Erialaliidud: Eesti veondus ja transport ei suuda enam naabritega konkureerida

Bensiinijaam.
Bensiinijaam.

Eesti veondus ja transport pole praeguses maksu- ja majanduskeskkonnas jätkusuutlik ega suuda enam konkureerida naaberriikide tunduvalt soodsamate tingimustega. Selle arutamiseks kutsuvad liidud kokku ümarlaua, kuhu oodatakse ka avaliku sektori esindajaid.

Plaanitaval ümarlaual on juttu sellest, et ehkki aastaga on kaotatud üle 50 miljoni euro maksuraha, plaanib valitsus uusi maksutõuse ja maksusid.

Eesti transpordisektori erialaliidud kutsuvad riigikogu rahandus- ja majanduskomisjonid ning rahandus- ja majandusministeeriumi ümarlauale, et arutada olukorra üle Eesti veonduse ja transpordi sektoris, mis praeguses maksu- ja majanduskeskkonnas ei ole jätkusuutlik ning ei suuda enam konkureerida naaberriikide tunduvalt soodsamate tingimustega.

Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA), Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA), Autoettevõtete Liit (AEL) ja Eesti Õliühing (EÕÜ) kutsuvad 6. veebruaril ERAA koosolekute majas ümarlauale Riigikogu rahandus- ja majanduskomisjonid ning rahandus- ja majandusministeeriumi esindajad, et üheskoos heita pilk vedelkütuse aktsiisi tõusust tingitud kütuse hinnatõusu mõjule ning teha prognoosid järgnevateks aastateks.

Eestis on viimaste aastate vedelkütuse hinnakujunduses olnud toornafta hinnast olulisemal kohal riigimaksud. Nii diislikütuse kui bensiini aktsiisitõusud on tarbijatele kütusehinda tõstnud umbes 10 eurosenti liitri kohta. Statistikaameti andmetel on eelmise aastaga võrreldes mõjutanud tarbijahinnaindeksit enim mootorkütuse hinnatõus.

Kuidas tuua tagasi koju naaberriikides kütust tankivad ettevõtted, kuidas mõjutab vedelkütuse hinna tõus tavatarbijat ning kuidas muuta Eesti atraktiivseks ka riiki transiidina läbivatele sõidukitele, need on küsimused millele püüame üheskoos vastuseid leida.

Veondussektori konkurentsivõime parandamisel ja tarbijate heaolu tõstmisel on oluliseks sammuks vedelkütuse aktsiisi määra langetamine. Veondusettevõtetele on alternatiiviks maksuerisuse või –tagastuse kehtestamine.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0308034
Brasiilia reaal BRL 4,33 0.0462471
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102302
Filipiinide peeso PHP 62,58 0.0511632
Hiina jüaan CNY 8,01 0.0512289
Hongkongi dollar HKD 9,07 0.047408
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0175446
Iisraeli seekel ILS 4,22 0.0995449
India ruupia INR 85,44 0.0515271
Indoneesia ruupia IDR 17606,16 0.0518269
Islandi kroon ISK 134,42 0.0074399
Jaapani jeen JPY 129,45 0.0541042
Kanada dollar CAD 1,50 0.0265975
LAV rand ZAR 16,61 -0.1154609
Lõuna-Korea vonn KRW 1314,45 0.4002414
Malaysia ringgit MYR 4,81 0.0519848
Mehhiko peeso MXN 21,81 0.0252259
Norra kroon NOK 9,44 0.0201365
Poola slott PLN 4,29 -0.0046602
Rootsi kroon SEK 10,37 0.0376328
Rumeenia leu RON 4,66 0.0300436
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.0251004
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0454545
Šveitsi frank CHF 1,14 0.052521
Taani kroon DKK 7,46 0.0174291
Tai baht THB 37,82 0.0825674
Tšehhi kroon CZK 25,82 0.0271223
Türgi liir TRY 6,69 -0.0194198
Ukraina grivna UAH 32,33 0.051994
Ungari forint HUF 322,52 -0.0062008
USA dollar USD 1,16 0.0259067
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.3905587
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0204491
Vene rubla RUB 75,96 -0.0227692

Valdkonna töökuulutused