Autor: Heija-Liis Ristikivi • 16. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vali aasta logistikategu!

14. novembril toimub traditsiooniline Logistika Aastakonverents, kus valime taas välja ka Aasta Logistikateo. Tänavu juba 16. korda toimuvale konkursile laekus 7 logistikategu, mille vahel Sul, hea lugeja, on võimalus nüüd valida oma lemmik. Vali alljärgnevate kandidaatide hulgast oma lemmik ja hääleta!

Hääletada saab kuni 6. novembrini k.a ja hääletanute vahel loosime välja tasuta osalemise 19. Logistika Aastakonverentsil. Hääletada saab vaid üks kord ja ühe logistikateo poolt. Omaenese logistikateole antud hääled ei lähe arvesse.

Logistikategusid hindab nii žürii kui avalikkus - sealjuures on žürii otsusel 50% ning avalikkuse hinnangutel 50% osakaal. Võitja selgub kaalutud häälte summeerimisel. Punktide võrdse jagunemise korral saab määravaks žürii otsus. Žürii koosseisu kuuluvad Logistika Aastakonverentsi programmijuht, Äripäeva logistikaajakirjanikud ning ProLogi juhatuse liikmed.

Hääletamine on lõppenud!

 

Kolme võidutöö esitlemine ja autasustamine leiab aset 14. novembril toimuval 19. Logistika Aastakonverentsil: pakendamine ja kauba teekond. Konverentsi programm ja registreerumine SIIN.

 

Aasta Logistikategu 2017 kandidaadid on:

1. CityStock: Ülemiste Drive In väikeladude kompleksi avamine

CityStock Ülemiste Drive In väikeladude kompleks avati 2017. aasta mais eesmärgiga muuta ettevõtete jaoks ladustamine mugavamaks ja efektiivsemaks. Laokompleksi suurimaks eeliseks on 24/7 ligipääs autoga oma laoboksi ette, kusjuures laoboksid ise paiknevad suures angaaris ja on muutlike ilmastikuolude eest kaitstud. Laokompleksi pääsevad vaid lepingulised kliendid ja kogu kompleks on kaamerate valve all.

Kui tüüpiliselt kaasneb ettevõtete jaoks teenuste sõlmimisega tüütu paberimajandus ja kohapealne lepingu vormistamine, siis CityStock laoboksi saab rentida üle veebi mõne klikiga ning võtmed saab kätte esimesel külastusel. Minimaalne 1-kuune lepinguperiood muudab ladustamise paindlikuks, olles seega sobiv nii hooajaliste kaupade, kontoritarvete, mööbli, kampaaniamaterjalide, ametiautode varustuse jpm hoiustamiseks.

Foto: CityStock

 

2. Nordnet ja Avadoc: kauba üleandmise ning andmete ja dokumentide digihalduse lahendus openBOX&DOCS

openBOX&DOCS – Nordnet-Avadoc koostöös loodud kauba üleandmise ning andmete ja dokumentide digihalduse lahendus, mis võimaldab 100% paberi- ja pingevaba partnerlust.

OpenBOX – saaja saab vastuvõtmisel veenduda kaup-tellimus vastavuses

OpenDOC’S – e-saatedokument – võimaldab elektroonselt kinnitada kaup-tellimus vastavust, vormistada tagastust (taara/kaup) ja/või reklamatsiooni, hinnata teenindust – automaatselt osapooltele reaalajas nähtav, pidev ülevaade muudatustest igas seadmes

Eesmärgid: tagada tarneahela „viimase miili“ protsesside maksimaalne efektiivsus; vähendada tööjõukulu, reklamatsioonide lahendamise aega; vabaneda paberdokumentatsioonist, suurendada kliendi rahulolu.

Tegevused: protsesside kaardistamine/digitaliseerimine – tarkvara loomine/testimine/parendamine/kasutuselevõtt. Jätkuvalt uute osapoolte kaasamine paralleelselt süsteemide ühildamise ja e-saatelehe laialdasema kasutamisega.

