Lennuakadeemia alustab koostööd Airbusiga

Airbus A321 LR testlennul
Airbus A321 LR testlennul

Eesti Lennuakadeemia hakkab tegema arenduskoostööd maailma ühe suurima lennukitootjaga Airbus. Arendustöö keskmes on reisilennukitele uudsete tagatiibade (SBS - Swivel Beam System) väljatöötamine, mis on töökindlamad, vähendavad kütusekulu ning keskkonna saastamist.

Uudse tagatiibade lahenduse on välja töötanud Eesti Lennuakadeemia teadus- ja arendusosakonna spetsialist Peep Lauk ning see on pälvinud lennukitootja Airbusi tähelepanu, eesotsas Airbus’i teadus- ja arendusosakonna peakonstruktoriga Daniel Reckzeh. „Idee on uudne ja nutikas ning selle kinemaatilisel lahendusel on eelised võrreldes täna kasutusel olevate tagatiibade konstruktsioonidega,“ on märkinud Reckzeh.

Aerospace Engineer üksuse insener Olivier Chabilan Airbus’i Filtoni tehasest Inglismaal on toonud uue lahenduse põhilisteks eelisteks selle lihtsama ehituse, kergema kaalu ning väiksema õhutakistuse. Chabilan’i sõnul on uuenenud tagatiivas vähem (kardaan) ajamivõlle ja reduktoreid, tänu millele on seadme töökindlus kõrgem. Ka mootorite hoolduskulud vähenevad, sest nad töötavad väiksema koormusega ja kuluvad sellevõrra vähem.

Tagatiibade uus lahendus SBS võimaldab seetõttu vähendada reisilennukite kütusekulu ning samuti keskkonna saastamist. Peep Laugu sõnul on nutika lahenduse abil ka lennukite müratase väiksem, sest SBSi kasutamine võimaldab sama lennukaalu juures lennata 600-1000 m kõrgemal lennutasandil. Rahaliselt vähendab SBSi kasutamine nt Airbus A320 kulutusi kütusele kuni 437 000 eurot aastas lennuki kohta. Hiljuti edukalt testlennud läbi teinud Airbus’i uue mudeli A321 neo LRi kasutamisel ulatub kütuse kokkuhoid lennuki kohta aga koguni 1 miljoni euroni aastas.

Peep Lauk lisab: „SBS lahendus on rakendatav erinevatel õhusõidukitel. Alates piloodita õhusõidukitest ja purilennukitest kuni raskete transpordilennukiteni välja. Oleme andnud patenditaotluse Euroopa Patendiametisse, kuhu kuuluvad 38 riiki, et saada lennuakadeemiale patendikaitse. Projekti positiivse arengu korral on võimalus taotleda patenti ka Ameerika Ühendriikides, kus on hetkel projekteerimisfaasis uus Boeing 797, millel oleks samuti uudset tagatiibade lahendust võimalik kasutada.    

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0383068
Brasiilia reaal BRL 4,44 0.2596054
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.035802
Filipiinide peeso PHP 60,81 0.1416221
Hiina jüaan CNY 7,85 -0.2225302
Hongkongi dollar HKD 8,93 0.3256927
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0175091
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.330531
India ruupia INR 79,87 0.7149612
Indoneesia ruupia IDR 16593,50 0.2318921
Islandi kroon ISK 123,81 -0.0161512
Jaapani jeen JPY 126,08 0.3821656
Kanada dollar CAD 1,49 0.1945656
LAV rand ZAR 16,43 -0.4754089
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,35 -0.0606942
Malaysia ringgit MYR 4,66 0.163339
Mehhiko peeso MXN 21,72 0.0741847
Norra kroon NOK 9,59 0.0281634
Poola slott PLN 4,31 -0.1805514
Rootsi kroon SEK 10,44 -0.0019157
Rumeenia leu RON 4,66 -0.002145
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0575006
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.1791513
Šveitsi frank CHF 1,13 0.2218672
Taani kroon DKK 7,45 -0.0026833
Tai baht THB 37,84 0.0941644
Tšehhi kroon CZK 25,76 0.0621528
Türgi liir TRY 6,82 0.7211787
Ukraina grivna UAH 31,28 0.334931
Ungari forint HUF 323,97 -0.0524465
USA dollar USD 1,14 0.3438547
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.0578938
Valgevene rubla BYN 2,33 0.3875135
Vene rubla RUB 76,49 0.2896426

Valdkonna töökuulutused