AMTEL: Eesti liigub autonduses vastuvoolu Euroopa Liiduga

Lähiajal tuleb Euroopa Komisjonis arutlusele CO2 emissiooni vähendamine autonduses aastatel 2021-2030. Euroopa autotootjate assotsiatsioon ACEA pani hiljaaegu paika oma eesmärgi, milleks on CO2 emissiooni vähendamine 2030. aastaks 20% võrra 2021. aasta tasemest, kirjutab uudiskirjas AMTELi pressiesindaja Rein Luik.

Aga samas rõhutati ACEA avalduses, et antud eesmärgi täitmine sõltub ennekõike ühest olulisest tingimusest – et kõigis Euroopa riikides arendataks kiiremas korras välja korralikud elektriautode ja pistikhübriidide laadimisvõrgustikud, sest just seda tüüpi autode tootmisele rõhuvad täna kõik tootjad ning ainult elektri- ja hübriidautode abil on võimalik saavutada püstitatud eesmärgid.

Just antud eesmärgi täitmiseks jagatakse valdavas osas Euroopa Liidu liikmesriikides toetusi elektriautode ja pistikhübriidide soetamiseks ja tarbimiseks. Mõnes riigis toetatakse tarbijat elektriautode soetamisel, mõnes jälle on vabastatud registreerimis- ja/või aastamaksudest ning mõnes riigis toetatakse kõigi antud meetmetega.

Eesti riik jätkab kangekaelselt autotranspordi arengusuundi kaaludes ujumist ülejäänud Euroopa Liidu ja ka autotootjate tulevikunägemustega vastuvoolu. Seda nimelt jätkuvalt biogaasiautosid soosides ja soodustades. Kindlasti aitab hiljaaegu riigi poolt vastu võetud otsus toetada ühistranspordis biometaani kasutamist kaasa ELi taastuvenergia direktiivi täitmisele. Riigi ja seega meie kõigi jaoks on aga tegemist kalli tootega - biometaani tootmisse tuleb investeerida märkimisväärselt ning toodangu ühiku hind kujuneb tuntavalt kallimaks kui maagaasi oma, võrreldavaks diiselkütuse ekvivalentse hinnaga, milles on aga riigieelarvet tõhusalt toetav aktsiis sees. Euroopas kasutatakse biogaasi eelkõige kütteks ja biometaaniks pigem ei rafineerita. Ka surugaasiautode müük Euroopas on languses, mullu müüdi neid ligi 20% vähem kui 2015. aastal, mil samuti toimus langus võrreldes eelmise perioodiga.

Osale arutelus

  • Rein Luik
    AMTEL

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 0.133793
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,91 0.468461
Hiina jüaan CNY 7,83 0.204807
Hongkongi dollar HKD 9,23 0.259655
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.00666
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.024208
India ruupia INR 76,94 0.320352
Indoneesia ruupia IDR 16000,00 0.407907
Islandi kroon ISK 124,51 0.103711
Jaapani jeen JPY 133,14 0.007511
Kanada dollar CAD 1,48 0.445076
LAV rand ZAR 16,03 0.18248
Lõuna-Korea vonn KRW 1337,60 0.254834
Malaysia ringgit MYR 4,99 0.305312
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.268583
Norra kroon NOK 9,42 0.377497
Poola slott PLN 4,24 0.054313
Rootsi kroon SEK 9,65 0.538973
Rubla RUB 68,10 0.625055
Rumeenia leu RON 4,60 0.21143
Singapuri dollar SGD 1,61 0.375187
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.666577
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.258413
Taani kroon DKK 7,44 -0.002955
Tai baht THB 39,20 0.358422
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.042773
Türgi liir TRY 4,34 0.062272
Ukraina grivna UAH 31,48 0.653479
Ungari forint HUF 308,40 0.048661
USA dollar USD 1,18 0.358012
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 2.354468
Valgevene rubla BRL 3,76 0.551082
Valgevene rubla BYN 23177,00 0.315962

Valdkonna töökuulutused