Autor: Logistikauudised.ee • 13. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Autojuhtide palgad on kasvanud teistest kiiremini

Veok liikluses
Foto: Andras Kralla
Levinud ametikohtade võrdluses on kõige kiiremini kasvanud klienditeenindajate ja autojuhtide palgatase, teatas CVKeskus, tuginedes üle 14 000 osalejaga tööturu-uuringule. Klienditeenindajate brutopalga mediaan kerkis 704 eurole ja autojuhtidel 900 eurole.

 „Nõudlus töökäte järele on kasvanud pea kõikides valdkondades, mis suurendab ka palgasurvet,“ kommenteeris tulemusi tööportaali CVKeskus.ee Baltikumi kommunikatsioonijuht Henry Auväärt. „2018. aastal avaldatud tööpakkumisi analüüsides näeme, et mitmetel ametikohtadel on avalikult pakutav palgalagi (kõrgeim palk, mida tööpakkumisel avalikult pakutakse) brutopalga mediaanist kõrgemal. See viitab asjaolule, et tööandjad proovivad töötajaid üle meelitada ametiala keskmisest kõrgema palgaga. Eriti tugevalt on taolist palgasurvet märgata müügi- ja IT-sektoris, kus näiteks tarkvara arendajatele on tööandjad valmis pakkuma 2966-eurost brutokuupalka, kuigi ametiala brutopalga mediaan on tunduvalt madalam – 2185 eurot.“

Palgasurve kahandab konkurentsivõimet

Sama olukord on ka autovedajate seas, kus juhte on raske leida ning häid autojuhte tuleb sõna otseses mõtes hoida iga hinna eest. See omakorda on pannud löögi alla sektori konkurentsivõime, mis on aina enam alla jäämas lõunanaabrite autovedajatele. "Kütuseaktsiisi tõus, uus teemaks, raskeveokimaks, palgasurve, ega see raha seina seest ei tule. Lõppkokkuvõttes peavad kliendid selle kõik kinni maksma," nentis intervjuus Logistika erilehele Harju KEK-i tegevjuht Janek Lehtmets, kelle alluvuses on transpordiettevõte KMV.

"Meil võiks samuti olla rohkem autosid, kuid me peame hoidma autopargi optimaalse just sellel põhjusel, et meil pole rohkem juhte võtta. Oleme jõudnud selleni, et kogemustega juhti ei leiagi. Ainus variant on kaasata juhid, kellel ei ole pikamaasõidu kogemust ja nad ise kohapeal välja koolitada."

Lehtmetsa sõnul palkavad juba täna mitmed ettevõtjad võõrtööjõudu, kuid 0,1%-line kvoot on tema hinnangul ilmselgelt vähe. "Üks tööstur tegi ettepaneku, et see peaks olema umbes 10 000 inimest või umbes 1%. Siis oleks suurusjärk palju reaalsem," tõdes Lehtmets, kelle sõnul takerdub veonduses võõrtööjõu kasutamine lisaks ka vajaliku keeleoskuse taha.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077