Kaupade maha- ja pealelaadimisel tuleb olla tähelepanelik ja hoolikas

"Juhtunud, kuid võinuks juhtumata jääda" on Tööelu portaalis regulaarselt ilmuv rubriik, milles on vaatluse alla võetud üks reaalses elus juhtunud tööõnnetus. Seekordses loos jagame nõuandeid Hollandis juhtunud tööõnnetuse näitel.

Mis juhtus?

Kogemuste ja väljaõppega veokijuht, kellel on mitu veokijuhi sertifikaati, hakkas tööstusalal maha laadima kaupu.

Ohver lasi enda veoki tagaluugi sõidukist väljaspool asuva ja kahe käega juhitava juhtseadme abil alla. Juhtseadet kasutati nõuetekohaselt. Juhtimissüsteem vastas masinadirektiivi ja ühtlustatud standardite EN 1756-1:2001 ja A1: 2008 nõuetele. Koheselt pärast seda, kui tagaluuk hakkas avanema, pistis ohver pea laadruumi vaatamiseks laskuva tagaluugi ja furgooni vahele. Sedasi tehes sulges ta uuesti tagaluugi. Juhi pea jäi tagaluugi ja furgooni vahele ning ohver lämbus sündmuskohal.

Tagaluugi uuesti sulgemise põhjus ajal, mil pea oli tagaluugi ja furgooni vahel, on teadmata. Arvame, et ohver mõistis, et unustas enda kahveltõstuki kliendi juurde ja üritas selles veenduda. Ta ei mõistnud tagaluugi sulgemisel, et ta pea on endiselt tagaluugi ja haagise vahel.

Oleme hoolimata tunnistajate puudumisest suutnud selgitada välja veokijuhi käitumise – seda tänu kohapealsele turvakaamerale.  

Miks juhtus?

Veokijuhi pea jäi furgooni ja tagaluugi vahele lõksu. Ohver hukkus kohapeal lämbumise tagajärjel. Ohver pistis pea kaubaruumi vaatamiseks furgooni ja tagaluugi vahele. Ohver sulges kaubaruumi vaadates uuesti tagaluugi.

Sõltumata kahe käega juhitava juhtimisseadme nõuetekohasest kasutamisest oli endiselt olemas pea ohutsooni seadmisega seotud risk. Tegu oli teadlikkuse ja isikliku käitumise probleemiga. Seda tüüpi õnnetuste vältimiseks on vajalik teavitustegevus ja omavahelise suhtlemise julgustamine.

Isegi siis, kui seadusega kehtestatud nõuetele vastavaid masinaid kasutavad kogemustega juhid, on endiselt olemas õnnetuse oht, kuna suure töökoormuse tõttu unustatakse töötada vastavalt juhenditele ja teadmistele.

Allikas: Tööelu.ee

Osale arutelus

  • Tööelu.ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0
Brasiilia reaal BRL 4,26 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,80 0
Hiina jüaan CNY 7,70 0
Hongkongi dollar HKD 8,92 0
Horvaatia kuna HRK 7,43 0
Iisraeli seekel ILS 4,19 0
India ruupia INR 80,95 0
Indoneesia ruupia IDR 16109,87 0
Islandi kroon ISK 137,62 0
Jaapani jeen JPY 124,75 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 15,73 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,08 0
Malaysia ringgit MYR 4,67 0
Mehhiko peeso MXN 21,69 0
Norra kroon NOK 9,73 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,26 0
Rumeenia leu RON 4,70 0
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 36,09 0
Tšehhi kroon CZK 25,58 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,76 0
Ungari forint HUF 317,89 0
USA dollar USD 1,14 0.0528123
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 75,23 0

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019

ERROR: Macro content/ContentBooks is missing!
ERROR: Macro footer/ReportInappropriateComment is missing!