AMTEL elektriautodest: valitsus, võta ometi seisukoht!

Aastaid tagasi algatatud ELMO projekt ei ole andnud soovitud tulemusi.
Aastaid tagasi algatatud ELMO projekt ei ole andnud soovitud tulemusi.

Äsja avaldati Euroopa Komisjoni ettepanek vähendada sõiduautode ja väiksemate tarbesõidukite süsinikdioksiidi emissioone 2030. aastaks 30% võrra. Ühtlasi tehti dokumendis ettepanekud selle eesmärgi saavutamiseks, neist peamisena jääb kõlama surve autotootjatele hübriid- ja elektriautode tootmiseks.

Lisaks on Euroopa Komisjoni ettepanekus välja toodud, et antud ettepaneku raames toetatakse järkjärgulist üleminekut fossiilseid kütuseid kasutavatelt sõidukitelt elektriautodele.

Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu pressiesindaja Rein Luik toob välja, et Euroopa autotootjate liit ACEA peab 30% vähendamist 2030. aastaks liialt kalliks ja ambitsioonikaks. Samuti sisaldus ühes varasemas ACEA avalduses märge, et antud eesmärgi täitmine sõltub ennekõike ühest olulisest tingimusest – et kõigis Euroopa riikides arendataks kiiremas korras välja korralikud elektriautode ja pistikhübriidide laadimisvõrgustikud. Just seda tüüpi autode tootmisele rõhuvad praegu kõik tootjad ning ainult elektri- ja hübriidautode abil on võimalik saavutada püstitatud eesmärgid.

Nii Euroopa Komisjoni kui ACEA seisukohti lugedes jääb arusaamatuks Eesti valitsuse seisukoht või pigem seisukoha puudumine elektriautode tuleviku osas, sõnab AMTELi esindaja. Pole ju palju vett merre voolanud ajast, mil lehvitasime loosungit, et meil on maailma esimene kogu riiki kattev kiirlaadijate võrgustik ja toetame elektriautode soetamist. Arvestades praegust üldist trendi elektriautode suunas, olime me sellega äärmiselt innovatiivsed ja veidi nagu ajast isegi ees. Täna paikneme me paraku oma elektriautondusega Euroopa riikide seas täiesti viimaste seas:

- elektriautode osakaalult oleme Euroopas tagantpoolt kolmas 0,2 protsendiga
- Eesti on üks viiest riigist, kus ei toetata ega soodustata mitte mingil moel elektriautode soetamist ja/või tarbimist

Lisaks on probleemiks asjaolu, et meie kiirlaadimise võrk vastab standardile ChaDeMo, aga EUs on kehtestatud standard Combo2. Juba praegu uurivad Euroopa autotootjad, mis on Eestis plaanis selle probleemi lahendamiseks. Kui puudub sobiv kiirlaadijate võrgustik, võib juhtuda, et autotootjad piiravad oma toodangu müüki Eestis.

Euroopa Liidus on tänavu kolme kvartaliga müüdud hübriidautosid, pistikhübriide ja elektriautosid ligi pool miljonit, samal ajal kui muude alternatiivkütustel töötavate, eelkõige eri tüüpi gaasiautode müük püsib tegelikult vaid tänu Itaaliale, kus müüakse 80% kogu EL gaasiautodest. Täpsustades veelgi neid arve, siis ei tasu unustada, et valdav osa Euroopa (ja eriti Itaalia) gaasiautodest on LPG gaasil töötavad autod, aga CNG osakaal kogu Euroopa gaasiautode pargist ja ka müügist on tegelikult üpris väike ja väheneb pidevalt.

Gaasiautode osa kogu Euroopa autopargist on langenud viimase nelja aastaga 0,8% vaid napi 0,25% peale. Samal ajal kui elektriautode osakaal kasvab mühinal ja on saavutamas 2% kogu autopargist. Aga uute hübriid- ja elektriautode osakaal kõigist uutest sõiduautodest on jõudmas 4,5%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.1653313
Brasiilia reaal BRL 4,48 0.064722
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102281
Filipiinide peeso PHP 62,32 0.1913306
Hiina jüaan CNY 7,85 0.3928393
Hongkongi dollar HKD 9,14 0.0470789
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0027068
Iisraeli seekel ILS 4,24 0.1063528
India ruupia INR 80,13 0.3519275
Indoneesia ruupia IDR 16789,21 0.1991544
Islandi kroon ISK 124,22 0.0241565
Jaapani jeen JPY 131,34 0.01523
Kanada dollar CAD 1,53 0.0913659
LAV rand ZAR 15,44 0.0531439
Lõuna-Korea vonn KRW 1317,52 0.1878256
Malaysia ringgit MYR 4,72 0.0614316
Mehhiko peeso MXN 22,00 0.046391
Norra kroon NOK 9,52 0.1199344
Poola slott PLN 4,31 0.0789486
Rootsi kroon SEK 10,32 0.025205
Rumeenia leu RON 4,65 0.0258081
Singapuri dollar SGD 1,59 0.2330268
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0561798
Šveitsi frank CHF 1,16 0.1032613
Taani kroon DKK 7,45 0.0067104
Tai baht THB 38,86 0.3306984
Tšehhi kroon CZK 25,84 0.0348459
Türgi liir TRY 5,59 0.2223577
Ukraina grivna UAH 30,61 0.0601484
Ungari forint HUF 323,98 0.083408
USA dollar USD 1,16 0.0343702
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0.2686602
Valgevene rubla BYN 2,31 0.0606139
Vene rubla RUB 73,33 0.0508886

Valdkonna töökuulutused