Suursoo: ohtlike vedude reegleid rikutakse teadlikult majandusedu nimel

Jüri Suursoo
Jüri Suursoo

Esitasime 14. novembril toimuva Logistika Aastakonverentsi eel kolm küsimust veonduse ja logistika ekspert Jüri Suursoole, kes konverentsil räägib. pakendamisest ja kinnitamisest tulenevatest ohtudest.

Riigikogus on arutlusel uus autoveoseadus. Kuidas ja kui palju see vedajate elu muudab?

Muudatusi on eelnõus kajastamist leidnud mitmeid, kuid neid, mis minu arvates on olulisemad ning mõjutavad vedajate tööd, võib välja tuua kaks:

  1. Täpsustatud on protsessi osaliste vastutus, eeskätt saatja ja vedaja vastutus. Tegemist on võlaõigusseaduses kirjeldatud tsiviilõigusliku vastutuse ja autoveoseaduses kirjeldatud haldusõigusliku vastutuse kooskõlla viimisega koos sellega kaasnevate sanktsioonidega.
  2. Veondusettevõtte veokorraldaja kohustuste kirjeldamine ning vastutuse kasv ja selle kooskõlla viimine Euroopa Liidu tavadega.

Kuivõrd autoveoseaduse rakendamine nõuab mitme rakendusakti vastuvõtmist, siis lõplikku hinnangut on raske anda.

Kas ohtlike veoste vedamisel petetakse palju? Tehakse seda pigem teadmatusest või teadlikult?

Probleem on tõsine, mitmed eksperdid on viidanud olulistele rikkumistele ja nende rikkumiste osakaalu hinnatakse erinevalt. Iga reegel, sealhulgas ka ohtlike veoste vedamiste reeglid, on täitmiseks. Nende täitmisest kõrvalehiilimine kahjustab neid, kes reegleid täidavad. Rikkumiste põhjused on nii teadmatusest (eriti veosesaatjate poolselt) kui ka teadlikult (lootuses, et midagi ei juhtu) majandusliku edu saamiseks.

Milline on teie nägemus vedude tulevikustsenaariumist?

Senikaua, kui tootmine ja tarbimine toimub erinevates kohtades, ei saa veoste vedamiseta kuidagi hakkama. Eesti ekspordi/impordi vedude tuleviku kujundab globaliseerumine ja uued turud ning tarnijad. Kindlasti tulevad uued kaasaegsemad tehnilised ja tehnoloogilised lahendused. Protsessi aeg hakkab määrama tänasest olulisemat rolli. Mida suurem on ühiskonna rikkus, seda vähem saavad määravaks  kulutused ja hind. Keskkonnasõbralikkus ja energiatarbimise minimeerimine jäävad oluliseks ja võivad kujuneda ka piiravaks teguriks.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0831574
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.0804562
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051146
Filipiinide peeso PHP 59,78 0.1390401
Hiina jüaan CNY 7,82 0.0793946
Hongkongi dollar HKD 8,79 0.0842115
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0511984
Iisraeli seekel ILS 4,14 0.0313926
India ruupia INR 81,79 0.0807626
Indoneesia ruupia IDR 16625,71 0.0802414
Islandi kroon ISK 138,33 -0.0072286
Jaapani jeen JPY 127,54 -0.101825
Kanada dollar CAD 1,49 0.0403877
LAV rand ZAR 16,24 0.0098509
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,48 0.2028366
Malaysia ringgit MYR 4,71 0.2726072
Mehhiko peeso MXN 22,85 0.0556069
Norra kroon NOK 9,56 0.0743136
Poola slott PLN 4,30 0.0139434
Rootsi kroon SEK 10,27 0.0458072
Rumeenia leu RON 4,65 0.0107481
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0837251
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0229148
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0088199
Taani kroon DKK 7,46 -0.0201102
Tai baht THB 37,20 0.0198948
Tšehhi kroon CZK 25,93 0.0424481
Türgi liir TRY 6,14 0.2432693
Ukraina grivna UAH 31,31 0.0802191
Ungari forint HUF 322,19 0.1118603
USA dollar USD 1,12 0.0891504
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.0418861
Valgevene rubla BYN 2,40 0.0542707
Vene rubla RUB 76,07 -0.04875

Valdkonna töökuulutused