Suursoo: ohtlike vedude reegleid rikutakse teadlikult majandusedu nimel

Jüri Suursoo
Jüri Suursoo

Esitasime 14. novembril toimuva Logistika Aastakonverentsi eel kolm küsimust veonduse ja logistika ekspert Jüri Suursoole, kes konverentsil räägib. pakendamisest ja kinnitamisest tulenevatest ohtudest.

Riigikogus on arutlusel uus autoveoseadus. Kuidas ja kui palju see vedajate elu muudab?

Muudatusi on eelnõus kajastamist leidnud mitmeid, kuid neid, mis minu arvates on olulisemad ning mõjutavad vedajate tööd, võib välja tuua kaks:

  1. Täpsustatud on protsessi osaliste vastutus, eeskätt saatja ja vedaja vastutus. Tegemist on võlaõigusseaduses kirjeldatud tsiviilõigusliku vastutuse ja autoveoseaduses kirjeldatud haldusõigusliku vastutuse kooskõlla viimisega koos sellega kaasnevate sanktsioonidega.
  2. Veondusettevõtte veokorraldaja kohustuste kirjeldamine ning vastutuse kasv ja selle kooskõlla viimine Euroopa Liidu tavadega.

Kuivõrd autoveoseaduse rakendamine nõuab mitme rakendusakti vastuvõtmist, siis lõplikku hinnangut on raske anda.

Kas ohtlike veoste vedamisel petetakse palju? Tehakse seda pigem teadmatusest või teadlikult?

Probleem on tõsine, mitmed eksperdid on viidanud olulistele rikkumistele ja nende rikkumiste osakaalu hinnatakse erinevalt. Iga reegel, sealhulgas ka ohtlike veoste vedamiste reeglid, on täitmiseks. Nende täitmisest kõrvalehiilimine kahjustab neid, kes reegleid täidavad. Rikkumiste põhjused on nii teadmatusest (eriti veosesaatjate poolselt) kui ka teadlikult (lootuses, et midagi ei juhtu) majandusliku edu saamiseks.

Milline on teie nägemus vedude tulevikustsenaariumist?

Senikaua, kui tootmine ja tarbimine toimub erinevates kohtades, ei saa veoste vedamiseta kuidagi hakkama. Eesti ekspordi/impordi vedude tuleviku kujundab globaliseerumine ja uued turud ning tarnijad. Kindlasti tulevad uued kaasaegsemad tehnilised ja tehnoloogilised lahendused. Protsessi aeg hakkab määrama tänasest olulisemat rolli. Mida suurem on ühiskonna rikkus, seda vähem saavad määravaks  kulutused ja hind. Keskkonnasõbralikkus ja energiatarbimise minimeerimine jäävad oluliseks ja võivad kujuneda ka piiravaks teguriks.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0315577
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.1037467
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,45 0.192123
Hiina jüaan CNY 7,72 0.1218674
Hongkongi dollar HKD 8,94 -0.0849209
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0148186
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1405632
India ruupia INR 80,98 -0.1701162
Indoneesia ruupia IDR 16106,79 0.2140316
Islandi kroon ISK 138,30 0.0216967
Jaapani jeen JPY 123,64 -0.2822808
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0924947
LAV rand ZAR 15,67 0.0370172
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,16 -0.0827983
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.1879579
Mehhiko peeso MXN 21,63 -0.1739909
Norra kroon NOK 9,74 -0.0307844
Poola slott PLN 4,29 0.0792522
Rootsi kroon SEK 10,23 0.0283452
Rumeenia leu RON 4,68 -0.0192394
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.1551089
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0676285
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0887311
Taani kroon DKK 7,46 0.0107213
Tai baht THB 36,35 -0.1052496
Tšehhi kroon CZK 25,53 0.0156685
Türgi liir TRY 6,21 -0.0032209
Ukraina grivna UAH 31,99 -0.1049295
Ungari forint HUF 322,91 0.0371759
USA dollar USD 1,14 -0.1314176
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.0537891
Valgevene rubla BYN 2,46 -0.1138628
Vene rubla RUB 76,41 -0.056898

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019