Autor: Heija-Liis Ristikivi • 1. november 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kindlustuse 3 nõuannet vedajatele

Foto: Andres Haabu
Ergo Insurance’i veosekindlustuse riskijuht Vadim Paltmanni sõnul on vedajad üldiselt lepingutingimustega kursis. Pigem võib veo tellijale tulla üllatusena, et vedaja ei vastutagi kogu kahju eest.

„Üldiselt on vedajad teadlikud, et kauba viimisel punktist A punkti B nad ka vastutavad selle säilimise eest,“ selgitab Paltmann. „Enamikule vedajatest on teada ka oma vastutuse piir 8,33 SDR/kg (SDR on Rahvusvahelise Valuutafondi arvestusühik). Pigem võib olla üllatuseks veo tellijale, et vedaja ei vastutagi kogu kahju eest.“

Ta soovitab vedajatel veo tellijale selgitada, et omanikule hüvitab transportija kauba eest kuni 10 €/kg, mitte rohkem.

Vadim Paltmann räägib vastutusest kauba veol 14. novembril toimuval Logistika Aastakonverentsil. Loe programmi siit ja registreeru siin!

Kauba valesti kinnitamine jääb vähehaaval minevikku

Veosekindlustuse juhtumite põhjal tundub riskijuhi sõnul, et kauba kinnitamine on läinud aastatega paremaks. „Kümme aastat tagasi oli selliste kahjude osakaal suurem, mille põhjuseks oli kauba vale või ebapiisav kinnitamine,“ tõdeb Paltmann. „Mõnda aega pole sattunud nägema veost, mille puhul on esimene mõte: "Sellise pakendi või kinnitusega ei saanudki see kuidagi tervelt kohale jõuda.""

Kõige värvikamad juhtumid jäävad aastate taha. „Näiteks kord oli koormaks traktor ja muu väiksem kaup paigutati traktori rattakoobastesse ja traktori alla. Sõidu ajal traktor ju liigub üles ja alla ning muljus muud kaubad ära. Kurb oli vaadata ka seda, kui kaup oli küll kilega kinni, aga aluse külge jäänud kinnitamata,“ toob Paltmann näiteid.

ERGO kahjuosakonna sõnul pole ettevõtte portfellis ohtlike ehk ADR veostega kahjusid toimunud kordagi.

Kolm olulisemat asja, mida vedaja kindlustusandja sõnul peaks meeles pidama:

- tee saatelehele alati märkeid kohe, kui selleks on põhjust

- mõtle läbi parkimine

- kontrolli kauba tegelikku temperatuuri alati temperatuurirežiimiga veol

 

Kahjujuhtumitest veosekindlustuse ja vedaja vastutuskindlustuse lepingutes räägib Ergo kindlustuse veosekindlustuse riskijuht 19. Logistika Aastakonverentsil 14. novembril. Tule kuula, kuidas pakendist võib sõltuda hüvitis ning milline on täpselt ikkagi vedaja vastutus! Loe programmi siit ja registreeru siin.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077