Tallink viis Sea Windi kaubaveoliini Tallinna kesklinnast Muugale

Tallink viis Sea Windi kaubaveoliini Tallinna kesklinnast Muugale.
Tallink viis Sea Windi kaubaveoliini Tallinna kesklinnast Muugale.

Tallink viis koostöös Tallinna Sadama ja Transiidikeskusega alates oktoobrist kaubalaeva Sea Wind linnasüdames asuvast Vanasadamast Muugale, mis suunab kesklinnast välja enam kui 40 000 kaubaveokit aastas ning vähendab märgatavalt nii liikluskoormust kui ka linnasisest õhusaastet.

“Eesti ja Soome vaheline kaubavedu näitab pidevat kasvutrendi ning näeme klientide nõudlusele tuginedes Muuga-Vuosaari regulaarliinil täiendavat potentsiaali,” lausus Tallink Grupi juhatuse esimees Janek Stalmeister kolmapäeval Muugal liini ametlikul avamisel. “Sea Windi väljumisel Muugalt saame pakkuda ühelt poolt oma klientidele sujuvamat ja kiiremat teenust ning teisalt panustada tuntavalt Tallinna kesklinna läbiva transiitliikluse vähendamisse.”

Laevareis Muugalt Vuosaarile on võrreldes Vanasadamaga 6 meremiili lühem, samuti pääsevad veofirmad oluliselt kiiremini Tallinna ringteeni ehk Eesti peamiste transpordisuundadeni. “Kaubaveoteenuse arendamise vaatest annab Sea Windi ro-ro liikluse suundumine Muugale Tallinkile tänu ajavõidule selge konkurentsieelise Eesti-Soome vahelises kaubaveos,” märkis Stalmeister. 

Tallinna Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmi sõnul on Muuga ja Vuosaari vahelise regulaarse kaubaveoliini taaskäivitumisel positiivne mõju nii Vanasadama arengule kui ka Tallinna kesklinna liikluskoormusele. “Muuga-Vuosaari liini näol kaob Tallinna linnaliiklusest igapäevaselt nelja kilomeetri ulatuses haagistega veokeid ja aastases lõikes tähendab see enam kui 40 000 kaubaveoki suundumist kesklinnast välja,” kirjeldas Kalm Sea Windi Muugale suundumise mõju. “Samuti loob see liin eelduse Põhja-Lõuna suunaliste veomahtude kasvuks ka tulevikus.”

“Tallinn on kasvav linn ja kasvav linn vajab uusi liikluslahendusi. Kaubavedude viimine Muugale on järjest intensiivistuva sadamast saabuva autodevoo puhul mõistlik samm ja leevendab mõnevõrra linnaliikluse olukorda. Liiklusintensiivsus on kasvamas ja sellises olukorras on targem anda Vanasadamas eelis sõiduautoga reisijatele,” lausus Tallinna tegevlinnapea Taavi Aas. “Tallinna Sadam, Tallink ja Transiidikeskus on olnud Tallinnale tänuväärseteks partneriteks.”

Transiidikeskuse juhatuse esimehe Vladimir Popovi sõnul on Muuga terminali infrastruktuur juba täna arvestanud mitme ro-ro-tüüpi laevaliini teenindamisega ööpäevas. "Tegime vajalikud lisainvesteeringud ja täiendasime ettevõtte infosüsteemi. Oleme valmis Muuga-Vuosaari liini kiireks arenguks," ütles Popov. "Lisaks on Helsingi ja Muuga vahelise kaubaveoliini avamine oluline sündmus kogu Eesti transiidisektorile, sest on astutud praktiline samm realiseerimaks ambitsioonikas projekt põhja-lõuna suunal liikuvate kaupade mahu kasvatamisel. Selliste mastaapsete plaanide elluviimisel on ülioluline avaliku ja erasektori vastastik koostöö," lisas Transiidikeskuse juht.

152 meetri pikkune Sea Wind mahutab kilomeetri ulatuses veokeid. Laev teeb tööpäevadel kaks ning pühapäeviti ühe edasi-tagasi reisi. Võrreldes Tallinna kesklinnas asuva Vanasadamaga jõuab Muugale peamistelt maanteedelt, sealhulgas Via Balticalt Tallinna ringtee kaudu oluliselt kiiremini. Eesti suurim ja sügavam kaubasadam, Muuga sadam asub vahetult Tallinna lähedal, kesklinnast 16 kilomeetri kaugusel. Muugal asub 29 kaid, neist kolm on ehitatud ro-ro tüüpi laevadele. 

AS Tallink Grupp on juhtivaid reisijate- ja kaubaveoteenuse pakkujaid Läänemere põhjapoolsemal alal. Ettevõttele kuulub 16 laeva ning firma sõidab Tallinki ja Silja Line`i kaubamärkide all kuuel erineval laevaliinil. AS Tallink Grupp annab tööd ligi 7000 inimesele ning teenindab aastas 9,5 miljonit reisijat. Tallinki kaubavedude maht kasvas möödunud aastal võrreldes eelnevaga 6,5 protsenti 328 000 ühikuni.

AS Tallinna Sadam on sajaprotsendiliselt riigile kuuluv Eesti suurim kauba- ja reisisadamate kompleks, mille strateegiliseks eesmärgiks on Eesti kui mereriigi konkurentsivõime arendamine. Tallinna Sadama sadamate kaudu liigub aastas üle 10 miljoni reisija ja ligi 20 miljonit tonni kaupa. Transiidikeskuse AS on konteineri- ja üldkaubaterminalidele spetsialiseerunud operaator Muuga sadamas.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.2017527
Brasiilia reaal BRL 4,29 0.6238859
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204541
Filipiinide peeso PHP 59,93 0.2140432
Hiina jüaan CNY 7,72 0.195997
Hongkongi dollar HKD 8,91 -0.0695278
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.080782
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.152639
India ruupia INR 80,94 -0.0123538
Indoneesia ruupia IDR 16152,50 0.2646204
Islandi kroon ISK 137,68 0.0435983
Jaapani jeen JPY 124,56 -0.1523046
Kanada dollar CAD 1,51 0.3585895
LAV rand ZAR 15,76 0.1849686
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,13 0.394815
Malaysia ringgit MYR 4,67 -0.0898838
Mehhiko peeso MXN 21,80 0.4933331
Norra kroon NOK 9,74 0.1984494
Poola slott PLN 4,29 -0.0489419
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.1247381
Rumeenia leu RON 4,71 0.0807875
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0842023
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0906721
Šveitsi frank CHF 1,13 0.1678742
Taani kroon DKK 7,46 0.0093794
Tai baht THB 36,10 0.0379657
Tšehhi kroon CZK 25,58 0.0078183
Türgi liir TRY 6,06 0.079255
Ukraina grivna UAH 31,79 0.0906755
Ungari forint HUF 317,67 -0.0692063
USA dollar USD 1,14 -0.0176041
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.272916
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0943125
Vene rubla RUB 75,41 0.2387438

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019