Erialaliidud: Eesti veondus ja transport ei suuda enam naabritega konkureerida

Bensiinijaam.
Bensiinijaam.

Eesti veondus ja transport pole praeguses maksu- ja majanduskeskkonnas jätkusuutlik ega suuda enam konkureerida naaberriikide tunduvalt soodsamate tingimustega. Selle arutamiseks kutsuvad liidud kokku ümarlaua, kuhu oodatakse ka avaliku sektori esindajaid.

Plaanitaval ümarlaual on juttu sellest, et ehkki aastaga on kaotatud üle 50 miljoni euro maksuraha, plaanib valitsus uusi maksutõuse ja maksusid.

Eesti transpordisektori erialaliidud kutsuvad riigikogu rahandus- ja majanduskomisjonid ning rahandus- ja majandusministeeriumi ümarlauale, et arutada olukorra üle Eesti veonduse ja transpordi sektoris, mis praeguses maksu- ja majanduskeskkonnas ei ole jätkusuutlik ning ei suuda enam konkureerida naaberriikide tunduvalt soodsamate tingimustega.

Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA), Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA), Autoettevõtete Liit (AEL) ja Eesti Õliühing (EÕÜ) kutsuvad 6. veebruaril ERAA koosolekute majas ümarlauale Riigikogu rahandus- ja majanduskomisjonid ning rahandus- ja majandusministeeriumi esindajad, et üheskoos heita pilk vedelkütuse aktsiisi tõusust tingitud kütuse hinnatõusu mõjule ning teha prognoosid järgnevateks aastateks.

Eestis on viimaste aastate vedelkütuse hinnakujunduses olnud toornafta hinnast olulisemal kohal riigimaksud. Nii diislikütuse kui bensiini aktsiisitõusud on tarbijatele kütusehinda tõstnud umbes 10 eurosenti liitri kohta. Statistikaameti andmetel on eelmise aastaga võrreldes mõjutanud tarbijahinnaindeksit enim mootorkütuse hinnatõus.

Kuidas tuua tagasi koju naaberriikides kütust tankivad ettevõtted, kuidas mõjutab vedelkütuse hinna tõus tavatarbijat ning kuidas muuta Eesti atraktiivseks ka riiki transiidina läbivatele sõidukitele, need on küsimused millele püüame üheskoos vastuseid leida.

Veondussektori konkurentsivõime parandamisel ja tarbijate heaolu tõstmisel on oluliseks sammuks vedelkütuse aktsiisi määra langetamine. Veondusettevõtetele on alternatiiviks maksuerisuse või –tagastuse kehtestamine.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0447084
Brasiilia reaal BRL 4,41 -0.1201242
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051135
Filipiinide peeso PHP 62,18 0.240187
Hiina jüaan CNY 7,61 0.3390412
Hongkongi dollar HKD 9,14 -0.0962222
Horvaatia kuna HRK 7,37 -0.257226
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0214316
India ruupia INR 79,33 0.2819074
Indoneesia ruupia IDR 16474,85 0.4121354
Islandi kroon ISK 126,01 -0.023802
Jaapani jeen JPY 127,46 -0.6004835
Kanada dollar CAD 1,55 -0.0775845
LAV rand ZAR 15,67 -0.055484
Lõuna-Korea vonn KRW 1299,30 0.3212008
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.1908233
Mehhiko peeso MXN 23,35 0.1295292
Norra kroon NOK 9,45 0.096432
Poola slott PLN 4,32 -0.0486032
Rootsi kroon SEK 10,35 0.3333656
Rumeenia leu RON 4,66 0.0729927
Singapuri dollar SGD 1,59 0.2085703
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.045527
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.1650022
Taani kroon DKK 7,45 -0.0161018
Tai baht THB 38,35 0.0620953
Tšehhi kroon CZK 25,81 0.1707743
Türgi liir TRY 5,34 -1.6776855
Ukraina grivna UAH 30,52 -0.1962304
Ungari forint HUF 324,67 0.0708914
USA dollar USD 1,16 -0.1029601
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.1777041
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.3482074
Vene rubla RUB 73,24 -0.1518711

Valdkonna töökuulutused