AMTEL elektriautodest: valitsus, võta ometi seisukoht!

Aastaid tagasi algatatud ELMO projekt ei ole andnud soovitud tulemusi.
Aastaid tagasi algatatud ELMO projekt ei ole andnud soovitud tulemusi.

Äsja avaldati Euroopa Komisjoni ettepanek vähendada sõiduautode ja väiksemate tarbesõidukite süsinikdioksiidi emissioone 2030. aastaks 30% võrra. Ühtlasi tehti dokumendis ettepanekud selle eesmärgi saavutamiseks, neist peamisena jääb kõlama surve autotootjatele hübriid- ja elektriautode tootmiseks.

Lisaks on Euroopa Komisjoni ettepanekus välja toodud, et antud ettepaneku raames toetatakse järkjärgulist üleminekut fossiilseid kütuseid kasutavatelt sõidukitelt elektriautodele.

Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu pressiesindaja Rein Luik toob välja, et Euroopa autotootjate liit ACEA peab 30% vähendamist 2030. aastaks liialt kalliks ja ambitsioonikaks. Samuti sisaldus ühes varasemas ACEA avalduses märge, et antud eesmärgi täitmine sõltub ennekõike ühest olulisest tingimusest – et kõigis Euroopa riikides arendataks kiiremas korras välja korralikud elektriautode ja pistikhübriidide laadimisvõrgustikud. Just seda tüüpi autode tootmisele rõhuvad praegu kõik tootjad ning ainult elektri- ja hübriidautode abil on võimalik saavutada püstitatud eesmärgid.

Nii Euroopa Komisjoni kui ACEA seisukohti lugedes jääb arusaamatuks Eesti valitsuse seisukoht või pigem seisukoha puudumine elektriautode tuleviku osas, sõnab AMTELi esindaja. Pole ju palju vett merre voolanud ajast, mil lehvitasime loosungit, et meil on maailma esimene kogu riiki kattev kiirlaadijate võrgustik ja toetame elektriautode soetamist. Arvestades praegust üldist trendi elektriautode suunas, olime me sellega äärmiselt innovatiivsed ja veidi nagu ajast isegi ees. Täna paikneme me paraku oma elektriautondusega Euroopa riikide seas täiesti viimaste seas:

- elektriautode osakaalult oleme Euroopas tagantpoolt kolmas 0,2 protsendiga
- Eesti on üks viiest riigist, kus ei toetata ega soodustata mitte mingil moel elektriautode soetamist ja/või tarbimist

Lisaks on probleemiks asjaolu, et meie kiirlaadimise võrk vastab standardile ChaDeMo, aga EUs on kehtestatud standard Combo2. Juba praegu uurivad Euroopa autotootjad, mis on Eestis plaanis selle probleemi lahendamiseks. Kui puudub sobiv kiirlaadijate võrgustik, võib juhtuda, et autotootjad piiravad oma toodangu müüki Eestis.

Euroopa Liidus on tänavu kolme kvartaliga müüdud hübriidautosid, pistikhübriide ja elektriautosid ligi pool miljonit, samal ajal kui muude alternatiivkütustel töötavate, eelkõige eri tüüpi gaasiautode müük püsib tegelikult vaid tänu Itaaliale, kus müüakse 80% kogu EL gaasiautodest. Täpsustades veelgi neid arve, siis ei tasu unustada, et valdav osa Euroopa (ja eriti Itaalia) gaasiautodest on LPG gaasil töötavad autod, aga CNG osakaal kogu Euroopa gaasiautode pargist ja ka müügist on tegelikult üpris väike ja väheneb pidevalt.

Gaasiautode osa kogu Euroopa autopargist on langenud viimase nelja aastaga 0,8% vaid napi 0,25% peale. Samal ajal kui elektriautode osakaal kasvab mühinal ja on saavutamas 2% kogu autopargist. Aga uute hübriid- ja elektriautode osakaal kõigist uutest sõiduautodest on jõudmas 4,5%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.2147549
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.0702149
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0306717
Filipiinide peeso PHP 59,93 0.4188868
Hiina jüaan CNY 7,72 0.0712712
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.0839367
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.0376911
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.1070511
India ruupia INR 81,08 0.1729612
Indoneesia ruupia IDR 16155,22 0.0349235
Islandi kroon ISK 137,68 0.0581395
Jaapani jeen JPY 124,77 0.2571314
Kanada dollar CAD 1,51 -0.026448
LAV rand ZAR 15,75 0.7645798
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,52 0.0446027
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.0213456
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.4035311
Norra kroon NOK 9,73 -0.1324422
Poola slott PLN 4,29 0.1072911
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.1965898
Rumeenia leu RON 4,69 0.0021307
Singapuri dollar SGD 1,55 0.136028
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.4560483
Šveitsi frank CHF 1,13 0.035317
Taani kroon DKK 7,46 -0.0616044
Tai baht THB 36,16 -0.0243277
Tšehhi kroon CZK 25,55 0.0234889
Türgi liir TRY 6,11 0.3466005
Ukraina grivna UAH 31,90 -0.0191172
Ungari forint HUF 318,64 -0.2348226
USA dollar USD 1,14 0.0702062
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0950175
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.0081746
Vene rubla RUB 75,68 0.1569589

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019