Ensto president: Tallinna-Helsingi tunnel tuleb varem või hiljem

Ari Virtanen
Ari Virtanen

Mulle meeldib mõte, et Helsingi ja Tallinn oleksid seotud nagu kaksiklinn, see on loogiline, ja ilmselt tehakse Tallinna-Helsingi tunnel varem või hiljem ära, usub Ensto Grupi president Ari Virtanen.

Ari Virtanen rääkis intervjuus tööstusuudised.ee-le, et Eestil ja Soomel on rohkem sarnasusi kui erinevusi. „Soome tööstuse areng on olnud pikem ehk rohkem aega on selja taga. Soome tähistab nüüd 100. aastapäeva ja suurema osa sellest ajast on Soome olnud tööstusriik. Eesti on minu hinnangul sarnane ja tegelikult üsna kiiresti järele jõudmas,“ ütles Virtanen.

„Meil on siiski geograafilised erinevused. Euroopa mõistes on Soome ju saar, Eesti mitte. Eestil on Euroopaga maismaaühendus ja see on eelis. Soome on tihedamalt seotud teiste Põhjamaadega. Kokkuvõttes oleme naabrid ja meil on rohkem sarnasusi kui erinevusi,“ jätkas Virtanen.

Sellest tulenevalt on Virtanen veendunud, et Tallinna-Helsingi tunnel on hea ja vajalik projekt. „Mulle on alati meeldinud sellised nn kastist väljas ideed. Ma ei ole teinud arvutusi ja ma ei oska hinnata seda kui äriprojekti, kuid mulle meeldib mõte, et Helsingi ja Tallinn oleksid seotud nagu kaksiklinn. See on loogiline ja ilmselt tehakse see tunnel varem või hiljem ära. Millal see juhtub, ma ei tea, kuid tean inimest, kes on seotud ühe ettevõttega, mis kogub selle tunneli jaoks raha. Soovin neile edu ja loodan, et nad suudavad sellest eduka äriprojekti teha,“ sõnas ta.

Veel rääkis Virtanen, et ka Rail Baltic oleks Soomele vajalik. „Kõik ühendused ja transport, mis aitavad planeerida vedusid regiooni riikides, on alati kasulikud,“ põhjendas ta.

Loe pikemalt Äripäeva teemaveebist tööstusuudised.ee.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.4225082
Brasiilia reaal BRL 4,28 -0.0794597
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204541
Filipiinide peeso PHP 59,66 -0.6097561
Hiina jüaan CNY 7,84 -0.226489
Hongkongi dollar HKD 8,85 -0.0756592
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.074155
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.0071906
India ruupia INR 81,32 -0.5381473
Indoneesia ruupia IDR 16581,28 -0.8230216
Islandi kroon ISK 140,21 0.0071327
Jaapani jeen JPY 128,13 -0.2646532
Kanada dollar CAD 1,49 -0.1737039
LAV rand ZAR 16,11 -0.9350621
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,13 -0.2031679
Malaysia ringgit MYR 4,73 -0.1855327
Mehhiko peeso MXN 22,96 -0.4996966
Norra kroon NOK 9,61 -0.0519907
Poola slott PLN 4,29 -0.1279993
Rootsi kroon SEK 10,27 0.012656
Rumeenia leu RON 4,66 0.0859328
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.141089
Suurbritannia nael GBP 0,88 1.4599379
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0.0040212
Tai baht THB 37,28 0.071949
Tšehhi kroon CZK 25,98 -0.1345636
Türgi liir TRY 6,11 -0.8850131
Ukraina grivna UAH 31,39 -0.1676139
Ungari forint HUF 322,24 0.0372532
USA dollar USD 1,13 -0.088433
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.1984724
Valgevene rubla BYN 2,39 -0.7796301
Vene rubla RUB 75,33 -0.681526

Valdkonna töökuulutused