Kaupade maha- ja pealelaadimisel tuleb olla tähelepanelik ja hoolikas

"Juhtunud, kuid võinuks juhtumata jääda" on Tööelu portaalis regulaarselt ilmuv rubriik, milles on vaatluse alla võetud üks reaalses elus juhtunud tööõnnetus. Seekordses loos jagame nõuandeid Hollandis juhtunud tööõnnetuse näitel.

Mis juhtus?

Kogemuste ja väljaõppega veokijuht, kellel on mitu veokijuhi sertifikaati, hakkas tööstusalal maha laadima kaupu.

Ohver lasi enda veoki tagaluugi sõidukist väljaspool asuva ja kahe käega juhitava juhtseadme abil alla. Juhtseadet kasutati nõuetekohaselt. Juhtimissüsteem vastas masinadirektiivi ja ühtlustatud standardite EN 1756-1:2001 ja A1: 2008 nõuetele. Koheselt pärast seda, kui tagaluuk hakkas avanema, pistis ohver pea laadruumi vaatamiseks laskuva tagaluugi ja furgooni vahele. Sedasi tehes sulges ta uuesti tagaluugi. Juhi pea jäi tagaluugi ja furgooni vahele ning ohver lämbus sündmuskohal.

Tagaluugi uuesti sulgemise põhjus ajal, mil pea oli tagaluugi ja furgooni vahel, on teadmata. Arvame, et ohver mõistis, et unustas enda kahveltõstuki kliendi juurde ja üritas selles veenduda. Ta ei mõistnud tagaluugi sulgemisel, et ta pea on endiselt tagaluugi ja haagise vahel.

Oleme hoolimata tunnistajate puudumisest suutnud selgitada välja veokijuhi käitumise – seda tänu kohapealsele turvakaamerale.  

Miks juhtus?

Veokijuhi pea jäi furgooni ja tagaluugi vahele lõksu. Ohver hukkus kohapeal lämbumise tagajärjel. Ohver pistis pea kaubaruumi vaatamiseks furgooni ja tagaluugi vahele. Ohver sulges kaubaruumi vaadates uuesti tagaluugi.

Sõltumata kahe käega juhitava juhtimisseadme nõuetekohasest kasutamisest oli endiselt olemas pea ohutsooni seadmisega seotud risk. Tegu oli teadlikkuse ja isikliku käitumise probleemiga. Seda tüüpi õnnetuste vältimiseks on vajalik teavitustegevus ja omavahelise suhtlemise julgustamine.

Isegi siis, kui seadusega kehtestatud nõuetele vastavaid masinaid kasutavad kogemustega juhid, on endiselt olemas õnnetuse oht, kuna suure töökoormuse tõttu unustatakse töötada vastavalt juhenditele ja teadmistele.

Allikas: Tööelu.ee

Osale arutelus

  • Tööelu.ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.0447771
Brasiilia reaal BRL 4,25 0.6365508
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255728
Filipiinide peeso PHP 59,86 0.2680291
Hiina jüaan CNY 7,84 0.3393477
Hongkongi dollar HKD 8,82 0.3789517
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0282939
Iisraeli seekel ILS 4,16 0.4056893
India ruupia INR 81,80 0.0991177
Indoneesia ruupia IDR 16679,31 0.4028923
Islandi kroon ISK 139,21 0.6288854
Jaapani jeen JPY 128,32 0.5091251
Kanada dollar CAD 1,49 0.3096392
LAV rand ZAR 16,23 -0.0831168
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,09 -0.0626522
Malaysia ringgit MYR 4,72 0.5814201
Mehhiko peeso MXN 23,03 0.8297247
Norra kroon NOK 9,55 -0.0617536
Poola slott PLN 4,30 -0.171969
Rootsi kroon SEK 10,23 -0.3352696
Rumeenia leu RON 4,66 0.1225279
Singapuri dollar SGD 1,56 0.1932118
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.4010082
Šveitsi frank CHF 1,14 0.2734168
Taani kroon DKK 7,46 0.0174288
Tai baht THB 37,18 -0.0478551
Tšehhi kroon CZK 25,93 0.0656016
Türgi liir TRY 6,19 1.0694052
Ukraina grivna UAH 31,42 0.4205911
Ungari forint HUF 322,55 0.2237206
USA dollar USD 1,13 0.4368369
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.1914792
Valgevene rubla BYN 2,41 0.4842615
Vene rubla RUB 76,17 0.0900101

Valdkonna töökuulutused