23. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Läti kaalub airBalticu erastamist

Foto: Veiko Tõkman
Läti transpordiministeerium vaatab läbi ettepanekuid rahvuslikku lennufirmasse airBaltic erainvestori kaasamiseks, välistatud pole ka võimalus anda ettevõte täielikult erakätesse, teatas Äripäevale ministeeriumi esindaja Kaspars Ozolins.

Ministeerium on tellinud uuringu rahvusvaheliselt firmalt Lazard Freres, et kaardistada, kes võiks olla airBalticu potentsiaalne strateegiline partner, vahendas Läti rahvusringhääling Äripäevale.

„On üks nüanss: suuraktsionärina peab riik hoolitsema ettevõtte arengu eest. Et firma areneks, peavad just aktsionärid sellesse panustama. Kuid me peame silmas pidama Euroopa Liidu regulatsioone, mille järgi riiklikud investeeringud on keelatud riigiabi. Aga see ei lähe kokku arenguga ja seepärast on meil vaja strateegilist partnerit – et firma saaks areneda. Riigil on raske olla efektiivne aktsionär, seadused ei võimalda investeerimiseks samu võimalusi, mis on eraaktsionäril,“ selgitas Ozolins.

Tema sõnul pole lennundus see sektor, kus tänases keerulises turuolukorras võiks jääda loorberitele puhkama. Seis on kurb, paljud suured ja tuntud firmad heitlevad raskustega. Selle kõige taustal airBaltic on lihtsalt „paipoiss“, kes tegutseb „fenomenaalselt hästi“, vahendas Läti rahvusringhääling Ozolinsi sõnu.

„Me prognoosime ettevaatlikult järjest paremaid tulemusi. Samas näeme, mis toimub Euroopas Monarchiga, Air Berliniga, Alitaliaga… Näeme, mis toimub Etihad Airwaysiga, mis mitu aastat agressiivselt investeeris, aga enam seda ei tee. Näeme, kui palju mängijaid võib veel turule tulla, näiteks Hiinast. Euroopa lennuvedajad British Airways, KLM, Lufthansa pingutavad väga oma positsiooni hoidmisega, ka airBalticule on see väga oluline,“ rääkis Ozolins.

Läti valitsus on otsustanud, et strateegiline partner tuleb leida 3. novembriks. Juba on peetud palju läbirääkimisi – lisaks lennundusala tegijatele ka investeerimisfondidega. Ozolinsi sõnul on olemas rida konkreetseid ettepanekuid ja nendega tegeldakse. Läti jaoks on peamine, et Riia lennujaamal oleks lennuühendus teiste Balti riikidega ja et Riia jääks airBalticule edasi kodulennujaamaks.

Ei tohi lasta juhtuda sellel, mis juhtus naabritega, kus lennufirma lasti pankrotti, sest ei suudetud võtta õigel ajal vastu õigeid investeerimisotsuseid, nentis Ozolins Läti rahvusringhäälingule.

Autor: Äripaev

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077