Valmis Rail Balticu Eesti osa planeerimis- ja ehitusfaasi riskianalüüs

Rail Balticu eskiis
Rail Balticu eskiis

Äsja valminud Rail Balticu projekti Eesti osa planeerimis- ja ehitusfaasi riskianalüüsis kaardistati rahvusvahelise suurprojektiga kaasnevad riskid, millega peab projekti vältel arvestama ja tegelema, et nende realiseerumist vältida. Valminud analüüs on sisendiks projekti riskijuhtimise süsteemi loomisele, teatas Rail Baltic Estonia OÜ.

„Projekti riskianalüüs ning sellest tuleneva riskijuhtimise süsteemi loomine, on Rail Balticu sarnaste suurte ja keerukate projektide juhtimise lahutamatu osa. See on hädavajalik meetod, et mistahes olukorrad ei tabaks meid ootamatult ja me oskaks nende võimalikku mõju vajadusel leevendada,“ ütles Rail Baltic Estonia juht Indrek Orav.

Riskianalüüsi läbi viinud Ernst & Young Baltic esindaja Siim Abeni sõnul juhiti muuhulgas tähelepanu Rail Balticu arendusprojekti finantseerimisega, projektijuhtimisega ja hangetega seotud riskidele, mille realiseerumine avaldaks projektile negatiivset mõju. Seejuures hinnati riskide mõju neljas kategoorias – raha, aeg, kvaliteet ja maine.

Riskianalüüsi protsessi olid lisaks projekti Eestipoolsetele läbiviijatele kaasatud ka mitmed välised infrastruktuuri arendusprojektidega kokku puutuvad eksperdid, et saada võimalikult laiapõhjaline ülevaade projekti võimalikest riskidest. Analüüs hõlmas riskide tuvastamist, olulisemate riskide analüüsi ja hindamist ning esialgse riskihindamise raamistiku loomist edaspidiseks.

Projekti riskide juhtimine seisneb riskide jooksvas jälgimises, regulaarses ümberhindamises ja riskide eskaleerumisel projekti juhtorganite informeerimises.

Üks osa Rail Balticu projekti riske on seotud stsenaariumiga, kus Euroopa Liidu poolne rahastamine peaks mingil põhjusel võrreldes seni planeeritud mahuga vähenema. Teine riskivaldkond, millele analüüs osutab, on tõrgete tekkimine projekti rahvusvahelises koostöös, mis võib takistada infovahetust, otsustusprotsesside toimimist ja mõjutada projekti elluviimist.

Riskianalüüs käsitleb ka võimalikke riske, mis on seotud laiemalt projekti juhtimisega, võttes arvesse, et projekti on kaasatud mitmeid erinevaid asutusi ja organisatsioone – Rail Baltic Estonia OÜ, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Tehnilise Järelevalveamet, Maa-amet, samuti maavalitsused. Lisaks on riskidena välja toodud hankestrateegia või üksikute oluliste hangete ebaõnnestumine, mis võib mõjutada projekti maksumust ning ajakavas püsimist. Sellega seonduvalt tulenevad riskid ka alamprojektide või projektiosade vastastikusest sõltuvusest, kus mingi tegevuse viivituste või takistuste tõttu ei ole võimalik mõnes teises projekti osas edasi liikuda.

Riskianalüüsi koostasid Rail Baltic Estonia tellimusel Ernst & Young Baltic AS ja TRINITI Advokaadibüroo. Riskianalüüsi maksumuseks oli 48 000 eurot ning seda rahastati Rail Baltic Estonia OÜ-le riigieelarvest planeeritud vahenditest.

Paari aasta jooksul valmib ka kogu projekti hõlmav riskianalüüs ning korraldatakse hange riskijuhtimissüsteemi tellimiseks.

Riskianalüüsi kokkuvõte on leitav https://rbestonia.ee/dokument/rail-balticu-eesti-osa-planeerimis-ja-ehitusfaasi-riskianaluus/ .

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.010701
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,22 0.190345
Hiina jüaan CNY 7,75 0.15898
Hongkongi dollar HKD 9,68 -0.019629
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.129373
Iisraeli seekel ILS 4,33 -0.161409
India ruupia INR 80,69 0.27849
Indoneesia ruupia IDR 16990,00 0.188701
Islandi kroon ISK 121,77 0.141447
Jaapani jeen JPY 132,26 -0.075554
Kanada dollar CAD 1,56 -0.010287
LAV rand ZAR 14,88 -0.110738
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,40 0.227203
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.236159
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.191446
Norra kroon NOK 9,60 0.174817
Poola slott PLN 4,16 -0.11516
Rootsi kroon SEK 10,42 -0.284244
Rubla RUB 76,76 0.22326
Rumeenia leu RON 4,66 0.002145
Singapuri dollar SGD 1,62 0.012361
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.046191
Šveitsi frank CHF 1,19 0.098614
Taani kroon DKK 7,45 -0.003894
Tai baht THB 38,51 0.260348
Tšehhi kroon CZK 25,29 -0.035568
Türgi liir TRY 5,06 0.203875
Ukraina grivna UAH 32,31 -0.250366
Ungari forint HUF 310,51 -0.041849
USA dollar USD 1,23 -0.014597
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.051279
Valgevene rubla BRL 4,22 -0.026041
Valgevene rubla BYN 24224,00 0.231711

Valdkonna töökuulutused

Greencarrier otsib LENNUTRANSPORDITEENUSTE JUHTI

M-Partner HR OÜ

29. aprill 2018

Ball Transport otsib VEOKORRALDAJAT

M-Partner HR OÜ

19. mai 2018

Post11 otsib LAOJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

23. aprill 2018