DFDS tellis Läänemerele kaks uut laeva

Uus ro-pax-laev
Uus ro-pax-laev

Meretranspordi- ja logistikaettevõte DFDS sõlmis veebruaris Hiina laevatehasega Guangzhou Shipyard International (GSI) lepingu kahe ro-pax-laeva ostmiseks.

Laevade pikkus on 230 ja laius 31 meetrit, kumbki alus mahutab 4500 liinimeetrit sõidukeid ja 600 reisijat, teatas ettevõte veebruaris.

Uued laevad valmivad 2021. aastal. Kokku investeerib DFDS uutesse laevadesse 1,75 miljardit taani krooni.

DFDSi merevedude divisjoni juht Peder Gellert ütles pressiteate vahendusel, et tegemist järgmise osaga ettevõtte laevastiku uuendamise programmist. Varem on ettevõte teatanud nelja uue ro-ro-laeva tellimisest – neist esimene peaks valmima juba aasta pärast.

Uued laevad vastavad kõikidele keskkonnanõuetele ja varustatakse ka scrubber´itega, mis aitavad vähendada kütusetarbimist ja heitgaase.

DFDS A/S Eesti filiaali juht Peeter Ojasaar ütles Logistikauudistele, et uued laevad hakkavad teenindama Leedu-Saksamaa või Leedu-Rootsi liine, kuid suurema tõenäosusega siiski Leedu-Rootsi ehk Klaipeda-Karlshamn liini. "Lõplikud otsuses tehakse vahetult enne laevade valmimist," lisas Ojasaar.

Eesti liinid näitavad kasvu

Mis puudutab DFDSi Eestist väljuvaid laevaliine, siis nende tulevik on paljuski seotud Läänemere lõunapoolsete laevaliinide investeeringuga ehk kahe ro-pax-laeva ostmisega. "Kindlasti kaalume olemasolevate laevade ja liinide nõudlusel põhinevat ümberkorraldamist, kuid sellest saame täpsemalt rääkida kolme aasta pärast, mil uued alused valmivad," sõnas Ojasaar.

Tema sõnul on Paldiski-Kapellskäri laevaliini kasvu toetanud aastaid Eesti tugev eksport. "Ka 2018. aasta on alanud kasvutendentsis, kui võrrelda sama ajaga möödunud aastal. Käesoleva aasta ekspordiprognoos on positiivne, kuid täheldada võib mõningaid muutusi impordi mahtudes - see seab surve alla maanteetranspordi hinnad Skandinaaviast Eestisse. See omakorda on tekitanud surve meretranspordi hindadele," märkis Ojasaar.

Paldiski-Hanko liini on DFDS nüüdseks opereerinud enam kui aasta ja leitud on oma nišš. "Oleme leidnud niši Ida-Euroopa ning Läti ja Leedu klientide näol, kes moodustavad üldisest kliendibaasist suurema osa."

Mahud on Eesti-Soome vahelises koridoris olnud kasvutrendis, kuid tihe on ka konkurents. "Suurenev konkurents erinevate operaatorite vahel, mis väljendub põhiliselt rohkemas  väljumiste arvus, survestab laevatamishindasid," sõnas Ojasaar.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.0907323
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0094031
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,27 -0.0097922
Hiina jüaan CNY 7,44 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.1624234
Iisraeli seekel ILS 4,15 0
India ruupia INR 78,91 0.0139428
Indoneesia ruupia IDR 16443,98 0
Islandi kroon ISK 123,61 -0.024264
Jaapani jeen JPY 127,43 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0066181
LAV rand ZAR 14,54 -0.0281917
Lõuna-Korea vonn KRW 1254,71 -0.0342591
Malaysia ringgit MYR 4,64 0
Mehhiko peeso MXN 22,76 -0.0013182
Norra kroon NOK 9,52 -0.0126084
Poola slott PLN 4,31 -0.0139101
Rootsi kroon SEK 10,21 0
Rumeenia leu RON 4,62 0
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0127984
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 37,19 0
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0194424
Türgi liir TRY 5,48 -0.001824
Ukraina grivna UAH 30,45 0
Ungari forint HUF 319,14 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0
Valgevene rubla BYN 2,34 0
Vene rubla RUB 72,46 0

Valdkonna töökuulutused