AMTEL elektriautodest: valitsus, võta ometi seisukoht!

Aastaid tagasi algatatud ELMO projekt ei ole andnud soovitud tulemusi.
Aastaid tagasi algatatud ELMO projekt ei ole andnud soovitud tulemusi.

Äsja avaldati Euroopa Komisjoni ettepanek vähendada sõiduautode ja väiksemate tarbesõidukite süsinikdioksiidi emissioone 2030. aastaks 30% võrra. Ühtlasi tehti dokumendis ettepanekud selle eesmärgi saavutamiseks, neist peamisena jääb kõlama surve autotootjatele hübriid- ja elektriautode tootmiseks.

Lisaks on Euroopa Komisjoni ettepanekus välja toodud, et antud ettepaneku raames toetatakse järkjärgulist üleminekut fossiilseid kütuseid kasutavatelt sõidukitelt elektriautodele.

Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu pressiesindaja Rein Luik toob välja, et Euroopa autotootjate liit ACEA peab 30% vähendamist 2030. aastaks liialt kalliks ja ambitsioonikaks. Samuti sisaldus ühes varasemas ACEA avalduses märge, et antud eesmärgi täitmine sõltub ennekõike ühest olulisest tingimusest – et kõigis Euroopa riikides arendataks kiiremas korras välja korralikud elektriautode ja pistikhübriidide laadimisvõrgustikud. Just seda tüüpi autode tootmisele rõhuvad praegu kõik tootjad ning ainult elektri- ja hübriidautode abil on võimalik saavutada püstitatud eesmärgid.

Nii Euroopa Komisjoni kui ACEA seisukohti lugedes jääb arusaamatuks Eesti valitsuse seisukoht või pigem seisukoha puudumine elektriautode tuleviku osas, sõnab AMTELi esindaja. Pole ju palju vett merre voolanud ajast, mil lehvitasime loosungit, et meil on maailma esimene kogu riiki kattev kiirlaadijate võrgustik ja toetame elektriautode soetamist. Arvestades praegust üldist trendi elektriautode suunas, olime me sellega äärmiselt innovatiivsed ja veidi nagu ajast isegi ees. Täna paikneme me paraku oma elektriautondusega Euroopa riikide seas täiesti viimaste seas:

- elektriautode osakaalult oleme Euroopas tagantpoolt kolmas 0,2 protsendiga
- Eesti on üks viiest riigist, kus ei toetata ega soodustata mitte mingil moel elektriautode soetamist ja/või tarbimist

Lisaks on probleemiks asjaolu, et meie kiirlaadimise võrk vastab standardile ChaDeMo, aga EUs on kehtestatud standard Combo2. Juba praegu uurivad Euroopa autotootjad, mis on Eestis plaanis selle probleemi lahendamiseks. Kui puudub sobiv kiirlaadijate võrgustik, võib juhtuda, et autotootjad piiravad oma toodangu müüki Eestis.

Euroopa Liidus on tänavu kolme kvartaliga müüdud hübriidautosid, pistikhübriide ja elektriautosid ligi pool miljonit, samal ajal kui muude alternatiivkütustel töötavate, eelkõige eri tüüpi gaasiautode müük püsib tegelikult vaid tänu Itaaliale, kus müüakse 80% kogu EL gaasiautodest. Täpsustades veelgi neid arve, siis ei tasu unustada, et valdav osa Euroopa (ja eriti Itaalia) gaasiautodest on LPG gaasil töötavad autod, aga CNG osakaal kogu Euroopa gaasiautode pargist ja ka müügist on tegelikult üpris väike ja väheneb pidevalt.

Gaasiautode osa kogu Euroopa autopargist on langenud viimase nelja aastaga 0,8% vaid napi 0,25% peale. Samal ajal kui elektriautode osakaal kasvab mühinal ja on saavutamas 2% kogu autopargist. Aga uute hübriid- ja elektriautode osakaal kõigist uutest sõiduautodest on jõudmas 4,5%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 0.045128
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,86 0.222698
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.198354
Hongkongi dollar HKD 9,25 0.176534
Horvaatia kuna HRK 7,62 0.790722
Iisraeli seekel ILS 4,16 0.175831
India ruupia INR 76,60 -0.078662
Indoneesia ruupia IDR 16013,00 0.131315
Islandi kroon ISK 123,08 -0.077934
Jaapani jeen JPY 131,79 0.22054
Kanada dollar CAD 1,50 0.005994
LAV rand ZAR 16,42 0.460186
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,70 0
Malaysia ringgit MYR 4,86 0.065821
Mehhiko peeso MXN 22,05 -0.004535
Norra kroon NOK 9,63 -0.113699
Poola slott PLN 4,21 -0.092559
Rootsi kroon SEK 9,84 -0.12951
Rubla RUB 69,12 0.083983
Rumeenia leu RON 4,66 0.10106
Singapuri dollar SGD 1,59 0.106777
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.347155
Šveitsi frank CHF 1,16 0.108529
Taani kroon DKK 7,44 0.008734
Tai baht THB 38,69 0.2072
Tšehhi kroon CZK 25,49 0.039248
Türgi liir TRY 4,63 -0.019431
Ukraina grivna UAH 31,95 0.879538
Ungari forint HUF 313,10 -0.003193
USA dollar USD 1,18 0.199615
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.057623
Valgevene rubla BRL 3,82 0.165263
Valgevene rubla BYN 23700,00 0.241086

Valdkonna töökuulutused