Suursoo: ohtlike vedude reegleid rikutakse teadlikult majandusedu nimel

Jüri Suursoo
Jüri Suursoo

Esitasime 14. novembril toimuva Logistika Aastakonverentsi eel kolm küsimust veonduse ja logistika ekspert Jüri Suursoole, kes konverentsil räägib. pakendamisest ja kinnitamisest tulenevatest ohtudest.

Riigikogus on arutlusel uus autoveoseadus. Kuidas ja kui palju see vedajate elu muudab?

Muudatusi on eelnõus kajastamist leidnud mitmeid, kuid neid, mis minu arvates on olulisemad ning mõjutavad vedajate tööd, võib välja tuua kaks:

  1. Täpsustatud on protsessi osaliste vastutus, eeskätt saatja ja vedaja vastutus. Tegemist on võlaõigusseaduses kirjeldatud tsiviilõigusliku vastutuse ja autoveoseaduses kirjeldatud haldusõigusliku vastutuse kooskõlla viimisega koos sellega kaasnevate sanktsioonidega.
  2. Veondusettevõtte veokorraldaja kohustuste kirjeldamine ning vastutuse kasv ja selle kooskõlla viimine Euroopa Liidu tavadega.

Kuivõrd autoveoseaduse rakendamine nõuab mitme rakendusakti vastuvõtmist, siis lõplikku hinnangut on raske anda.

Kas ohtlike veoste vedamisel petetakse palju? Tehakse seda pigem teadmatusest või teadlikult?

Probleem on tõsine, mitmed eksperdid on viidanud olulistele rikkumistele ja nende rikkumiste osakaalu hinnatakse erinevalt. Iga reegel, sealhulgas ka ohtlike veoste vedamiste reeglid, on täitmiseks. Nende täitmisest kõrvalehiilimine kahjustab neid, kes reegleid täidavad. Rikkumiste põhjused on nii teadmatusest (eriti veosesaatjate poolselt) kui ka teadlikult (lootuses, et midagi ei juhtu) majandusliku edu saamiseks.

Milline on teie nägemus vedude tulevikustsenaariumist?

Senikaua, kui tootmine ja tarbimine toimub erinevates kohtades, ei saa veoste vedamiseta kuidagi hakkama. Eesti ekspordi/impordi vedude tuleviku kujundab globaliseerumine ja uued turud ning tarnijad. Kindlasti tulevad uued kaasaegsemad tehnilised ja tehnoloogilised lahendused. Protsessi aeg hakkab määrama tänasest olulisemat rolli. Mida suurem on ühiskonna rikkus, seda vähem saavad määravaks  kulutused ja hind. Keskkonnasõbralikkus ja energiatarbimise minimeerimine jäävad oluliseks ja võivad kujuneda ka piiravaks teguriks.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 0.0247785
Brasiilia reaal BRL 4,80 0.0479147
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 63,60 -0.0251501
Hiina jüaan CNY 8,06 -0.0322557
Hongkongi dollar HKD 9,20 -0.3292038
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0785116
India ruupia INR 84,66 -0.1544957
Indoneesia ruupia IDR 17465,33 -0.0501886
Islandi kroon ISK 129,20 -0.0077393
Jaapani jeen JPY 132,84 0.2944507
Kanada dollar CAD 1,52 0.0658285
LAV rand ZAR 16,84 0.177847
Lõuna-Korea vonn KRW 1314,76 0.0395666
Malaysia ringgit MYR 4,86 -0.119121
Mehhiko peeso MXN 22,22 0.2612887
Norra kroon NOK 9,59 0.0479766
Poola slott PLN 4,29 -0.0372969
Rootsi kroon SEK 10,34 0.0948794
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0279528
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.0311216
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0338066
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0265745
Taani kroon DKK 7,46 -0.01207
Tai baht THB 38,14 0.1746846
Tšehhi kroon CZK 25,54 -0.0821564
Türgi liir TRY 7,32 0.332936
Ukraina grivna UAH 33,01 0.050919
Ungari forint HUF 323,21 0.0092828
USA dollar USD 1,18 0.0509554
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.068147
Valgevene rubla BYN 2,45 0.0408397
Vene rubla RUB 78,09 -0.012292

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

EDUKAS SUURETTEVÕTE otsib TARNEAHELA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

24. september 2018