Autor: Logistikauudised.ee • 14. november 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Pärnu ühistransport muutub roheliseks

Uus gaasitankla Pärnus
Foto: Eesti Gaas
Pärnu linna bussiliikuses võetakse järgmisel aastal mootorikütusena kasutusele kohalik taastuvenergia - rohegaas.

MTÜ Pärnumaa Ühistranspordikeskus (PÜTK) esitas 10. novembril Keskkonnainvesteeringute Keskusele taotluse vastavale projektile toetuse saamiseks. Riigile kuuluv sihtasutus Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) hindab taotlust ja teeb otsuse 35 päeva jooksul.

Toetust täiendavate kulude katmiseks seoses biometaani kasutuselevõtuga taotletakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist 673 884 euro suuruses summas ning projekti alguseks on planeeritud 2018.a. II kvartal.

Biometaani kasutuselevõtt vastab Vabariigi Valitsuse poolt kinnitatud „Taastuvenergia tegevuskava aastani 2020” eesmärkidele, mille kohaselt peavad aastaks 2020 moodustama taastuvatest energiaallikates toodetud kütused 10% transpordikütuste tarbimisest (nn taastuvenergia transpordieesmärk).

Eesti ulatuses on projekt vajalik senises mootorikütuste kasutamise eelistustes muutuste käivitamiseks, taastuvenergia transpordieesmärgi täitmisele kaasaaitamiseks ning biometaani tootmise ja tarnimise alustamiseks vajaliku nõudluse tekitamiseks.

Pärnus linnas kui suvepealinnas pööratakse järjest suuremat tähelepanu looduskeskkonnale. Alates 1. juulist 2017.a. on bussiliikluses kasutusel uued keskkonnasõbralikud bussid, millest 23 tk vastavad kõrgeimale võimalikule emissioonistandardile Euro 6 ning ülejäänud 5 tk vastavad standardile Euro 5. Koostöös vedaja AS SEBEga on liinidele toodud 18 surumaagaasi (CNG) kasutavat autobussi ning rajatud juba teine CNG tankla Pärnus.

Töö loodushoiu ja jäätmekäitluse tõhustamisel, CO2 emissiooni vähendamisel ja Eesti energiasõltumatuse suurendamisel jätkub käesoleva projektiga, mille käigus viiakse 18 bussi üle biometaanile. Plaanitav aastane kilometraaž rohegaasi kasutatavatel bussidel on 1 724 800 km. Projekt aitab aastas kokku hoida 9 724 tonni fossiilset süsinikdioksiidi (CO2).

Biometaani kasutuse toetusprogramm on üks osa biometaani tegevuskavast, mis lisaks biometaani tarbimise edendamisele hõlmab ka tanklavõrgu laiendamist ning toetusi biometaani tootmiseks. Toetust antakse projektidele, mille raames avaliku liiniveo kohustuste täitmisel võetakse kasutusele biometaani tarbivad gaasibussid. Taotleda saavad toetust avaliku teenindamise lepingu alusel bussiliikluses teostatavat liinivedu korraldavad asutused.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077