Autor: Logistikauudised.ee • 2. aprill 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Omniva pakirobotipiloot jõudis Euroopa parimate sekka

Omniva pakirobot
Foto: Riini Saluri, Omniva personalijuht
Omniva valiti mulluse robotipiloodiga üheks kaheksast Eesti ettevõttest, kes jõudsid Euroopa suurima äriauhindade konkursi kolmandasse vooru. Euroopa Äriauhindade (European Business Awards) konkursile kandideeris kokku üle 110 000 ettevõtte 34 riigist ning Omniva osutus valituks innovatsiooni kategoorias.

Omniva juhatuse esimehe Joona Saluveeri sõnul on Euroopa parimate äriprojektide sekka jõudmine juba märkimisväärne saavutus. "Pakirobotitega pakkusime oma klientidele võimalust testida tuleviku tarnelahendusi. Logistikaettevõttena saime piloodist aga olulist tagasiside ning infot sellise tarnelahenduse efektiivsuse ning võimalikkuse kohta. Rõõm on näha, et meie innovatsiooni tunnustatakse ka kaugemal," ütles Saluveer.

Tänavu 11. korda korraldatud konkurss on suurim omataoline, kus hinnatakse ettevõtete parimaid praktikaid äriedu, eetika ning innovatsiooni kategooriates. Omniva valiti pakirobotite ning spetsiaalse “emalaeva” kontseptsiooni katsetamise eest konkursi kolmandasse vooru.

EBA tegevdirektori Adrian Trippi sõnul on Omniva puhul tegemist ettevõttega, kes on oluline tugevama Euroopa ärikeskkonna loomisel. “Omniva jäi meile silma meie jaoks oluliseimate väärtustega, milleks on innovatsioon, eetika ning äriedu,” märkis Tripp.

Omniva, Starship Technologies ning Mercedes-Benz Vansi koostööna testiti Tallinnas Kakumäel esimesena Mercedes-Benzi „Robovani" koos Starshipi pakirobotitega. Kesksuvest oktoobri alguseni kestnud pilootprojekt kaasas üht robotite jaoks mõeldud prototüüp-kaubikut ning mitut pakirobotit.

Ühtlasi oli Omniva esimene ettevõte maailmas, kes testis „Robovani" lahendust. Kakumäel läbiviidava testi tegi eriliseks ka see, et selles kasutati päris klientide pakke, mis muidu oleks jõudnud postkontorisse.

Mercedes-Benz Vans ja Starship Technologies tutvustasid nn emalaeva kontseptsiooni 2016. aasta septembris. Nende idee ühendab kullerkaubiku eelised autonoomse pakiroboti omadega. Prototüübina esitletud Sprinter on mobiilne laadimis- ja transpordikeskus mitme roboti jaoks. Tänu tarneprotsesside nutikale sidumisele mängib see olulist rolli tarnete viimase miili logistika efektiivsuse olulisel parandamisel tulevikus.

Varem on pakirobotipilooti auhinnatud ka Aasta Logistikategu ning Tallinna ettevõtlusauhindadel Aasta koostööprojekti tiitliga.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077