7,84 0.1353387
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.219518
Horvaatia kuna HRK 7,40 -0.1443663
Iisraeli seekel ILS 4,28 0.1920195
India ruupia INR 80,05 -0.2144104
Indoneesia ruupia IDR 16360,25 -0.6529117
Islandi kroon ISK 138,83 0.0072036
Jaapani jeen JPY 127,93 0.0860585
Kanada dollar CAD 1,53 0.1242236
LAV rand ZAR 16,29 -0.028849
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,81 0.0750088
Malaysia ringgit MYR 4,76 0.2593186
Mehhiko peeso MXN 22,82 0.0570023
Norra kroon NOK 9,91 -0.0312604
Poola slott PLN 4,28 -0.0653473
Rootsi kroon SEK 10,30 -0.0436779
Rumeenia leu RON 4,64 0.0538689
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0899454
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.0222643
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0975523
Taani kroon DKK 7,47 -0.0160699
Tai baht THB 37,19 0.1192447
Tšehhi kroon CZK 25,73 -0.0349718
Türgi liir TRY 6,08 0.1120485
Ukraina grivna UAH 31,63 0.2113033
Ungari forint HUF 322,02 0.0093171
USA dollar USD 1,14 0.211249
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.0843984
Valgevene rubla BYN 2,42 0.2030583
Vene rubla RUB 76,67 0.1151762

Valdkonna töökuulutused