Autor: Logistikauudised.ee • 19. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas aktsiisitõusude taustal ellu jääda?

Kütuseturu Aastakonverentsi logo
Foto: Logistikauudised.ee
Sellist pealkirja kannab 24. aprillil toimuv järjekordne Kütuseturu Aastakonverents, kus keskendutakse kütuseturul ja logistikasektoris toimuvale piirikaubanduse taustal ning otsitakse võimalikke lahendusi olukorra leevendamiseks.

"Palju on räägitud piirikaubandusest tavatarbijate tasandil, kuid märksa vähem ettevõtjate olukorrast," ütles Eesti Õliühingu vastne juhatuse liige Orlen Eesti juht Siret Liivamägi. „Teenimatult on avalikus diskussioonis tähelepanuta jäänud Eesti ettevõtjad ja transpordisektor eesotsas autovedajate ning nende klientidega. Ettevõtjate jaoks oli oma tegevuse ümberkorraldamine ning kohandamine naaberriikides tankimiseks keeruline, kuid praeguse Eesti maksupoliitika tõttu möödapääsmatu lahendus. See omakorda aga tähendab, et riik jäb ilma suurest hulgast maksurahast."

Mis saab edasi?

Tekkinud olukorra täpsemaks kaardistamiseks valmib konverentsiks Kantar Emori värske kütuseturu uuring, kus on küsitletud nii kütusemüüjaid, autovedajaid kui ka tootmisettevõtteid. Riigi seisukohti aktsiisipoliitikast selgitab Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Dmitri Jegorov ning samal teemal arutletakse ka vestlusringis, kuhu on kutsutud erinevate poliitiliste jõudude esindajad.

Oma osaluse selles on kinnitanud endised rahandusministrid Jürgen Ligi Reformierakonnast, Sven Sester IRL-ist ja Ardo Ojasalu Vabaerakonnast, riigi poolelt lööb vestlusringis kaasa rahandusministeeriumi tolli- ja aktsiisipoliitika osakonna juhataja Marek Uusküla.

Päeva teises pooles heidetakse pilk tulevikku. Vaadatakse, mida teeb kütuse maailmaturg, millised alternatiivkütuseid me hakkame kasutama lähitulevikus ning oma motivatsioone ja tasuvusarvutusi tutvustab Eesti esimese uhiuue CNG raskeveoki ostja Ahto Oja.

Tutvu konverentsiga lähemalt siin!

Soodushind kehtib kuni märtsi lõpuni!

Konverentsi korraldavad Äripäeva logistikauudised.ee teemaveeb koostöös Eesti Õliühinguga.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077