Kaupade maha- ja pealelaadimisel tuleb olla tähelepanelik ja hoolikas

"Juhtunud, kuid võinuks juhtumata jääda" on Tööelu portaalis regulaarselt ilmuv rubriik, milles on vaatluse alla võetud üks reaalses elus juhtunud tööõnnetus. Seekordses loos jagame nõuandeid Hollandis juhtunud tööõnnetuse näitel.

Mis juhtus?

Kogemuste ja väljaõppega veokijuht, kellel on mitu veokijuhi sertifikaati, hakkas tööstusalal maha laadima kaupu.

Ohver lasi enda veoki tagaluugi sõidukist väljaspool asuva ja kahe käega juhitava juhtseadme abil alla. Juhtseadet kasutati nõuetekohaselt. Juhtimissüsteem vastas masinadirektiivi ja ühtlustatud standardite EN 1756-1:2001 ja A1: 2008 nõuetele. Koheselt pärast seda, kui tagaluuk hakkas avanema, pistis ohver pea laadruumi vaatamiseks laskuva tagaluugi ja furgooni vahele. Sedasi tehes sulges ta uuesti tagaluugi. Juhi pea jäi tagaluugi ja furgooni vahele ning ohver lämbus sündmuskohal.

Tagaluugi uuesti sulgemise põhjus ajal, mil pea oli tagaluugi ja furgooni vahel, on teadmata. Arvame, et ohver mõistis, et unustas enda kahveltõstuki kliendi juurde ja üritas selles veenduda. Ta ei mõistnud tagaluugi sulgemisel, et ta pea on endiselt tagaluugi ja haagise vahel.

Oleme hoolimata tunnistajate puudumisest suutnud selgitada välja veokijuhi käitumise – seda tänu kohapealsele turvakaamerale.  

Miks juhtus?

Veokijuhi pea jäi furgooni ja tagaluugi vahele lõksu. Ohver hukkus kohapeal lämbumise tagajärjel. Ohver pistis pea kaubaruumi vaatamiseks furgooni ja tagaluugi vahele. Ohver sulges kaubaruumi vaadates uuesti tagaluugi.

Sõltumata kahe käega juhitava juhtimisseadme nõuetekohasest kasutamisest oli endiselt olemas pea ohutsooni seadmisega seotud risk. Tegu oli teadlikkuse ja isikliku käitumise probleemiga. Seda tüüpi õnnetuste vältimiseks on vajalik teavitustegevus ja omavahelise suhtlemise julgustamine.

Isegi siis, kui seadusega kehtestatud nõuetele vastavaid masinaid kasutavad kogemustega juhid, on endiselt olemas õnnetuse oht, kuna suure töökoormuse tõttu unustatakse töötada vastavalt juhenditele ja teadmistele.

Allikas: Tööelu.ee

Osale arutelus

  • Tööelu.ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.0991142
Brasiilia reaal BRL 4,80 -0.0020832
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0102297
Filipiinide peeso PHP 63,70 0.13361
Hiina jüaan CNY 8,06 -0.0583083
Hongkongi dollar HKD 9,20 -0.3259551
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0975447
India ruupia INR 84,97 0.2146429
Indoneesia ruupia IDR 17445,84 -0.1617251
Islandi kroon ISK 129,24 0.023218
Jaapani jeen JPY 132,74 0.2189505
Kanada dollar CAD 1,52 0.0724113
LAV rand ZAR 16,78 -0.1945016
Lõuna-Korea vonn KRW 1314,46 0.0167397
Malaysia ringgit MYR 4,86 -0.1704662
Mehhiko peeso MXN 22,22 0.2761808
Norra kroon NOK 9,59 0.0208594
Poola slott PLN 4,29 -0.0326348
Rootsi kroon SEK 10,35 0.2246125
Rumeenia leu RON 4,65 0.0430043
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.0684676
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.6085193
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.3011781
Taani kroon DKK 7,46 0.0080467
Tai baht THB 38,12 0.123724
Tšehhi kroon CZK 25,54 -0.0860686
Türgi liir TRY 7,37 1.0412813
Ukraina grivna UAH 33,02 0.0712259
Ungari forint HUF 323,47 0.0897333
USA dollar USD 1,18 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.1362939
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.1674426
Vene rubla RUB 78,15 0.0603078

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

EDUKAS SUURETTEVÕTE otsib TARNEAHELA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

24. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018