Tulemused: Nordnet’is vähenes paberikulu 3 korda (lähiperspektiivis 100%), andmekäsitluses tööjõukulu 2 korda, kahanes mittevastavuste-tagastuste käsitlemise aeg, suurenes kliendirahulolu – asjakohase info operatiivsel liikumisel jäävad inimestevahelised pinged eskaleerumata; tarneahela „viimase miili“ protsessid on kõikidele asjaosalistele muutunud efektiivsemaks.

OpenBOX&DOC’s on API kaudu erinevate tarkvara andmebaasidega integreeritav, saab anda erinevaid kasutajaõigusi, kasutusele võtmine lihtne, kasutamine mugav. Nordnet’i tegutsemise valdkonnast laialdasemalt skaleeritav ärimudel.

Foto: Nordnet

 

3. Estanc: suuregabariidiliste vedude sujuva logistika korraldamine

Eksporditulu suurendamise eesmärgil oleme viimastel aastatel koos tehase laiendamisega tootmisesse võtnud teadlikult tähelepanuväärselt suuremat ja raskemat tööstusesse vajaliku protsessitehnika (mahutid, soojusvahetid, seadmed) valmistamist.

Suuregabariidiliste vedude sujuva logistika korraldamise suutlikkusega kliendini toimetamisel oleme saavutanud paigaldustähtaegade lühenemise, suurendanud tarnekindlust ning efektiivsust olemasolevatele ja tulevastele klientidele, pälvides nende rahulolu, kuid läbi selle suurendanud Estanc AS käivet ja kasumit. Suurte kompaktsete vedudega on võimalik kokkuvõttes märkimisväärselt kulusid kokku hoida ning optimeerida tegevusi võrreldes samade asjade valmistamisega ehitatavas või rekonstrueeritavas tehases või hoopis sadama telgis.

Mõned referentsid vedudest Euroopasse, mille laiused-kõrgused on olnud üle 5 - 6 meetri:

Ventilatsioonikorsten sarkofaagile 100 m pikkune (4 osa) 70 tonni kaaluv Chernobylisse (UKR)

Toiteveemahutid 2 tk, 30 m pikad, 127 tonni/tk (Soome)

Depropaanisaator pikkusega 50m, 70 tonni kaaluga (Soome, Tallinkil seni pikim veetud mahuti)

Aurusti 26 m pikkusega, 75 tonni (Rootsi), samasugune on töös Norrasse transportimiseks jne

Kui ühe tavalise ülegabariidilise veo hind on keskmiselt suurusjärgus 5000 - 10000€ vedu, siis selliste ülisuurte veoste hind on keskemiselt 50000€, kusjuures aastas kulutame transporditeenustele tänavu otseselt ca 560000€, millele kaudselt võiks lisada need reaalsed veod, mille klient ”veel” ise korraldab. Sama jõudsalt kui on kasvanud firmas käive (ca 10-20% aastas), on kasvanud ka kulud transpordile (viimasel aastal 27%), kuid ikkagi suurendanud EBITDA-d võrreldes näiteks 2015 aastaga kahekordselt.

Foto: Estanc

 

4. Omniva, Starship ja Daimler: pilootprojekt viimase miili robottarnest Kakumäel

Eesmärk: Piloteerida pakkide kättetoimetamist pakirobotitega reaalses logistikaprotsessis, leidmaks tuleviku efektiivsust „viimase miili“ lahendustes.

Protsess: Omniva toimivasse logistikaprotsessi lisati täiendava pilootlahendusena robottarne.

Robottarne algab sorteerimisest, eraldamaks piirkonda tellitud, sobilike mõõtmete ja telefoninumbriga pakid. Järgneb pakkide laadimine RoboVani ning sisestused süsteemides.

RoboVan on erikaubik 8 pakirobotiga, mis toimib mobiilse tarnekeskusena, varustades roboteid pakkide ja akudega. Ühe sõiduga toimetatakse kätte kuni 54 pakki.

