Londonis keelu saanud Taxify: järgmiseks Pariis

Taxify juht ja asutaja Markus Villig rääkis täna Äripäeva raadio hommikuprogrammis, miks nende teenus Londonis ära keelati, kuidas nad loodavad ikkagi Euroopa ahvatlevaimale turule pääseda ning millised on nende järgmised eesmärgid.

Mis Londonis juhtus?

London oli meil päris unikaalne avamine. Meil pole üheski linnas nii positiivset vastuvõttu olnud nii klientide kui juhtide poolt. Juba enne avamist liitus seal meiega 10 000 eurot autojuhti. Tallinnas on neid kokku umbes 2500.

Kui juhid olid kohe huvitatud, siis klientide pärast olime pisut mures. Esimese mõne päevaga aga tõmbas üle 30 000 inimese meie äpi alla ja tahtis seda kasutama hakata. Meediakajastus oli niivõrd suur.

Kui me olime kolm päeva turul tegutsenud, võttis meiega ühendust kohalik transpordiamet ja ütles, et meil on väidetavalt mingid litsentsid puudu ja et me peame reisijate turvalisuse huvides tegevuse lõpetama. Me väga ei näe, kus see turvalisusrisk on, aga võtsime neid kuulda, panime asjad pausile ja uurime praegu juristidega, milles siis probleem oli. Hetkel oleme juba päris kindlad, et suudame ühe-kahe nädala jooksul teenuse uuesti avada.

Mis Londonis juhtus?

London oli meil päris unikaalne avamine. Meil pole üheski linnas nii positiivset vastuvõttu olnud nii klientide kui juhtide poolt. Juba enne avamist liitus seal meiega 10 000 eurot autojuhti. Tallinnas on neid kokku umbes 2500.

Kui juhid olid kohe huvitatud, siis klientide pärast olime pisut mures. Esimese mõne päevaga aga tõmbas üle 30 000 inimese meie äpi alla ja tahtis seda kasutama hakata. Meediakajastus oli niivõrd suur.

Kui me olime kolm päeva turul tegutsenud, võttis meiega ühendust kohalik transpordiamet ja ütles, et meil on väidetavalt mingid litsentsid puudu ja et me peame reisijate turvalisuse huvides tegevuse lõpetama. Me väga ei näe, kus see turvalisusrisk on, aga võtsime neid kuulda, panime asjad pausile ja uurime praegu juristidega, milles siis probleem oli. Hetkel oleme juba päris kindlad, et suudame ühe-kahe nädala jooksul teenuse uuesti avada.

Kas see tähendab, et Londonis ei toimu üldse mingit sõidujagamist?

Uber on praegu monopoolses seisundis. 80% turust on nende käes ja kohalik regulaator on hakanud mõistma, et see olukord pole hea, kuid nad ei oska seda ka lahendada.

Kas te ei kahtlusta, et siin võib Uberi karvane käsi mängus olla, et teid turule ei lubata?

Nii palju neil võimu ei ole, et nad tervet linnatransporti suudaksid Londonis niimoodi manipuleerida. Pigem on asi selles, et nad ei teagi, kuidas seda valdkonda reguleerida ja kõige turvalisem on nende jaoks kõik asjad pausile panna, kuni nad selle välja mõtlevad.

Kui suurt turuosa te loodate Londonis võita?

London on Euroopa suurim transporditurg, mille maht on mitu miljardit eurot aastas taksode, autotellimuse ja privaatjuhtide sektoris. Isegi kui saame väikse umbes 10% turuosa, siis on sõitude maht mitusada miljonit eurot aastas. See on oluliselt suurem kui kogu Ida-Euroopa kokku.

Kas see paneb ka suurema surve teenuse arendamisele? 

Muidugi. Praegu on meil ka juba üle 3 miljoni kliendi. Meie praegune pudelikael ongi arendusressurss, meie tiim on suhteliselt väike, arendusega tegeleb 25 inimest, vaja oleks 75-100. Eelarve poolest me oleks valmis palkama ka 150, aga realistlikult võttes võib loota, et aastaga tuleb umbes 50 arendajat juurde. 

Kas need arendajad tulevad siis Eestist või pigem välisriikidest?

Eestis ei ole kahjuks piisavalt tugevaid arendajaid turult leida.

Mis sihtkoht järgmiseks?

Järgmine on Pariis, mis on Euroopas number kaks suurim turg. Kui me suudame nii Londonis kui Pariisis võtta näiteks 5-10% turuosast, tähendaks see juba sadades miljonites sõitude käivet.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,45 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,93 0
Hiina jüaan CNY 7,82 0
Hongkongi dollar HKD 8,89 0
Horvaatia kuna HRK 7,37 0
Iisraeli seekel ILS 4,25 0
India ruupia INR 80,60 0
Indoneesia ruupia IDR 16455,38 0
Islandi kroon ISK 138,45 0
Jaapani jeen JPY 128,23 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,10 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,66 0
Malaysia ringgit MYR 4,74 0
Mehhiko peeso MXN 23,04 0
Norra kroon NOK 9,67 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,28 0
Rumeenia leu RON 4,64 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,36 0
Tšehhi kroon CZK 25,82 0
Türgi liir TRY 6,03 0
Ukraina grivna UAH 31,61 0
Ungari forint HUF 322,85 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,42 0
Vene rubla RUB 75,52 0

Valdkonna töökuulutused