Tallink viis Sea Windi kaubaveoliini Tallinna kesklinnast Muugale

Tallink viis Sea Windi kaubaveoliini Tallinna kesklinnast Muugale.
Tallink viis Sea Windi kaubaveoliini Tallinna kesklinnast Muugale.

Tallink viis koostöös Tallinna Sadama ja Transiidikeskusega alates oktoobrist kaubalaeva Sea Wind linnasüdames asuvast Vanasadamast Muugale, mis suunab kesklinnast välja enam kui 40 000 kaubaveokit aastas ning vähendab märgatavalt nii liikluskoormust kui ka linnasisest õhusaastet.

“Eesti ja Soome vaheline kaubavedu näitab pidevat kasvutrendi ning näeme klientide nõudlusele tuginedes Muuga-Vuosaari regulaarliinil täiendavat potentsiaali,” lausus Tallink Grupi juhatuse esimees Janek Stalmeister kolmapäeval Muugal liini ametlikul avamisel. “Sea Windi väljumisel Muugalt saame pakkuda ühelt poolt oma klientidele sujuvamat ja kiiremat teenust ning teisalt panustada tuntavalt Tallinna kesklinna läbiva transiitliikluse vähendamisse.”

Laevareis Muugalt Vuosaarile on võrreldes Vanasadamaga 6 meremiili lühem, samuti pääsevad veofirmad oluliselt kiiremini Tallinna ringteeni ehk Eesti peamiste transpordisuundadeni. “Kaubaveoteenuse arendamise vaatest annab Sea Windi ro-ro liikluse suundumine Muugale Tallinkile tänu ajavõidule selge konkurentsieelise Eesti-Soome vahelises kaubaveos,” märkis Stalmeister. 

Tallinna Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmi sõnul on Muuga ja Vuosaari vahelise regulaarse kaubaveoliini taaskäivitumisel positiivne mõju nii Vanasadama arengule kui ka Tallinna kesklinna liikluskoormusele. “Muuga-Vuosaari liini näol kaob Tallinna linnaliiklusest igapäevaselt nelja kilomeetri ulatuses haagistega veokeid ja aastases lõikes tähendab see enam kui 40 000 kaubaveoki suundumist kesklinnast välja,” kirjeldas Kalm Sea Windi Muugale suundumise mõju. “Samuti loob see liin eelduse Põhja-Lõuna suunaliste veomahtude kasvuks ka tulevikus.”

“Tallinn on kasvav linn ja kasvav linn vajab uusi liikluslahendusi. Kaubavedude viimine Muugale on järjest intensiivistuva sadamast saabuva autodevoo puhul mõistlik samm ja leevendab mõnevõrra linnaliikluse olukorda. Liiklusintensiivsus on kasvamas ja sellises olukorras on targem anda Vanasadamas eelis sõiduautoga reisijatele,” lausus Tallinna tegevlinnapea Taavi Aas. “Tallinna Sadam, Tallink ja Transiidikeskus on olnud Tallinnale tänuväärseteks partneriteks.”

Transiidikeskuse juhatuse esimehe Vladimir Popovi sõnul on Muuga terminali infrastruktuur juba täna arvestanud mitme ro-ro-tüüpi laevaliini teenindamisega ööpäevas. "Tegime vajalikud lisainvesteeringud ja täiendasime ettevõtte infosüsteemi. Oleme valmis Muuga-Vuosaari liini kiireks arenguks," ütles Popov. "Lisaks on Helsingi ja Muuga vahelise kaubaveoliini avamine oluline sündmus kogu Eesti transiidisektorile, sest on astutud praktiline samm realiseerimaks ambitsioonikas projekt põhja-lõuna suunal liikuvate kaupade mahu kasvatamisel. Selliste mastaapsete plaanide elluviimisel on ülioluline avaliku ja erasektori vastastik koostöö," lisas Transiidikeskuse juht.

152 meetri pikkune Sea Wind mahutab kilomeetri ulatuses veokeid. Laev teeb tööpäevadel kaks ning pühapäeviti ühe edasi-tagasi reisi. Võrreldes Tallinna kesklinnas asuva Vanasadamaga jõuab Muugale peamistelt maanteedelt, sealhulgas Via Balticalt Tallinna ringtee kaudu oluliselt kiiremini. Eesti suurim ja sügavam kaubasadam, Muuga sadam asub vahetult Tallinna lähedal, kesklinnast 16 kilomeetri kaugusel. Muugal asub 29 kaid, neist kolm on ehitatud ro-ro tüüpi laevadele. 

AS Tallink Grupp on juhtivaid reisijate- ja kaubaveoteenuse pakkujaid Läänemere põhjapoolsemal alal. Ettevõttele kuulub 16 laeva ning firma sõidab Tallinki ja Silja Line`i kaubamärkide all kuuel erineval laevaliinil. AS Tallink Grupp annab tööd ligi 7000 inimesele ning teenindab aastas 9,5 miljonit reisijat. Tallinki kaubavedude maht kasvas möödunud aastal võrreldes eelnevaga 6,5 protsenti 328 000 ühikuni.

AS Tallinna Sadam on sajaprotsendiliselt riigile kuuluv Eesti suurim kauba- ja reisisadamate kompleks, mille strateegiliseks eesmärgiks on Eesti kui mereriigi konkurentsivõime arendamine. Tallinna Sadama sadamate kaudu liigub aastas üle 10 miljoni reisija ja ligi 20 miljonit tonni kaupa. Transiidikeskuse AS on konteineri- ja üldkaubaterminalidele spetsialiseerunud operaator Muuga sadamas.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 0.013312
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,84 0.361243
Hiina jüaan CNY 7,83 0.209928
Hongkongi dollar HKD 9,23 0.237927
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.014652
Iisraeli seekel ILS 4,14 0.254188
India ruupia INR 76,93 0.29923
Indoneesia ruupia IDR 16000,00 0.407907
Islandi kroon ISK 124,49 0.088435
Jaapani jeen JPY 133,02 -0.082629
Kanada dollar CAD 1,47 0.258607
LAV rand ZAR 16,00 -0.013748
Lõuna-Korea vonn KRW 1338,20 0.299805
Malaysia ringgit MYR 4,99 0.32339
Mehhiko peeso MXN 22,23 -0.011247
Norra kroon NOK 9,41 0.307262
Poola slott PLN 4,24 0.047228
Rootsi kroon SEK 9,64 0.443848
Rubla RUB 68,07 0.58368
Rumeenia leu RON 4,59 0.115523
Singapuri dollar SGD 1,60 0.343921
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.620644
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.283477
Taani kroon DKK 7,44 -0.002686
Tai baht THB 39,17 0.281618
Tšehhi kroon CZK 25,72 -0.007776
Türgi liir TRY 4,33 -0.094561
Ukraina grivna UAH 31,56 0.889423
Ungari forint HUF 308,44 0.061638
USA dollar USD 1,18 0.313897
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 1.960034
Valgevene rubla BRL 3,75 0.35312
Valgevene rubla BYN 23170,00 0.285664

Valdkonna töökuulutused