Londonis keelu saanud Taxify: järgmiseks Pariis

Taxify juht ja asutaja Markus Villig rääkis täna Äripäeva raadio hommikuprogrammis, miks nende teenus Londonis ära keelati, kuidas nad loodavad ikkagi Euroopa ahvatlevaimale turule pääseda ning millised on nende järgmised eesmärgid.

Mis Londonis juhtus?

London oli meil päris unikaalne avamine. Meil pole üheski linnas nii positiivset vastuvõttu olnud nii klientide kui juhtide poolt. Juba enne avamist liitus seal meiega 10 000 eurot autojuhti. Tallinnas on neid kokku umbes 2500.

Kui juhid olid kohe huvitatud, siis klientide pärast olime pisut mures. Esimese mõne päevaga aga tõmbas üle 30 000 inimese meie äpi alla ja tahtis seda kasutama hakata. Meediakajastus oli niivõrd suur.

Kui me olime kolm päeva turul tegutsenud, võttis meiega ühendust kohalik transpordiamet ja ütles, et meil on väidetavalt mingid litsentsid puudu ja et me peame reisijate turvalisuse huvides tegevuse lõpetama. Me väga ei näe, kus see turvalisusrisk on, aga võtsime neid kuulda, panime asjad pausile ja uurime praegu juristidega, milles siis probleem oli. Hetkel oleme juba päris kindlad, et suudame ühe-kahe nädala jooksul teenuse uuesti avada.

Mis Londonis juhtus?

London oli meil päris unikaalne avamine. Meil pole üheski linnas nii positiivset vastuvõttu olnud nii klientide kui juhtide poolt. Juba enne avamist liitus seal meiega 10 000 eurot autojuhti. Tallinnas on neid kokku umbes 2500.

Kui juhid olid kohe huvitatud, siis klientide pärast olime pisut mures. Esimese mõne päevaga aga tõmbas üle 30 000 inimese meie äpi alla ja tahtis seda kasutama hakata. Meediakajastus oli niivõrd suur.

Kui me olime kolm päeva turul tegutsenud, võttis meiega ühendust kohalik transpordiamet ja ütles, et meil on väidetavalt mingid litsentsid puudu ja et me peame reisijate turvalisuse huvides tegevuse lõpetama. Me väga ei näe, kus see turvalisusrisk on, aga võtsime neid kuulda, panime asjad pausile ja uurime praegu juristidega, milles siis probleem oli. Hetkel oleme juba päris kindlad, et suudame ühe-kahe nädala jooksul teenuse uuesti avada.

Kas see tähendab, et Londonis ei toimu üldse mingit sõidujagamist?

Uber on praegu monopoolses seisundis. 80% turust on nende käes ja kohalik regulaator on hakanud mõistma, et see olukord pole hea, kuid nad ei oska seda ka lahendada.

Kas te ei kahtlusta, et siin võib Uberi karvane käsi mängus olla, et teid turule ei lubata?

Nii palju neil võimu ei ole, et nad tervet linnatransporti suudaksid Londonis niimoodi manipuleerida. Pigem on asi selles, et nad ei teagi, kuidas seda valdkonda reguleerida ja kõige turvalisem on nende jaoks kõik asjad pausile panna, kuni nad selle välja mõtlevad.

Kui suurt turuosa te loodate Londonis võita?

London on Euroopa suurim transporditurg, mille maht on mitu miljardit eurot aastas taksode, autotellimuse ja privaatjuhtide sektoris. Isegi kui saame väikse umbes 10% turuosa, siis on sõitude maht mitusada miljonit eurot aastas. See on oluliselt suurem kui kogu Ida-Euroopa kokku.

Kas see paneb ka suurema surve teenuse arendamisele? 

Muidugi. Praegu on meil ka juba üle 3 miljoni kliendi. Meie praegune pudelikael ongi arendusressurss, meie tiim on suhteliselt väike, arendusega tegeleb 25 inimest, vaja oleks 75-100. Eelarve poolest me oleks valmis palkama ka 150, aga realistlikult võttes võib loota, et aastaga tuleb umbes 50 arendajat juurde. 

Kas need arendajad tulevad siis Eestist või pigem välisriikidest?

Eestis ei ole kahjuks piisavalt tugevaid arendajaid turult leida.

Mis sihtkoht järgmiseks?

Järgmine on Pariis, mis on Euroopas number kaks suurim turg. Kui me suudame nii Londonis kui Pariisis võtta näiteks 5-10% turuosast, tähendaks see juba sadades miljonites sõitude käivet.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1138016
Brasiilia reaal BRL 4,46 0.0785229
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051148
Filipiinide peeso PHP 62,25 -0.2003912
Hiina jüaan CNY 7,91 0.3299032
Hongkongi dollar HKD 9,14 0.0481543
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0487033
Iisraeli seekel ILS 4,24 0.0377287
India ruupia INR 80,38 0.0597498
Indoneesia ruupia IDR 16901,25 0.3367265
Islandi kroon ISK 124,00 -0.0080639
Jaapani jeen JPY 130,96 0.0458365
Kanada dollar CAD 1,54 0.0064746
LAV rand ZAR 15,79 0.2902951
Lõuna-Korea vonn KRW 1321,73 0.0901147
Malaysia ringgit MYR 4,73 0.0972804
Mehhiko peeso MXN 22,19 0.0541094
Norra kroon NOK 9,58 0.0062607
Poola slott PLN 4,35 0.281255
Rootsi kroon SEK 10,38 0.0337366
Rumeenia leu RON 4,65 0.0301147
Singapuri dollar SGD 1,60 0.006268
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0223614
Šveitsi frank CHF 1,16 0.0773927
Taani kroon DKK 7,45 0.0026844
Tai baht THB 38,99 0.0901137
Tšehhi kroon CZK 25,93 0.054029
Türgi liir TRY 5,61 0.4043585
Ukraina grivna UAH 30,77 0.0601518
Ungari forint HUF 326,49 0.0827662
USA dollar USD 1,16 0.0773262
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.0463741
Valgevene rubla BYN 2,33 0.0473179
Vene rubla RUB 74,22 0.2864416

Valdkonna töökuulutused