KAFO: e-pood sundis tarneahelat muutma

Taivo Karu
Taivo Karu

Espressoettevõte KAFO avas oktoobris e-poe, mis on ettevõtet sundinud ka oma tarneahelat muutma.

Teiste brändide seas näiteks JURA ja Lavazza kaubamärke esindav KAFO avas hiljuti e-poe, mis on sundinud kogu tarneahelat muutma.

"KAFO avas oktoobris e-poe, mille tõttu oleme oma tarneahelat viimase aasta jooksul pidanud palju muutma. Suures plaanis ahel toimib, kuid täienduste ja arendustega saame veel pikalt tegeleda," ütleb ettevõtte ostu- ja tarnespetsialist Taivo Karu, kes esineb 22. ja 23. märtsil Pärnu Tarneahelakonverentsil.

Selle aasta plaanide kohta ütleb Karu, et üks suur eesmärk on varude ringlussageduse suurendamine.

Järgneb intervjuu Taivo Karuga:

Räägite tänavusel Pärnu Tarneahelakonverentsil maaletooja ja jaeketi koostööst. Kuidas lühidalt KAFO ja jaekettide vahelist koostööd kirjeldaksite?

KAFO jaoks on koostöö jakettidega viimastel aastatel olnud prioriteet. Meie eesmärk on pakkuda parimaid tooteid kuumade jookide valmistamiseks. Kõrge kvaliteediga toodete puhul ei saa maaletooja ja jaeketi koostöö tugineda vaid odavaimate hindade pakkumisele. Keskendume sisukate lahenduste leidmisele, et meie tooted oleksid ostjatele nähtaval ja atraktiivsed.

Praegu on kliendil toote ostmiseks palju kanaleid - erinevad jaeketid, edasimüüjad, e-poed. Maaletoojal on koostöös jaeketiga vaja leida viis, mis aitaks kaasa sellele, et lõppklient ostaks põhjusega just sellest poest, mitte kuskilt mujalt. Meie toodete puhul ei piisa lihtsalt toodete riiulile panemisest ja heade hindade pakkumisest.

Alustasin ise KAFO-s degustaatorina ja see oli kasulik kogemus, sest nägin, millise lisaväärtuse annab tarbijale toote maitsmine. Tänu maitsmisele leiab ta just oma maitse-eelistusele sobiva toote. KAFO on teinud loosikampaaniaid, mille auhinnaks on olnud JURA kohvimasinad. Lisaks sellele, et automaatne espressomasin on ahvatlev auhind, on kampaania eesmärgiks olnud ka jagada teadmust, et parima lõpptoote valmistamine eeldab õiget, tootega sobivat valmistusmeetodit.

Kui peaksite sõnastama kolm reeglit heade suhete ülesehitamiseks, siis millised need reeglid võiksid olla? Millest siis juhinduda, mida vältida?

Esiteks, jaekett on koostööpartner, kellega tuleb järjepidevalt suhteid hoida ja arendada. Kahepoolses koostöös tuleb leida tootepõhiseid lahendusi.  

Teiseks, mõelge läbi ja kommunikeerige, kuidas saate vastastikuselt üksteisele väärtust pakkuda.

Kolmandaks, pidage kokkulepetest kinni.

Kui analüüsite KAFO tarneahelat veidi üldisemalt, siis kui kindlalt end tarneahela toimivuse ja efektiivsuse osas tunnete? Kas kuskilt kripeldab?

Kui arvestada meie hoogsat laienemist, siis praegu on kindlasti aeg, mil pigem kripeldab.

KAFO avas oktoobris e-poe, mis valiti ka Baltimaade toidu- ja tarbekaupade kategoorias kõige mugavama, parema disaini ja teenindusega e-poeks.

E-poe avamise tõttu oleme oma tarneahelat viimase aasta jooksul pidanud palju muutma. Suures plaanis ahel toimib, kuid täienduste ja arendustega saame veel pikalt tegeleda.

Ettevõtte soov on pakkuda parimat teenindust ja selle soovi täitmise muudab väljakutsuvaks asjaolu, et peame suutma seda pakkuda nii jaekettidele kui erakliendile, kelle ootused on erinevad. Selleks kasutame 3PL logistikapartnerit, kes meiega meie eesmärkide täitmisel kaasa mõtleb ja vastavalt ka nõustab.

Kuivõrd ettevõttes oma protsesse analüüsite? On see näiteks korra kuus või harvem?

Oleme väike ja sõbraliku sisekliimaga ettevõte. Väikese ettevõttena on meil võimalik protsesse ümber teha ja täiustada lühikese perioodi jooksul - agiilselt. Seetõttu saame kliendi ja kolleegi tagasisidest lähtudes teha jooksva protsessianalüüsi ja vajadusel muuta.

Logistikasüsteemi arenduste tõttu analüüsime praegu pidevalt protsesse. Kui saame täiendatud süsteemi tööle, siis saame ka protsesse järjepidevalt analüüsima hakata.

Milline konkreetne parendus või arendus Teie töölaual hetkel on?

Selle aasta peamised eesmärgid on varude ringlussageduse suurendamine, täpsem prognoosimine, logistikasüsteemi täpsuse suurendamine ja tarneaja lühendamine lõppkliendile.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.1465715
Brasiilia reaal BRL 4,40 -0.6410256
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,55 -0.7978898
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.768663
Hongkongi dollar HKD 8,90 -0.6644555
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0175091
Iisraeli seekel ILS 4,17 -0.8930692
India ruupia INR 79,27 -0.7587044
Indoneesia ruupia IDR 16516,39 -0.7683125
Islandi kroon ISK 124,01 0.1453606
Jaapani jeen JPY 126,02 -0.2216944
Kanada dollar CAD 1,48 -0.9946595
LAV rand ZAR 16,18 -1.5783965
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,13 -1.2207261
Malaysia ringgit MYR 4,64 -0.5443751
Mehhiko peeso MXN 21,48 -1.4899296
Norra kroon NOK 9,54 -0.0178214
Poola slott PLN 4,30 0.0534958
Rootsi kroon SEK 10,36 -0.3538428
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0816186
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.4716079
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.2126945
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.5030891
Taani kroon DKK 7,45 0.0161039
Tai baht THB 37,74 -0.8150724
Tšehhi kroon CZK 25,70 -0.2135176
Türgi liir TRY 7,24 -7.4264828
Ukraina grivna UAH 31,11 -0.3031964
Ungari forint HUF 322,68 -0.0836043
USA dollar USD 1,13 -0.6661992
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.5480242
Valgevene rubla BYN 2,32 -1.1971711
Vene rubla RUB 75,30 -2.6019737

Valdkonna töökuulutused