KAFO: e-pood sundis tarneahelat muutma

Taivo Karu
Taivo Karu

Espressoettevõte KAFO avas oktoobris e-poe, mis on ettevõtet sundinud ka oma tarneahelat muutma.

Teiste brändide seas näiteks JURA ja Lavazza kaubamärke esindav KAFO avas hiljuti e-poe, mis on sundinud kogu tarneahelat muutma.

"KAFO avas oktoobris e-poe, mille tõttu oleme oma tarneahelat viimase aasta jooksul pidanud palju muutma. Suures plaanis ahel toimib, kuid täienduste ja arendustega saame veel pikalt tegeleda," ütleb ettevõtte ostu- ja tarnespetsialist Taivo Karu, kes esineb 22. ja 23. märtsil Pärnu Tarneahelakonverentsil.

Selle aasta plaanide kohta ütleb Karu, et üks suur eesmärk on varude ringlussageduse suurendamine.

Järgneb intervjuu Taivo Karuga:

Räägite tänavusel Pärnu Tarneahelakonverentsil maaletooja ja jaeketi koostööst. Kuidas lühidalt KAFO ja jaekettide vahelist koostööd kirjeldaksite?

KAFO jaoks on koostöö jakettidega viimastel aastatel olnud prioriteet. Meie eesmärk on pakkuda parimaid tooteid kuumade jookide valmistamiseks. Kõrge kvaliteediga toodete puhul ei saa maaletooja ja jaeketi koostöö tugineda vaid odavaimate hindade pakkumisele. Keskendume sisukate lahenduste leidmisele, et meie tooted oleksid ostjatele nähtaval ja atraktiivsed.

Praegu on kliendil toote ostmiseks palju kanaleid - erinevad jaeketid, edasimüüjad, e-poed. Maaletoojal on koostöös jaeketiga vaja leida viis, mis aitaks kaasa sellele, et lõppklient ostaks põhjusega just sellest poest, mitte kuskilt mujalt. Meie toodete puhul ei piisa lihtsalt toodete riiulile panemisest ja heade hindade pakkumisest.

Alustasin ise KAFO-s degustaatorina ja see oli kasulik kogemus, sest nägin, millise lisaväärtuse annab tarbijale toote maitsmine. Tänu maitsmisele leiab ta just oma maitse-eelistusele sobiva toote. KAFO on teinud loosikampaaniaid, mille auhinnaks on olnud JURA kohvimasinad. Lisaks sellele, et automaatne espressomasin on ahvatlev auhind, on kampaania eesmärgiks olnud ka jagada teadmust, et parima lõpptoote valmistamine eeldab õiget, tootega sobivat valmistusmeetodit.

Kui peaksite sõnastama kolm reeglit heade suhete ülesehitamiseks, siis millised need reeglid võiksid olla? Millest siis juhinduda, mida vältida?

Esiteks, jaekett on koostööpartner, kellega tuleb järjepidevalt suhteid hoida ja arendada. Kahepoolses koostöös tuleb leida tootepõhiseid lahendusi.  

Teiseks, mõelge läbi ja kommunikeerige, kuidas saate vastastikuselt üksteisele väärtust pakkuda.

Kolmandaks, pidage kokkulepetest kinni.

Kui analüüsite KAFO tarneahelat veidi üldisemalt, siis kui kindlalt end tarneahela toimivuse ja efektiivsuse osas tunnete? Kas kuskilt kripeldab?

Kui arvestada meie hoogsat laienemist, siis praegu on kindlasti aeg, mil pigem kripeldab.

KAFO avas oktoobris e-poe, mis valiti ka Baltimaade toidu- ja tarbekaupade kategoorias kõige mugavama, parema disaini ja teenindusega e-poeks.

E-poe avamise tõttu oleme oma tarneahelat viimase aasta jooksul pidanud palju muutma. Suures plaanis ahel toimib, kuid täienduste ja arendustega saame veel pikalt tegeleda.

Ettevõtte soov on pakkuda parimat teenindust ja selle soovi täitmise muudab väljakutsuvaks asjaolu, et peame suutma seda pakkuda nii jaekettidele kui erakliendile, kelle ootused on erinevad. Selleks kasutame 3PL logistikapartnerit, kes meiega meie eesmärkide täitmisel kaasa mõtleb ja vastavalt ka nõustab.

Kuivõrd ettevõttes oma protsesse analüüsite? On see näiteks korra kuus või harvem?

Oleme väike ja sõbraliku sisekliimaga ettevõte. Väikese ettevõttena on meil võimalik protsesse ümber teha ja täiustada lühikese perioodi jooksul - agiilselt. Seetõttu saame kliendi ja kolleegi tagasisidest lähtudes teha jooksva protsessianalüüsi ja vajadusel muuta.

Logistikasüsteemi arenduste tõttu analüüsime praegu pidevalt protsesse. Kui saame täiendatud süsteemi tööle, siis saame ka protsesse järjepidevalt analüüsima hakata.

Milline konkreetne parendus või arendus Teie töölaual hetkel on?

Selle aasta peamised eesmärgid on varude ringlussageduse suurendamine, täpsem prognoosimine, logistikasüsteemi täpsuse suurendamine ja tarneaja lühendamine lõppkliendile.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.010701
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,22 0.190345
Hiina jüaan CNY 7,75 0.15898
Hongkongi dollar HKD 9,68 -0.019629
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.129373
Iisraeli seekel ILS 4,33 -0.161409
India ruupia INR 80,69 0.27849
Indoneesia ruupia IDR 16990,00 0.188701
Islandi kroon ISK 121,77 0.141447
Jaapani jeen JPY 132,26 -0.075554
Kanada dollar CAD 1,56 -0.010287
LAV rand ZAR 14,88 -0.110738
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,40 0.227203
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.236159
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.191446
Norra kroon NOK 9,60 0.174817
Poola slott PLN 4,16 -0.11516
Rootsi kroon SEK 10,42 -0.284244
Rubla RUB 76,76 0.22326
Rumeenia leu RON 4,66 0.002145
Singapuri dollar SGD 1,62 0.012361
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.046191
Šveitsi frank CHF 1,19 0.098614
Taani kroon DKK 7,45 -0.003894
Tai baht THB 38,51 0.260348
Tšehhi kroon CZK 25,29 -0.035568
Türgi liir TRY 5,06 0.203875
Ukraina grivna UAH 32,31 -0.250366
Ungari forint HUF 310,51 -0.041849
USA dollar USD 1,23 -0.014597
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.051279
Valgevene rubla BRL 4,22 -0.026041
Valgevene rubla BYN 24224,00 0.231711

Valdkonna töökuulutused

KMV otsib VEOKORRALDAJAT Soome/Skandinaavia suunal

M-Partner HR OÜ

20. aprill 2018

Greencarrier otsib LENNUTRANSPORDITEENUSTE JUHTI

M-Partner HR OÜ

29. aprill 2018

Post11 otsib LAOJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

23. aprill 2018