Autor: Logistikauudised.ee • 6. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tehisintellekt võtab autojuhtimise üle

I.D. Vizzion
Foto: Volkswagen
Volkswagen esitleb äsja alanud Genfi autonäitusel esimest tehisintellektiga isejuhtivat autot, mida juhitakse hääle ja žestide abil ning mis on võimeline ise õppima.

Volkswagen toob 2020. aastal turule uute elektriautode seeria I.D. Family, mille sõidukid pakuvad pikki sõiduulatusi ning uuenduslikku disaini. Genfi 2018 autonäitusel esitleb Volkswagen I.D. Family uut tippmudelit I.D. VIZZION (pildil), mis sõidab autonoomselt ning mida juhitakse hääle ja žestide abil. Ühtlasi on sõiduk tänu tehisintellektile ka õppimisvõimeline.

Suhtlemine I.D. VIZZION mudeliga toimub virtuaalselt läbi liitreaalsuse (AR). Auto on oma kommunikatsioonitehnoloogias arenenud justkui võõrustajaks või virtuaalseks assistendiks, mis on võimeline nii õppima kui empaatiliselt vastama.

Ühtlasi on I.D. VIZZION turvaline, sest kasutab näotuvastust, mis tagab, et sõiduk ei satuks võõrastesse kätesse. Hääle ja liigutuste kaudu juhtimine aitab aga vältida juhtseadiste rikkeid.

Tänu interaktiivselt suhtlevatele esituledele kaitseb sõiduk ka jalakäijaid ja jalgrattureid, sest võib vajadusel projekteerida teele ka näiteks virtuaalse ülekäigu sebramustri. See annab jalakäijatele märku, et auto on neid märganud ning annab neile turvaliselt teed. Uuendusliku elektrisõiduki kõrgeimal tasemel (5) olev automaatjuhtimine tagab aga õnnetuste ohu ja arvu märkimisväärse vähenemise.

Auto avatud sõitjateruum on lounge`lik ning seda saab personaliseerida vastavalt erinevatele reisirežiimidele. Näiteks on võimalik vastavalt seadistusele muuta aknad elektromehaaniliselt tumedamaks ning vähendada väljast sisse kostuvat mürataset. Ühtlasi rakendab kontseptauto fitness-näitajate ja HoloLens (Health Function Screening) sensoreid, et monitoorida jooksvalt sõitjate näitajaid ning kasutada seda teavet näiteks kliimaseadme töö juhtimiseks.

Ta on varustatud elektrilise neljarattaveolise sõidusüsteemiga, millel on kaks elektrilist mootorit 225 kW süsteemivõimsusega, kõrgkvaliteediline aku võimsusega 111kWh ning kuni 665 kilomeetri pikkune sõiduulatus. Auto on 5163 mm pikk, 1947 mm lai ning 1506 mm kõrge. Telgede vahe (3100 mm) ja katuseosa on äärmiselt pikad, samal ajal kui eesmised ja tagumised üleulatused on pigem lühikesed.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077