Rail Baltica tasuvusanalüüsi teemaline kohtumine Riias jäi ära

Täna kell 11 pidi toimuma MTÜ ARB ja RB Rail AS-i kohtumine Riias, et arutada EY tasuvusuuringut, milles on MTÜ sõnul Rail Baltica tulusid põhjendamatult suurendatud kuni 4,1 miljardi euro ulatuses. Kohapeal otsustas RB Rail aga arutelust loobuda ja kohtumise ära jätta, sest nad ei soovinud oma selgituste salvestamist.

„RB Rail AS on riiklikult rahastatud ehitise tellija ja Ernst&Young on riiklikult rahastatud ehitise tasuvusuuringu teostaja. Seega peaksid nad vastutama oma sõnade eest ja lubama selgitusi salvestada, sest kirjalikke vastuseid ei ole nad kolme kuu jooksul andnud,“ nentis MTÜ ARB juhatuse liige Priit Humal. „Sellise projekti juures on avalikkusel õigus saada avalikke vastuseid, mis on taasesitatavad ja analüüsitavad ka tagantjärgi.“

MTÜ ARB lootis selgituste jagamise salvestada, ent RB Rail keeldus salvestusest.

"Täna olid Rail Baltica projekti elluviimisega seotud osapooled – Eesti Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Rail Baltic Estonia OÜ, RB Rail AS ning tasuvusanalüüsi teostanud Ernst & Young (EY) kutsutud kohtuma MTÜ Avalikult Rail Balticust (MTÜ ARB) liikmetega, kes on esitanud küsimusi seoses Rail Baltica projekti tasuvusanalüüsiga (CBA). Projekti elluviijad olid valmis esitama põhjaliku selgituse Euroopa Liidu poolt finantseeritud infrastruktuuriprojektide tasuvusanalüüside koostamispõhimõtete ja metodoloogiate koostamise kohta, samuti nende peamiseid eeldusi ja põhjendusi. Tagamaks, et arutelu oleks läbipaistev ja erapooletu, olid kohtumisele kutsutud kahe valitsusvälise organisatsiooni esindajad– moderaatorina Rytis  Ambrazevièius, Balti Hea Ühingujuhtimise Instituudi (asukohaga Vilnius) president ja erapooletu vaatlejana Delna (Transparency International) advokaat Jânis Veice," kirjutab RB Rail kommunikatsiooni ja valitsussuhete juht Ilze Rassa pressiteates. 

"Meie eesmärk kohtumiseks oli arendada dialoogi ning vastata MTÜ ARB poolt esitatud küsimustele," jätkab Rassa. "Kahjuks tuli tasuvusanalüüsi sisu selgitav kohtumine konstruktiivse dialoogi puudumise tõttu lõpetada enne kohtumise sisulist algust. Külalised nimelt otsustasid ignoreerida kohtumise formaati (kinnine töökohtumine) ning enne kohtumist vöörustaja poolt esitatud reegleid eirates kohtumisel osalenud üksikisikute ning eraettevõtete õigusi ning seega eirates Läti Vabariigi Isikuandmete Kaitse Seadust (paragrahv 7) ja Euroopa Liidu Isikuandmete Kaitse Üldmäärust (EU 2016/679)."

Kaspars Rokens, RB RAIL AS´i juhatuse liige: “Sidusrühmade kaasamine ning läbipaistvus on sellise suurusjärgu projekti elluviimisel väga olulisel kohal ning kõik projekti elluviijad on seda praktikat järginud. Oleme teinud kõik endast oleneva, et CBA teostamine ning esitlemine toimuks läbipaistval viisil. Kogu 300-leheküljeline CBA dokument on olnud avalikult kättesaadav, seda on esitletud mitmetel debattidel k.a. avalikud arutelud Tallinnas ja Tartus. Samuti on analüüsi esitletud Euroopa Komisjoni sidusrühmadele ning vastatud nende tekkinud küsimustele. Me järgime avatud ja konstruktiivse dialoogi väärtusi ning me eeldame samade standardite järgimist kõigilt sidusrühmadelt, kellega koostööd teeme, k.a. väärinfo levitamise vältimist.“

Probleemse tasuvusuuringu suurim viga on tekkinud puhta õhu maksumuse arvestamisel, selgitab MTÜ ARB. Nimelt on uuringu kohaselt Rail Baltica suurim tulu puhas õhk, kuid valede näitajate kasutamise tõttu on puhta õhu maksumust suurendatud 25 korda, leiavad projekti kriitikud.

"Tasuvusuuringu suurte vigade tõttu ei ole raudteeprojekt tasuv ja Euroopa Liidu jaoks abikõlbulik," seisab MTÜ ARB pressiteates. "Kui toetus makstakse siiski välja vigase tasuvusanalüüsi alusel, mis näitab Rail Balticat ekslikult sotsiaalmajanduslikult tasuvana, võib Euroopa Komisjon toetuse tagasi küsida ka pärast kulutuste tegemist. Sellisel juhul jääksid RB rajamisega seotud kulud kuni 5,6 miljardit eurot Balti riikide maksumaksjate kanda."

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,42 0.0678917
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102281
Filipiinide peeso PHP 62,71 0.342411
Hiina jüaan CNY 7,93 -0.0504178
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.0575824
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0121778
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.1740562
India ruupia INR 80,63 0.0496321
Indoneesia ruupia IDR 16973,23 -0.0009427
Islandi kroon ISK 124,43 0.0080373
Jaapani jeen JPY 130,17 -0.3445108
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0194691
LAV rand ZAR 15,72 0.0955347
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,60 0.1573945
Malaysia ringgit MYR 4,76 -0.0798185
Mehhiko peeso MXN 22,34 0.1780509
Norra kroon NOK 9,59 -0.0229394
Poola slott PLN 4,32 -0.0393245
Rootsi kroon SEK 10,38 -0.0163759
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0601866
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.0500845
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0336247
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.0859328
Taani kroon DKK 7,45 -0.0389016
Tai baht THB 39,10 0.2186484
Tšehhi kroon CZK 25,84 -0.0734697
Türgi liir TRY 5,58 -0.7202305
Ukraina grivna UAH 31,01 0.0684052
Ungari forint HUF 325,15 -0.0061506
USA dollar USD 1,17 0.0596964
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.0638941
Valgevene rubla BYN 2,33 0.0343009
Vene rubla RUB 74,37 0.002017

Valdkonna töökuulutused