Ensto president: Tallinna-Helsingi tunnel tuleb varem või hiljem

Ari Virtanen
Ari Virtanen

Mulle meeldib mõte, et Helsingi ja Tallinn oleksid seotud nagu kaksiklinn, see on loogiline, ja ilmselt tehakse Tallinna-Helsingi tunnel varem või hiljem ära, usub Ensto Grupi president Ari Virtanen.

Ari Virtanen rääkis intervjuus tööstusuudised.ee-le, et Eestil ja Soomel on rohkem sarnasusi kui erinevusi. „Soome tööstuse areng on olnud pikem ehk rohkem aega on selja taga. Soome tähistab nüüd 100. aastapäeva ja suurema osa sellest ajast on Soome olnud tööstusriik. Eesti on minu hinnangul sarnane ja tegelikult üsna kiiresti järele jõudmas,“ ütles Virtanen.

„Meil on siiski geograafilised erinevused. Euroopa mõistes on Soome ju saar, Eesti mitte. Eestil on Euroopaga maismaaühendus ja see on eelis. Soome on tihedamalt seotud teiste Põhjamaadega. Kokkuvõttes oleme naabrid ja meil on rohkem sarnasusi kui erinevusi,“ jätkas Virtanen.

Sellest tulenevalt on Virtanen veendunud, et Tallinna-Helsingi tunnel on hea ja vajalik projekt. „Mulle on alati meeldinud sellised nn kastist väljas ideed. Ma ei ole teinud arvutusi ja ma ei oska hinnata seda kui äriprojekti, kuid mulle meeldib mõte, et Helsingi ja Tallinn oleksid seotud nagu kaksiklinn. See on loogiline ja ilmselt tehakse see tunnel varem või hiljem ära. Millal see juhtub, ma ei tea, kuid tean inimest, kes on seotud ühe ettevõttega, mis kogub selle tunneli jaoks raha. Soovin neile edu ja loodan, et nad suudavad sellest eduka äriprojekti teha,“ sõnas ta.

Veel rääkis Virtanen, et ka Rail Baltic oleks Soomele vajalik. „Kõik ühendused ja transport, mis aitavad planeerida vedusid regiooni riikides, on alati kasulikud,“ põhjendas ta.

Loe pikemalt Äripäeva teemaveebist tööstusuudised.ee.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0316396
Brasiilia reaal BRL 4,42 -0.0339459
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.005114
Filipiinide peeso PHP 62,65 0.2464079
Hiina jüaan CNY 7,93 -0.0252089
Hongkongi dollar HKD 9,20 -0.0445449
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0027062
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.0752676
India ruupia INR 80,58 -0.0198528
Indoneesia ruupia IDR 16955,87 -0.1032204
Islandi kroon ISK 124,43 0.0080373
Jaapani jeen JPY 130,10 -0.3981014
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0713869
LAV rand ZAR 15,72 0.0929871
Lõuna-Korea vonn KRW 1324,70 0.240632
Malaysia ringgit MYR 4,75 -0.1575365
Mehhiko peeso MXN 22,34 0.197336
Norra kroon NOK 9,58 -0.0636046
Poola slott PLN 4,32 -0.0370113
Rootsi kroon SEK 10,38 -0.0183025
Rumeenia leu RON 4,65 -0.049439
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.0688662
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.1288992
Taani kroon DKK 7,45 -0.0509746
Tai baht THB 39,09 0.2063446
Tšehhi kroon CZK 25,84 -0.0812034
Türgi liir TRY 5,58 -0.7060037
Ukraina grivna UAH 30,98 -0.0342026
Ungari forint HUF 325,09 -0.0246025
USA dollar USD 1,17 -0.0255842
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.1045539
Valgevene rubla BYN 2,33 0.0171505
Vene rubla RUB 74,26 -0.1515425

Valdkonna töökuulutused