Londonis keelu saanud Taxify: järgmiseks Pariis

Taxify juht ja asutaja Markus Villig rääkis täna Äripäeva raadio hommikuprogrammis, miks nende teenus Londonis ära keelati, kuidas nad loodavad ikkagi Euroopa ahvatlevaimale turule pääseda ning millised on nende järgmised eesmärgid.

Mis Londonis juhtus?

London oli meil päris unikaalne avamine. Meil pole üheski linnas nii positiivset vastuvõttu olnud nii klientide kui juhtide poolt. Juba enne avamist liitus seal meiega 10 000 eurot autojuhti. Tallinnas on neid kokku umbes 2500.

Kui juhid olid kohe huvitatud, siis klientide pärast olime pisut mures. Esimese mõne päevaga aga tõmbas üle 30 000 inimese meie äpi alla ja tahtis seda kasutama hakata. Meediakajastus oli niivõrd suur.

Kui me olime kolm päeva turul tegutsenud, võttis meiega ühendust kohalik transpordiamet ja ütles, et meil on väidetavalt mingid litsentsid puudu ja et me peame reisijate turvalisuse huvides tegevuse lõpetama. Me väga ei näe, kus see turvalisusrisk on, aga võtsime neid kuulda, panime asjad pausile ja uurime praegu juristidega, milles siis probleem oli. Hetkel oleme juba päris kindlad, et suudame ühe-kahe nädala jooksul teenuse uuesti avada.

Mis Londonis juhtus?

London oli meil päris unikaalne avamine. Meil pole üheski linnas nii positiivset vastuvõttu olnud nii klientide kui juhtide poolt. Juba enne avamist liitus seal meiega 10 000 eurot autojuhti. Tallinnas on neid kokku umbes 2500.

Kui juhid olid kohe huvitatud, siis klientide pärast olime pisut mures. Esimese mõne päevaga aga tõmbas üle 30 000 inimese meie äpi alla ja tahtis seda kasutama hakata. Meediakajastus oli niivõrd suur.

Kui me olime kolm päeva turul tegutsenud, võttis meiega ühendust kohalik transpordiamet ja ütles, et meil on väidetavalt mingid litsentsid puudu ja et me peame reisijate turvalisuse huvides tegevuse lõpetama. Me väga ei näe, kus see turvalisusrisk on, aga võtsime neid kuulda, panime asjad pausile ja uurime praegu juristidega, milles siis probleem oli. Hetkel oleme juba päris kindlad, et suudame ühe-kahe nädala jooksul teenuse uuesti avada.

Kas see tähendab, et Londonis ei toimu üldse mingit sõidujagamist?

Uber on praegu monopoolses seisundis. 80% turust on nende käes ja kohalik regulaator on hakanud mõistma, et see olukord pole hea, kuid nad ei oska seda ka lahendada.

Kas te ei kahtlusta, et siin võib Uberi karvane käsi mängus olla, et teid turule ei lubata?

Nii palju neil võimu ei ole, et nad tervet linnatransporti suudaksid Londonis niimoodi manipuleerida. Pigem on asi selles, et nad ei teagi, kuidas seda valdkonda reguleerida ja kõige turvalisem on nende jaoks kõik asjad pausile panna, kuni nad selle välja mõtlevad.

Kui suurt turuosa te loodate Londonis võita?

London on Euroopa suurim transporditurg, mille maht on mitu miljardit eurot aastas taksode, autotellimuse ja privaatjuhtide sektoris. Isegi kui saame väikse umbes 10% turuosa, siis on sõitude maht mitusada miljonit eurot aastas. See on oluliselt suurem kui kogu Ida-Euroopa kokku.

Kas see paneb ka suurema surve teenuse arendamisele? 

Muidugi. Praegu on meil ka juba üle 3 miljoni kliendi. Meie praegune pudelikael ongi arendusressurss, meie tiim on suhteliselt väike, arendusega tegeleb 25 inimest, vaja oleks 75-100. Eelarve poolest me oleks valmis palkama ka 150, aga realistlikult võttes võib loota, et aastaga tuleb umbes 50 arendajat juurde. 

Kas need arendajad tulevad siis Eestist või pigem välisriikidest?

Eestis ei ole kahjuks piisavalt tugevaid arendajaid turult leida.

Mis sihtkoht järgmiseks?

Järgmine on Pariis, mis on Euroopas number kaks suurim turg. Kui me suudame nii Londonis kui Pariisis võtta näiteks 5-10% turuosast, tähendaks see juba sadades miljonites sõitude käivet.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.2786205
Brasiilia reaal BRL 4,80 0.8636631
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102265
Filipiinide peeso PHP 63,74 0.2295778
Hiina jüaan CNY 8,06 0.0595851
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.0850071
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.067331
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.2623107
India ruupia INR 85,43 0.6551196
Indoneesia ruupia IDR 17470,90 0.3567161
Islandi kroon ISK 130,23 0.7660167
Jaapani jeen JPY 132,55 0.2268431
Kanada dollar CAD 1,52 0.2570525
LAV rand ZAR 16,78 -0.0613446
Lõuna-Korea vonn KRW 1316,62 0.5875028
Malaysia ringgit MYR 4,85 0.0350487
Mehhiko peeso MXN 22,22 0.4806562
Norra kroon NOK 9,57 -0.0574455
Poola slott PLN 4,30 -0.2368788
Rootsi kroon SEK 10,34 0.1007059
Rumeenia leu RON 4,65 0.0580458
Singapuri dollar SGD 1,61 0.1559381
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.2560392
Šveitsi frank CHF 1,13 0.5328124
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 38,10 0.1521822
Tšehhi kroon CZK 25,59 0.050821
Türgi liir TRY 7,22 -1.1756011
Ukraina grivna UAH 33,01 0.2024464
Ungari forint HUF 323,48 -0.1574123
USA dollar USD 1,18 0.0595846
Uus-Meremaa dollar NZD 1,77 0.5230244
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0204583
Vene rubla RUB 77,39 -0.8743704

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

EDUKAS SUURETTEVÕTE otsib TARNEAHELA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

24. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018