Peeter Kibe: tarneahela juhtimine on töö tarnijaga

Peeter Kibe
Peeter Kibe

Tarneahela juhtimine on töö tarnijaga ja mulle tundub, et tarneahela juhtimine läheb järjest rohkem fookusesse, ütleb Orkla Eesti ostujuht Peeter Kibe.

Tarneahela juhtimine muutub Peeter Kibe hinnangul aina olulisemaks. "Igasugused logistilised lahendused on täna ettevõtetel palju kättesaadavamad kui varem. Suured tarnijad on palju rohkem avatud koostööks lõppkliendiga, mitte vahendajaga. Tarneahel otsib täna võimalusi, kuidas lõppkulu paremaks saada. See on koht, kus on võimalik kokku hoida," ütleb Peeter Kibe.

Veel ütleb Kibe, et tarneahela juhtimine ei ole midagi sellist, mida peaks pelgama. „Tarneahela juhtimist ei tasu karta, pigem sisse vaadata ja analüüsida – ei ole see nii suur asi midagi,“ märgib ta.

Järgneb intervjuu Peeter Kibega:

Kuidas te tarnijaid valite?

Suur hulk tarnijaid on ajalooliselt kujunenud. Läbi erinevate kanalite tuleb infot ka uute potentsiaalsete tarnijate kohta. Meile saadetakse pidevalt informatsiooni ja käime ise messidel.

Reeglina oleme kasutanud sellist lähenemist, et vahetame tarnijaga infot ja püüame aru saada, kas tal on potentsiaali saada meie tarnijaks. Meie jaoks on olulised kvaliteet, tarnekindlus ja hind. Tarnija tehased peavad olema auditeeritud vastavalt meie mängureeglitele. Kui tundub, et tarnija suudab meie kriteeriume täita, kaasame ta hangetesse.

Lisaks, kui tarnijad suudavad pakkuda huvitavaid hindu või tingimusi, siis teeme teise sammu ehk võtame ette spetsifikatsioonid ja hakkame testima nende pakutavaid materjale väikeses mahus.

Näiteks pakendite hankeid teeme iga kolme aasta tagant ja pärast hanget peame tegema otsuse, kas tahame uuele tarnijale üle minna või mitte. Kui näeme, et uus on suure potentsiaaliga ning suudab pakkuda sobivaid tingimusi ja kokkuhoiu võimalusi, siis me hakkame selle tarnijaga tööle ja püüame ta süsteemi juurutada.

Milline on ideaalne tarneahel?

Ideaalseid asju pole olemas, kuid liigume teatud tegevustega ideaalsema tarneahela poole. Meil on üsna hästi toimivad tarneahelad erinevate tarnijatega. Meil on väga häid tarnijaid, kes on võimekad ja paindlikud. Ma väga usun ka VMI-lahendustesse – ka toorme ostmisel, kus saaksime call off´ide ja ostuspetsialisti töö omalt poolt välja lülitada ja selle tarnijale nihutada. Ikka selleks, et tarnija hakkaks vastavalt meie saadetud andmetele vajadusi planeerima ja materjali saatma.

Kas tarneahela juhtimine on Eesti juhtidel fookuses?

Mulle tundub, et see läheb järjest rohkem fookusesse. Igasugused logistilised lahendused on täna ettevõtetel palju kättesaadavamad kui varem. Suured tarnijad on palju rohkem avatud koostööks lõppkliendiga, mitte vahendajaga. Tarneahel otsib täna võimalusi, kuidas lõppkulu paremaks saada. See on koht, kus on võimalik kokku hoida.

Vaadates nüüd puhtalt seda, mis Orklas toimub, siis mida aasta edasi, seda suurem fookus on tarneahelal ja sealt sünergia otsimisel või õhu väljalaskmisel. Vähemalt viimast kolme aastat vaadates on see fookus ainult kasvanud. Arvan, et see laiem trend.

Millist nõu annaksid väikestele ettevõtetele tarneahela juhtimiseks?

Tarneahela juhtimine on töö tarnijaga ja mõistmine, millest koosneb hind. Meie oleme täna oma tarnijaga töötades jõudnud üsna avatud kalkulatsioonideni. Orklal on natuke lihtsam aru saada teatud hinnakujunemisest, kuna tunneme tooraineturgu. Teame, milline on toormeturg ja conversion cost. Tarneahela juhtimist ei tasu karta, pigem sisse vaadata ja analüüsida – ei ole see nii suur asi midagi.

NB! Pikemat intervjuud Peeter Kibega saate lugeda 21. märtsil Äripäeva vahel ilmuvast Tööstuse erilehest ja seejärel ka veebist tööstusuudised.ee.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.010701
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,22 0.190345
Hiina jüaan CNY 7,75 0.15898
Hongkongi dollar HKD 9,68 -0.019629
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.129373
Iisraeli seekel ILS 4,33 -0.161409
India ruupia INR 80,69 0.27849
Indoneesia ruupia IDR 16990,00 0.188701
Islandi kroon ISK 121,77 0.141447
Jaapani jeen JPY 132,26 -0.075554
Kanada dollar CAD 1,56 -0.010287
LAV rand ZAR 14,88 -0.110738
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,40 0.227203
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.236159
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.191446
Norra kroon NOK 9,60 0.174817
Poola slott PLN 4,16 -0.11516
Rootsi kroon SEK 10,42 -0.284244
Rubla RUB 76,76 0.22326
Rumeenia leu RON 4,66 0.002145
Singapuri dollar SGD 1,62 0.012361
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.046191
Šveitsi frank CHF 1,19 0.098614
Taani kroon DKK 7,45 -0.003894
Tai baht THB 38,51 0.260348
Tšehhi kroon CZK 25,29 -0.035568
Türgi liir TRY 5,06 0.203875
Ukraina grivna UAH 32,31 -0.250366
Ungari forint HUF 310,51 -0.041849
USA dollar USD 1,23 -0.014597
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.051279
Valgevene rubla BRL 4,22 -0.026041
Valgevene rubla BYN 24224,00 0.231711

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib VEOKORRALDAJAT

M-Partner HR OÜ

19. mai 2018

Greencarrier otsib LENNUTRANSPORDITEENUSTE JUHTI

M-Partner HR OÜ

29. aprill 2018