Eesti küsis liikmesriikide seisukohti teekasutuse maksustamise kohta

Minister Simson transpordiministrite nõukogul Brüsselis
Minister Simson transpordiministrite nõukogul Brüsselis

Eile Brüsselis peetud transpordiministrite nõukogu juhatanud majandus- ja taristuminister Kadri Simson palus ministritelt kommentaare, milline on nende nägemus teedevõrgu kasutamise maksustamise raamistiku ning teedemaksu elektroonilise kogumise osas Euroopa Liidus.

„Teekasutustasude rakendamine on riikide lõikes lahendatud erinevalt, kuid valdav osa liikmesriike kogub või alustab teekasutustasude kogumist, et tagada teedetaristu rahastus lähtuvalt selle kasutamise intensiivsusest. Samas on paljud riigid väljendanud vajadust seni kehtinud süsteeme kaasajastada, seda nii tehnilisest kui maksustamise põhimõtete aspektist lähtuvalt,“ selgitas minister Simson.

Ministrid toetasid teemaksu kogumise elektrooniliste lahenduste üle-euroopalist ühtset rakendamist, samuti toetasid põhimõtet, et maanteede kasutamise tasu kogutakse taristu kasutamisest ja keskkonna saastamisest lähtuvalt.

Teede kasutamise maksustamist reguleerib nn Eurovinjeti direktiiv, mis tänasel kujul lubab tasu arvestada nii aja- kui distantsipõhiselt ja kogutakse kõigilt üle 3,5 tonnistelt veokitelt. Selline lahendus aga täidab „saastaja maksab“ põhimõtet vaid kaudselt, mitte lähtuvalt reaalsest teekasutusest ja selle käigus keskkonda paisatud heitmete kogusest. Komisjoni ettepaneku kohalt peaks tulevikus toimuma kõikide sõidukite sh busside, väikeveokite ja sõiduautode maksustamine distantsipõhiselt/vastavalt sõidetud kilomeetritele.

Samas märkisid mitmed transpordiministrid, et liikmesriikidele peaks jääma otsustusõigus, kuidas rakendada teekasutustasude kogumist vastavalt liikmesriigi teedevõrgu omapäradele ning mis otstarbel teekasutuse maksustamisest laekuvat raha kasutada. Samuti leiti, et liikmesriikidele peab säilima praegune paindlikkus maksumäärade kehtestamisel ja valikuõigus, millistel teedel teekasutust maksustada.

Lisaks arutasid ministrid veel ka ettepanekuid, kuidas tagada lennundusettevõtete nii EL riikide kui kolmandate riikide lennuettevõtjatele vaheline õiglane konkurents.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson juhatas eile Brüsselis transpordiministrite nõukogu, kus ta andis hommikusel sessioonil ülevaate Eesti eesistumise tulemustest maanteetranspordi ettepanekute paketi kujundamisel.

Ministrid arutasid, kuidas tagada konkurentsivõimeline, kestlik ja õiglane maanteetranspordisektor üha rohkem ühenduvas ja liikuvas Euroopa Liidus. Olulisemad arutelukohad olid juhtidele rakenduvad lähetusnõuded, juhtide töö- ja puhkeajareeglid, maanteeveoturule ligipääs ning sektori konkurentsivõimet õõnestavate variettevõtete tegevuse tõkestamine.

„Eesti on eesistujana püüdnud lähendada liikmesriikide väga erinevaid nägemusi, kuidas tagada õiglane konkurents transpordisektoris nii, et kaotajaks ei jääks näiteks Euroopa ääreala väiksemate riikide veoettevõtjad,“ selgitas minister Simson. „Oleme olnud edukad mitmete küsimuste lahendamisel, kuid palju tööd on veel ees lähetatud töötajate ja kabotaaþvedude teemadel. Usun, et Eesti senine töö eesistujana koos tänase aruteluga paneb aluse väga hea tulemuse saavutamiseks kogu Euroopale,“ lisas Simson.

Liikmesriikide seisukohad eesistuja ettepanekutele oli valdavalt toetavad. Eriti tunnustasid ministrid eesistujat edusammude eest renditud sõidukite kasutamise reguleerimise, väikeveokeid kasutavate ettevõtete Euroopa veoturule ligipääsu, digitaalse sõidumeeriku laialdasema kasutuselevõtu ning varifirmade vastu võitlemise põhimõtete kujundamise osas. Samuti toetas enamus eesistuja ettepanekuid juhtide töö- ja puhkeaja reeglite kohta.

Järgmise eesistujana võtab Bulgaaria ette liikmesriikide vahel kokkuleppele jõudmise.

Samuti kinnitasid transpordiministrid nõukogu seisukohad Euroopa Ühendamise Rahastu ja digitranspordi tulevikuvisiooni teemal.

Ministrid jätkasid poliitilise debatiga teekasutuse maksustamise põhimõtete üle. Arutluse all oli nn Eurovinjeti direktiivi rakendamine tulevikus, mis peaks põhinema lähenemisel, et tasu kogutakse taristu kasutamisest ja keskkonna saastamisest lähtuvalt.

Õhtupoolikul arutasid transpordiministrid ka Euroopa lennundussektori konkurentsivõime küsimusi.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.010701
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,22 0.190345
Hiina jüaan CNY 7,75 0.15898
Hongkongi dollar HKD 9,68 -0.019629
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.129373
Iisraeli seekel ILS 4,33 -0.161409
India ruupia INR 80,69 0.27849
Indoneesia ruupia IDR 16990,00 0.188701
Islandi kroon ISK 121,77 0.141447
Jaapani jeen JPY 132,26 -0.075554
Kanada dollar CAD 1,56 -0.010287
LAV rand ZAR 14,88 -0.110738
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,40 0.227203
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.236159
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.191446
Norra kroon NOK 9,60 0.174817
Poola slott PLN 4,16 -0.11516
Rootsi kroon SEK 10,42 -0.284244
Rubla RUB 76,76 0.22326
Rumeenia leu RON 4,66 0.002145
Singapuri dollar SGD 1,62 0.012361
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.046191
Šveitsi frank CHF 1,19 0.098614
Taani kroon DKK 7,45 -0.003894
Tai baht THB 38,51 0.260348
Tšehhi kroon CZK 25,29 -0.035568
Türgi liir TRY 5,06 0.203875
Ukraina grivna UAH 32,31 -0.250366
Ungari forint HUF 310,51 -0.041849
USA dollar USD 1,23 -0.014597
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.051279
Valgevene rubla BRL 4,22 -0.026041
Valgevene rubla BYN 24224,00 0.231711

Valdkonna töökuulutused

Post11 otsib LAOJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

23. aprill 2018

Ball Transport otsib VEOKORRALDAJAT

M-Partner HR OÜ

19. mai 2018

Greencarrier otsib LENNUTRANSPORDITEENUSTE JUHTI

M-Partner HR OÜ

29. aprill 2018