Autor: Logistikauudised.ee • 17. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Volvo Buses sõlmis seni suurima elektribusside tarne lepingu

Foto: Volvo Buses
Tide Buss hangib 25 Volvo 7900 elektribussi Trondheimi linna ühistranspordiks, mis on Volvo jaoks seni suurim elektribusside tarne.

Trondheimi linna ühistranspordi eest vastutav ettevõte AtB on innovatsiooni esirinnas alternatiivsete ja uuenduslike transpordivahendite kasutuselevõtul. 2010. aastal oli ettevõte esimene Euroopas, mis tellis Volvolt hübriidbusse. Uued täiselektrilised Volvo bussid hakkavad liikuma Trondheimi linnaliinidel, mille pikkuseks 12 ja 15 kilomeetrit ning alustavad tööd 2019. aasta augustis. Selle ostuga muutub Trondheim Norra suurima elektribussipargiga linnaks.

"Tegemist on tähtsa verstapostiga meie pikaajalises pühendumuses ühistranspordi elektrifitseerimisele. Meil on hea meel omada suuremahulist täiselektribusside lahendust Norras koostöös Tide Buss ettevõttega, kes on jätkusuutliku transpordi pioneer. Elektrijõul liikuvate bussid on kõige energiasäästlikumad lahendused ja aitavad kaasa linnakeskkonna kvaliteedi tõusule. See on kahtlemata trend, mida soovime toetada," ütles pressiteate vahendusel Håkan Agnevall, Volvo Buses president.

"Meil on tõeliselt hea meel oma tegevuse laiendamise üle Trondheimis, kus oleme AtBga koos töötanud alates 2010. aastast. Oleme selgelt pühendunud ühistranspordi elektrifitseerimisele ja see initsiatiiv mõjutab suuresti meid kõiki - mitte ainult Norras, vaid kogu Euroopas. Valides koostööpartneriks Volvo, ei ole tähtis ainult toodete kvaliteet, vaid ka teenindusvõrgu ja organisatsiooni tugevus, mis aitab tagada igapäevase toe," ütleb Jan-Helge Sandvåg, Tide Buss tehnikajuht.

Täiselektrilised bussid tarnitakse kliendile valmislahendusena, kus Volvo hoolitseb sõiduki ja akude eest fikseeritud kuutasu eest. Busside laadimine toimub kiirmeetodil lõpppeatustes. Laadimisjaamad baseeruvad avatud platvormi lahendusel OppCharge, mis tähendab, et neid võib kasutada ka teiste elektribusside laadimiseks. Bussid sõidavad taastuvenergia abil, olles seega täiesti emissioonivabad. Volvo busside energiakulu on umbes 80 protsenti madalam kui samaväärsetel diiselbussidel.

Volvo täiselektrilisi busse on eelnevalt tellitud ka Malmö (Rootsi), Differdange (Luxemburg) ja Harrogate'i (UK) linnadesse. Lisaks täiselektrilisele Volvo 7900 Electric bussile pakub Volvo Bus tootevalikut, mis sisaldab hübriidlahendusi ja elektrihübriidtooteid. Ettevõte on müünud kokku enam kui 3600 elektrifitseeritud bussi üle maailma.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077