Autor: Harro Puusild • 12. jaanuar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

ACE Logistics: pikaajaline edu eeldab äritegevuse automatiseerimist

ACE Logistics Estonia veok.
Foto: Raul Mee
Logistikamaastik on konkurentsitihe ja pikaajaliselt saavad edukad olla vaid need, kes suudavad võimalikult palju oma äritegevust automatiseerida, ütleb ACE Logisticsi müügi- ja turundusjuht Martin Raud, kes räägib ettevõtte kogemusest logistikaäri automatiseerimisel juba 26. jaanuaril toimuval logistika hommikuseminaril.

ACE Logistics on aastaid panustanud oma tegevuse automatiseerimisse ja efektiivsemaks muutmisesse. Viimase suurema uuendusena ongi kasutusele võetud e-keskkond, kus kliendid saavad ise kiirelt ja mugavalt veohindu kalkuleerida. Uus keskkond on aidanud ettevõttel oma müügiprotsesse automatiseerida.

Logistikaseminar Tallinna lennujaamas ja ringkäik Magnetic MRO angaaris toimub 26. jaanuaril. 

ACE Logistics Estonia müügi- ja turundusjuht Martin Raud esineb seminaril ettekandega "Kuidas logistikaäri müüki automatiseerida ja efektiivsemaks muuta?".

Soodushind 129 eurot + km kehtib kuni 21. jaanuarini (k.a.).

Vaadake täpsemat kava SIIN ja registreerige SIIN.

Millal hakkasite automatiseerimisele mõtlema ja milliseid samme on ACE oma logistikaäri müügi automatiseerimiseks astunud?

Infotehnoloogia muutub kõigis eluvaldkondades järjest olulisemaks. Meie äris on efektiivse müügi ja veokorralduse aluseks võimekas tarkvaraprogramm, mida me vastavalt kliendi ootustele ja oma vajadustele oleme aastaid arendanud. Suuremate partneritega on meil aastaid olnud elektrooniline andmevahetus ja 2014. aasta sügisel avasime e-lahenduse ka klientidele, mis on aidanud oluliselt automatiseerida meie äritegevust. Tänaseks saame ligi 80% tellimusi elektroonselt ja kui lisame sinna ka partnerite mahud, siis on kokkuvõttes vaid üksikud saadetised, millega peame veel manuaalselt toimetama. Viimane suurem uuendus eelmisel kevadel tõi klientidele e-keskkonda ka hindade kalkuleerimise võimaluse, mis võimaldab oluliselt automatiseerida ka müügitööd.

Kuidas kliendid need uuendused vastu on võtnud ja mis mõju avaldab see müügitulemustele?

Iga muudatus võib olla esialgu harjumatu ja tunduda keeruline. Õnneks on paljudel suurtel kullerfirmadel ja osadel rahvusvahelistel logistikaettevõtetel samuti oma e-keskkonnad ja see kõik on kahtlemata teinud ka meie elu lihtsamaks ja kliendid vastuvõtlikumaks. Endiselt leidub üksikuid kliente, kes eelistavad tellimuste esitamiseks kasutada e-maili või muid kommunikatsioonivahendeid aga täiendava teavitamistööga loodame ka nemad peatselt e-keskkonda meelitada.

E-ace hinnakalkulaator on võetud klientide poolt väga positiivselt vastu ja seda kasutab tänaseks suur osa meie püsikliente. Süsteem annab neile tuhandeid vastuseid kuus ja oluliselt kiiremini, kui meie töötajad suudaks. Võime vaid arvutada seda mahtu töötundidesse, mida varasemalt tuli müügitöötajatel teha. Ainult kalkulaatorist jääks aga väheseks - ka teenus peab seda toetama. Meie puhul võib kinnitada, et kõik toimib ja tulemustele avaldab see tuntavalt positiivset mõju.

Kuidas analüüsiksite turuolukorda logistikaäris ehk et kas väheneva tööjõu valguses on erinevate protsesside automatiseerimine muutunud hädavajalikuks?

Olukord logistikamaastikul on väga konkurentsitihe ja julgen väita, et pikaajaliselt saavad olla edukad vaid need, kes suudavad võimalikult palju oma äritegevust automatiseerida. Häid töötajaid leida on järjest keerulisem ja mahukasv tuleb paljuski saavutada IT abiga. Paljudel rahvusvahelistel logistikaettevõtetel ja kullerfirmadel käib süsteemiarendus reeglina suurtes IT osakondades, arvestades kogu kontserni vajadusi. Meie süsteemiarendused teeb eriliseks see, et teeme seda kohapeal omamata suuri korporatiivseid tugesid või platvorme ja see võimaldab olla võimalikult kliendikeskne ja vajadusel paindlik muudatustes. Kliendid on need arendused Eestis hästi vastu võtnud ja järgmisteks väljakutseteks on lahenduste edukam rakendamine meie sõsarettevõtetes Lätis, Leedus ja Valgevenes.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077