Autor: Heija-Liis Ristikivi • 20. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Enics ei šoppa enam ringi

Madli Uin
Foto: Eiko Kink
Vanad hankimise mudelid ei toimi enam, tõdes tänasel Ostujuhtimise Aastakonverentsil esinenud Madli Uin, Enics Eesti globaalne ärikliendi haldur.

Ta tõi välja, et me kipume sageli unustama, kui palju on klientide strateegiad seotud sellega, mida meie oma ettevõttes teeme. Kui ootused klientidele muutuvad, muutuvad ootused ka meile. Näiteks Enics teeb küll järgmiseks aastaks tootmisplaani, ent juba praegu on teada, et see muutub kindlasti 200 – 300%, võib-olla isegi rohkem. Klientide ootustele vastamiseks on vaja pikka partnerlust, rõhutas ta.

Enics Eesti on teinud 3 olulist muutust hankeosakonnas, et ajaga kaasas käia:

Kõigepealt konsolideeriti 40% materjalidest viiele-kuuele tarnijale. Ülejäänud on kliendipõhised eritooted, mida konsolideerida ei ole võimalik. „Me ei šoppa enam ringi,“ ütles Uin. „See ei tööta enam, et igal aastal vaatame ringi, et kes meile kõige paremat hinda pakub. Me võidame palju rohkem pikaajalistest partnerlussuhetest.“

Ümbertegemisel on hinnapakkumiste strateegia, kuna erinevalt varasemast ootavad kliendid praegusel ajal hinnapakkumist kaks nädalat. „Turule jõudmise aeg on vähenenud. Nad ei saa oodata. Disain võtab aega. Nad vajavad kiiret otsust, et turule minna,“ selgitas Uin.

Varasemalt kasutati Enicsis Excelit ning iga uue toote puhul küsiti tarnijatelt hinnapakkumisi. Nüüd on arendamisel tööriist, mis ei koorma tarnijaid ega Enicsi enda töötajaid. Süsteem analüüsib, millised tooted on juba olemas ning milliste toodete kohta on viimase kolme kuu jooksul juba hinnapakkumist küsitud. Nii jääb järele vaid 15 – 20% materjale, mille kohta on vaja uut hinnapakkumist küsida. Samuti leiab süsteem ise üles, milliselt tarnijalt pakkumist küsida. Alles siis, kui süsteem on hinnapäringu teinud ja tarnija pakkumise saatnud, sekkuvad protsessi inimesed, kes asuvad hinnas läbi rääkima.

Kolmas oluline muudatus Enicsi strateegilises hankimises on tihedam koostöö inseneridega. Juba tootearenduse varajases faasis teevad ostjad klientidega koostööd. Tehakse DFC (design for cost) analüüs, püütakse suurendada lubatud tootjate arvu iga materjali kohta ning lokaliseeritakse.

Need kolm strateegiat on muuhulgas olnud põhilised suunad Enicsi strateegilise hankimise muutmisel. „Tulnud klientidelt, et hoida oma kliente,“ nagu ütles Enics Eesti globaalne ärikliendi haldur Madli Uin.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077