KAFO: e-pood sundis tarneahelat muutma

Taivo Karu
Taivo Karu

Espressoettevõte KAFO avas oktoobris e-poe, mis on ettevõtet sundinud ka oma tarneahelat muutma.

Teiste brändide seas näiteks JURA ja Lavazza kaubamärke esindav KAFO avas hiljuti e-poe, mis on sundinud kogu tarneahelat muutma.

"KAFO avas oktoobris e-poe, mille tõttu oleme oma tarneahelat viimase aasta jooksul pidanud palju muutma. Suures plaanis ahel toimib, kuid täienduste ja arendustega saame veel pikalt tegeleda," ütleb ettevõtte ostu- ja tarnespetsialist Taivo Karu, kes esineb 22. ja 23. märtsil Pärnu Tarneahelakonverentsil.

Selle aasta plaanide kohta ütleb Karu, et üks suur eesmärk on varude ringlussageduse suurendamine.

Järgneb intervjuu Taivo Karuga:

Räägite tänavusel Pärnu Tarneahelakonverentsil maaletooja ja jaeketi koostööst. Kuidas lühidalt KAFO ja jaekettide vahelist koostööd kirjeldaksite?

KAFO jaoks on koostöö jakettidega viimastel aastatel olnud prioriteet. Meie eesmärk on pakkuda parimaid tooteid kuumade jookide valmistamiseks. Kõrge kvaliteediga toodete puhul ei saa maaletooja ja jaeketi koostöö tugineda vaid odavaimate hindade pakkumisele. Keskendume sisukate lahenduste leidmisele, et meie tooted oleksid ostjatele nähtaval ja atraktiivsed.

Praegu on kliendil toote ostmiseks palju kanaleid - erinevad jaeketid, edasimüüjad, e-poed. Maaletoojal on koostöös jaeketiga vaja leida viis, mis aitaks kaasa sellele, et lõppklient ostaks põhjusega just sellest poest, mitte kuskilt mujalt. Meie toodete puhul ei piisa lihtsalt toodete riiulile panemisest ja heade hindade pakkumisest.

Alustasin ise KAFO-s degustaatorina ja see oli kasulik kogemus, sest nägin, millise lisaväärtuse annab tarbijale toote maitsmine. Tänu maitsmisele leiab ta just oma maitse-eelistusele sobiva toote. KAFO on teinud loosikampaaniaid, mille auhinnaks on olnud JURA kohvimasinad. Lisaks sellele, et automaatne espressomasin on ahvatlev auhind, on kampaania eesmärgiks olnud ka jagada teadmust, et parima lõpptoote valmistamine eeldab õiget, tootega sobivat valmistusmeetodit.

Kui peaksite sõnastama kolm reeglit heade suhete ülesehitamiseks, siis millised need reeglid võiksid olla? Millest siis juhinduda, mida vältida?

Esiteks, jaekett on koostööpartner, kellega tuleb järjepidevalt suhteid hoida ja arendada. Kahepoolses koostöös tuleb leida tootepõhiseid lahendusi.  

Teiseks, mõelge läbi ja kommunikeerige, kuidas saate vastastikuselt üksteisele väärtust pakkuda.

Kolmandaks, pidage kokkulepetest kinni.

Kui analüüsite KAFO tarneahelat veidi üldisemalt, siis kui kindlalt end tarneahela toimivuse ja efektiivsuse osas tunnete? Kas kuskilt kripeldab?

Kui arvestada meie hoogsat laienemist, siis praegu on kindlasti aeg, mil pigem kripeldab.

KAFO avas oktoobris e-poe, mis valiti ka Baltimaade toidu- ja tarbekaupade kategoorias kõige mugavama, parema disaini ja teenindusega e-poeks.

E-poe avamise tõttu oleme oma tarneahelat viimase aasta jooksul pidanud palju muutma. Suures plaanis ahel toimib, kuid täienduste ja arendustega saame veel pikalt tegeleda.

Ettevõtte soov on pakkuda parimat teenindust ja selle soovi täitmise muudab väljakutsuvaks asjaolu, et peame suutma seda pakkuda nii jaekettidele kui erakliendile, kelle ootused on erinevad. Selleks kasutame 3PL logistikapartnerit, kes meiega meie eesmärkide täitmisel kaasa mõtleb ja vastavalt ka nõustab.

Kuivõrd ettevõttes oma protsesse analüüsite? On see näiteks korra kuus või harvem?

Oleme väike ja sõbraliku sisekliimaga ettevõte. Väikese ettevõttena on meil võimalik protsesse ümber teha ja täiustada lühikese perioodi jooksul - agiilselt. Seetõttu saame kliendi ja kolleegi tagasisidest lähtudes teha jooksva protsessianalüüsi ja vajadusel muuta.

Logistikasüsteemi arenduste tõttu analüüsime praegu pidevalt protsesse. Kui saame täiendatud süsteemi tööle, siis saame ka protsesse järjepidevalt analüüsima hakata.

Milline konkreetne parendus või arendus Teie töölaual hetkel on?

Selle aasta peamised eesmärgid on varude ringlussageduse suurendamine, täpsem prognoosimine, logistikasüsteemi täpsuse suurendamine ja tarneaja lühendamine lõppkliendile.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.2023523
Brasiilia reaal BRL 4,46 0.2204328
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102276
Filipiinide peeso PHP 60,23 0.4871619
Hiina jüaan CNY 7,84 0.2199376
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.2260332
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.2196551
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.160162
India ruupia INR 80,79 0.2195676
Indoneesia ruupia IDR 16494,44 0.219707
Islandi kroon ISK 138,63 -0.0072129
Jaapani jeen JPY 128,32 0.04678
Kanada dollar CAD 1,52 0.1847575
LAV rand ZAR 16,18 0.4488648
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,38 0.2728929
Malaysia ringgit MYR 4,75 0.2427287
Mehhiko peeso MXN 23,12 0.3210551
Norra kroon NOK 9,69 0.2172271
Poola slott PLN 4,29 0.0653016
Rootsi kroon SEK 10,30 0.1740094
Rumeenia leu RON 4,65 0.2910926
Singapuri dollar SGD 1,56 0.3015914
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.2573571
Šveitsi frank CHF 1,13 0.1597444
Taani kroon DKK 7,46 -0.0026793
Tai baht THB 37,44 0.2195213
Tšehhi kroon CZK 25,85 0.1006659
Türgi liir TRY 6,07 0.5370819
Ukraina grivna UAH 31,68 0.2198449
Ungari forint HUF 322,97 0.018581
USA dollar USD 1,14 0.1669302
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.5682162
Valgevene rubla BYN 2,42 0.1735035
Vene rubla RUB 75,85 0.4151899

Valdkonna töökuulutused