Ladudes ollakse tõstukitega lohakad

Rein Reisberg
Rein Reisberg

Veonduse ja laonduse sektor ei kuulu tööõnnetuste osas küll ohtlikuimate hulka, ometi tuleb ka siin rõhutada ohutuskultuuri ja terve talupojamõistuse olulisust, ütleb tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant Rein Reisberg intervjuus.

Mille poolest erineb laondus tööohutuse ja tööõnnetuste mõttes teistest sektoritest? Laiem statistika räägib veondus-laondusest, eraldi vaid laonduse kohta statistikat kogutud ei ole. Väga ohtlik see valdkond statistika põhjal ei ole, mitmesugused töötleva tööstuse ja tootmise valdkonnad on ohtlikumad.
Tuleb rõhutada ka, et kõnealune statistika ei hõlma tootmisettevõtete laopooli, neid eraldi välja noppida ei saa.

Millised siiski on põhilised vead töövõtetes, kust tekivad ohtlikud olukorrad just ladudes? Nimetades mõned olulisemad õnnetuste põhjused ladudes – esimeks on mitmesugused libisemised ja komistamised. Samal tasapinnal kukkumine, see on ladude õnnetuste temaatika. 
Teiseks märkimisväärseks ohukohaks on lohakas sõitmine laaduritega. Päris üllatav on, et laadurijuhid teevad üsna tihti endale ise viga. Eestis on olnud päris mitu õnnetust, kus laadurijuht lihtsalt ei tõsta oma jalga täielikult laadurisse sisse, see jääb vedelema kusagile äärele ning seejärel sõidetakse kas teise laaduriga kokku või vastu riiuleid või posti. Ja nii see kusagil vales kohas tilpnev jalg viga saabki.

Säärast lohakust vist kuidagi kindla reegliga parandada ei saagi. Siin on kõige õigem rääkida talupojamõistusest või talupojatarkusest, nagu öeldakse – mõtle, mis sa teed! Aga eks nii mõnelegi tundub, et ilma saab kiiremini ja mugavamalt. 
Edasi, kolmas suurem õnnetuste juhtum ladudes, on suuremad sõidukid, mis tulevad lattu kaupa tooma või viima, nendega seotud õnnetused. Territooriumile saabuvate autode juhid kipuvad jääma kusagile uitama ning siis lihtsalt sõidetakse neile otsa.

Millised on konkreetsemad isikukaitse- või muud vajalikud vahendid, mida ladudes piisavalt ei kasutata? Isikukaitsevahendid ei ole laonduses niivõrd oluline temaatika. Pigem rõhuksin mõisteid nagu ohutuskultuur ja sinna juurde ka töötervise ja tööohutuse juhtimine. Oluline on, et ettevõttes mõeldaks ohutuse teema läbi.
Ladudes on olulisim pigem tööde korraldamine – kus sõidavad tõstukid, kus jalakäijad, mis moodi on tõstukijuhi töö korraldatud – kas ta peab tõesti alati oma töö tegemiseks pedaali põhja tallama või saaks ka mõistlikuma kiirusega hakkama. Ja kas tõstukile valmistaja poolt peale pandud kiirusepiirang ikka töötab. Ettevõtetes kohal käies tekib teinekord tunne, et käib hoopis tõstukite ralli, mitte töötegemine.

On säärane tõstukite kiirusepiirnagute mahavõtmine üldse lubatud? Tegelikult ei ole, kui see on valmistaja poolt peale pandud, aga meil on selliseid insenere küll, kes seda siiski teevad ning kes oskavad piirangu maha võtta nii, et tõstuk pärast seda ka edasi tööle jääb.

Kui aktiivne on tööinspektsiooni kontroll laonduses ning kuidas see tegevus välja näeb? Tegelikult on meil kaks erinevat väljundit, üks on inspekteerimine, kontroll, teine on ettevõtete konsulteerimine. Praegu on tööandjal olemas ka see võimalus, et kutsuda ettevõttesse konsultant, kes ei kontrolli ega tee trahvi, vaid annab nõu ja jagab infot.

Kasutatakse seda võimalust? Kasutatakse, aga võiks siiski rohkem kutsuda. Siis saab juba minna ettevõttepõhiseks, mitte pelgalt tegevusvaldkonnapõhiseks.

Osale arutelus

  • Lauri Leet
    Logistika toimetaja

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.2143623
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0609813
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051135
Filipiinide peeso PHP 59,82 0.023411
Hiina jüaan CNY 7,72 0.2180629
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0639207
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0605865
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.0262348
India ruupia INR 81,02 0.085241
Indoneesia ruupia IDR 16153,92 0.2734349
Islandi kroon ISK 137,64 0.0145328
Jaapani jeen JPY 124,58 -0.1362725
Kanada dollar CAD 1,51 0.1792948
LAV rand ZAR 15,74 0.0788182
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,30 0.1735622
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.0599225
Mehhiko peeso MXN 21,73 0.1701308
Norra kroon NOK 9,73 0.0472988
Poola slott PLN 4,29 -0.0792393
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.0311845
Rumeenia leu RON 4,70 0.004252
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0777252
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.2040122
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0088355
Taani kroon DKK 7,47 0.0241183
Tai baht THB 36,08 -0.0013856
Tšehhi kroon CZK 25,57 -0.0390915
Türgi liir TRY 6,06 0.0066046
Ukraina grivna UAH 31,78 0.0613949
Ungari forint HUF 317,70 -0.0597691
USA dollar USD 1,14 0.1320306
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.3144468
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0615082
Vene rubla RUB 75,36 0.174937

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019