Erialaliidud: Eesti veondus ja transport ei suuda enam naabritega konkureerida

Bensiinijaam.
Bensiinijaam.

Eesti veondus ja transport pole praeguses maksu- ja majanduskeskkonnas jätkusuutlik ega suuda enam konkureerida naaberriikide tunduvalt soodsamate tingimustega. Selle arutamiseks kutsuvad liidud kokku ümarlaua, kuhu oodatakse ka avaliku sektori esindajaid.

Plaanitaval ümarlaual on juttu sellest, et ehkki aastaga on kaotatud üle 50 miljoni euro maksuraha, plaanib valitsus uusi maksutõuse ja maksusid.

Eesti transpordisektori erialaliidud kutsuvad riigikogu rahandus- ja majanduskomisjonid ning rahandus- ja majandusministeeriumi ümarlauale, et arutada olukorra üle Eesti veonduse ja transpordi sektoris, mis praeguses maksu- ja majanduskeskkonnas ei ole jätkusuutlik ning ei suuda enam konkureerida naaberriikide tunduvalt soodsamate tingimustega.

Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA), Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA), Autoettevõtete Liit (AEL) ja Eesti Õliühing (EÕÜ) kutsuvad 6. veebruaril ERAA koosolekute majas ümarlauale Riigikogu rahandus- ja majanduskomisjonid ning rahandus- ja majandusministeeriumi esindajad, et üheskoos heita pilk vedelkütuse aktsiisi tõusust tingitud kütuse hinnatõusu mõjule ning teha prognoosid järgnevateks aastateks.

Eestis on viimaste aastate vedelkütuse hinnakujunduses olnud toornafta hinnast olulisemal kohal riigimaksud. Nii diislikütuse kui bensiini aktsiisitõusud on tarbijatele kütusehinda tõstnud umbes 10 eurosenti liitri kohta. Statistikaameti andmetel on eelmise aastaga võrreldes mõjutanud tarbijahinnaindeksit enim mootorkütuse hinnatõus.

Kuidas tuua tagasi koju naaberriikides kütust tankivad ettevõtted, kuidas mõjutab vedelkütuse hinna tõus tavatarbijat ning kuidas muuta Eesti atraktiivseks ka riiki transiidina läbivatele sõidukitele, need on küsimused millele püüame üheskoos vastuseid leida.

Veondussektori konkurentsivõime parandamisel ja tarbijate heaolu tõstmisel on oluliseks sammuks vedelkütuse aktsiisi määra langetamine. Veondusettevõtetele on alternatiiviks maksuerisuse või –tagastuse kehtestamine.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.163252
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 65,01 0.313242
Hiina jüaan CNY 7,86 -0.077501
Hongkongi dollar HKD 9,70 -0.069015
Horvaatia kuna HRK 7,44 0.230414
Iisraeli seekel ILS 4,38 -0.567975
India ruupia INR 80,14 0.372586
Indoneesia ruupia IDR 16821,00 0.011891
Islandi kroon ISK 124,35 0.003216
Jaapani jeen JPY 132,26 0.265342
Kanada dollar CAD 1,56 -0.027604
LAV rand ZAR 14,46 0.21349
Lõuna-Korea vonn KRW 1322,60 -0.045344
Malaysia ringgit MYR 4,83 -0.148969
Mehhiko peeso MXN 22,97 -0.164327
Norra kroon NOK 9,67 0.140963
Poola slott PLN 4,15 -0.264626
Rootsi kroon SEK 9,90 0.187346
Rubla RUB 69,96 -0.071414
Rumeenia leu RON 4,66 -0.025747
Singapuri dollar SGD 1,63 0.030716
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.195657
Šveitsi frank CHF 1,15 0.078186
Taani kroon DKK 7,45 -0.004027
Tai baht THB 38,95 0.283213
Tšehhi kroon CZK 25,32 -0.015794
Türgi liir TRY 4,66 0.266655
Ukraina grivna UAH 33,64 -0.051698
Ungari forint HUF 311,44 0.035332
USA dollar USD 1,24 0.014508
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.092315
Valgevene rubla BRL 3,99 -0.403919
Valgevene rubla BYN 24307,00 0.185475

Valdkonna töökuulutused

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018