Erialaliidud: Eesti veondus ja transport ei suuda enam naabritega konkureerida

Bensiinijaam.
Bensiinijaam.

Eesti veondus ja transport pole praeguses maksu- ja majanduskeskkonnas jätkusuutlik ega suuda enam konkureerida naaberriikide tunduvalt soodsamate tingimustega. Selle arutamiseks kutsuvad liidud kokku ümarlaua, kuhu oodatakse ka avaliku sektori esindajaid.

Plaanitaval ümarlaual on juttu sellest, et ehkki aastaga on kaotatud üle 50 miljoni euro maksuraha, plaanib valitsus uusi maksutõuse ja maksusid.

Eesti transpordisektori erialaliidud kutsuvad riigikogu rahandus- ja majanduskomisjonid ning rahandus- ja majandusministeeriumi ümarlauale, et arutada olukorra üle Eesti veonduse ja transpordi sektoris, mis praeguses maksu- ja majanduskeskkonnas ei ole jätkusuutlik ning ei suuda enam konkureerida naaberriikide tunduvalt soodsamate tingimustega.

Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA), Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA), Autoettevõtete Liit (AEL) ja Eesti Õliühing (EÕÜ) kutsuvad 6. veebruaril ERAA koosolekute majas ümarlauale Riigikogu rahandus- ja majanduskomisjonid ning rahandus- ja majandusministeeriumi esindajad, et üheskoos heita pilk vedelkütuse aktsiisi tõusust tingitud kütuse hinnatõusu mõjule ning teha prognoosid järgnevateks aastateks.

Eestis on viimaste aastate vedelkütuse hinnakujunduses olnud toornafta hinnast olulisemal kohal riigimaksud. Nii diislikütuse kui bensiini aktsiisitõusud on tarbijatele kütusehinda tõstnud umbes 10 eurosenti liitri kohta. Statistikaameti andmetel on eelmise aastaga võrreldes mõjutanud tarbijahinnaindeksit enim mootorkütuse hinnatõus.

Kuidas tuua tagasi koju naaberriikides kütust tankivad ettevõtted, kuidas mõjutab vedelkütuse hinna tõus tavatarbijat ning kuidas muuta Eesti atraktiivseks ka riiki transiidina läbivatele sõidukitele, need on küsimused millele püüame üheskoos vastuseid leida.

Veondussektori konkurentsivõime parandamisel ja tarbijate heaolu tõstmisel on oluliseks sammuks vedelkütuse aktsiisi määra langetamine. Veondusettevõtetele on alternatiiviks maksuerisuse või –tagastuse kehtestamine.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.1469367
Brasiilia reaal BRL 4,38 -0.0729727
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255741
Filipiinide peeso PHP 60,60 0.0066012
Hiina jüaan CNY 7,82 0.2524249
Hongkongi dollar HKD 8,90 -0.0662705
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0188542
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.0574988
India ruupia INR 79,24 -0.1197424
Indoneesia ruupia IDR 16536,31 0.032303
Islandi kroon ISK 124,04 0.0322581
Jaapani jeen JPY 126,11 0.0476002
Kanada dollar CAD 1,48 0.0405241
LAV rand ZAR 16,19 0.2850133
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,00 0.275327
Malaysia ringgit MYR 4,65 0.1141135
Mehhiko peeso MXN 21,38 -0.1238011
Norra kroon NOK 9,55 0.0775348
Poola slott PLN 4,31 0.2604227
Rootsi kroon SEK 10,39 0.1996258
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0386939
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0511967
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0448833
Šveitsi frank CHF 1,13 0.2128792
Taani kroon DKK 7,45 0.0187846
Tai baht THB 37,75 0.0196046
Tšehhi kroon CZK 25,68 -0.0350385
Türgi liir TRY 6,87 -4.6128226
Ukraina grivna UAH 31,10 -0.1069577
Ungari forint HUF 322,75 0.0309933
USA dollar USD 1,13 -0.0705343
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.1913043
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.0647026
Vene rubla RUB 75,41 0.3192971

Valdkonna töökuulutused