Piirkonnas kaardistati logistiliselt parimad peatuskohad. Peatuskohas väljuvad robotid autost, siirdudes pakki kätte toimetama. Paki üleandmise järel naaseb robot algsesse peatuskohta või sõidab iseseisvalt järgmisse.

Robovani ring ja robotite teekond määratakse iga sõidu eel vastavalt logistilisele otstarbekusele.

Tulemused: Piloot kestab, eesmärk on jõuda robottarne protsessi täisvõimekuseni. Täisvõimsuse juures suudab robottarne efektiivsuses võistelda kullerteenusega. Lõplikud tulemused selguvad 2018. alguses.

Foto: Andres Haabu

 

5. CF&S: 400 traktori vedu USAst läbi Eesti Turkmeeniasse

Perioodil Juuni – August 2017 vedas CF&S Estonia koostöös partneritega 400 uut John Deere traktorit läbi Eesti Turkmeeniasse. Analoogset veerevtehnika mahtu pole korraga läbi Baltikumi sadamate veetud juba üle 10 aasta.

Bremerhaven – Paldiski laevatus Mann Lines RoRo laevaga, saabusid Saksamaale ookeanilaevaga Ameerika Ühendriikidest.

Esteve Terminal laadis masinad ja kinnitas raudteele Paldiski Lõunasadamas.

CF&S Estonia 24 m enda omanduses olevate platvormidega transporditi 400 traktorit 5 rongiga Paldiskist Turkmeenia eri kohtadesse.

Antud tehinguga kinnitas John Deere kui tootja oma usaldust transiitkaubavoo suunamisse läbi Eesti. On kindlasti heaks referentsiks ka muude analoogsete kaubagruppide toomiseks läbi Eesti sadamate.

Foto: CF&S

 

6. SilSteve: Sillamäe konteinerterminali käivitamine

Sillamäe Konteinerterminal sai valmis 2015. aastal ning edukate läbirääkimiste tulemusena alates novembrist 2016 hakkasid maailma suurima konteinervedaja MAERSK Line konteinerlaevad iga nädal külastama Sillamäe sadamat. Regulaarne liin teenindab nii Eesti kui ka rahvusvahelise taustaga kliente.

Konteinerterminali käivitamine toetab regiooni arengut ning rahvusvahelist kaubavoo suurendamist, sh:

Loob regiooni kaubandus- ning tootmisettevõtetele head transpordivõimalused oma toodete eksportimiseks/importimiseks konteinerites;Eestis teise konteinerterminali käivitamine loob alternatiivi lõuna, kesk ja kirde ettevõtetele ja enne kõike Ida-Viru ettevõtetele, mis võimaldab logistilisi kulusi kokku hoida ning tõstab regiooni konkurentsivõimetLoob uusi töökohti regioonisLoob võimalusi võimsa transiitkaupade hub-i  moodustamiseksVõimaldab edaspidi RoRo ja RoPax (reisijate ja kaubalaevade) laevaliinide käivitamist

Foto: SilSteve

 

7. DPD Eesti: kliendiportaal minupakk.ee

Kellele ei meeldiks, kui pakk tuuakse koju või kontorisse kätte ning sellele ei pea ise kuskile järele minema? Aga kellele meeldib kullerit oodata teadmata, millal ta tuleb ja kas tuleku aeg ja koht on ikka sobiv?

Lahendus:

Paki saabumise hommikul teavitus kliendile tunniajase toimetusaja aknaga+otselink kliendiportaali minupakk.eeReaalajas kulleri teekonna jälgiminePaki saabumise hetkeni saab muuta toimetuse aega, asukohta, suunata Pickup automaati/pakipoodi või keelduda pakist

Tulemused:

10% pakisaajatest teeb muudatuse.90% muudatustest teeb klient iseRohkem pakke 1. toimetuskatsel kätte toimetatud

Keskkonda arendatakse ja täiendatakse järjepidevalt ning ka sel aastal on oodata olulisi uuendusi.

Foto: DPD
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077