Autor: Logistikauudised.ee • 28. august 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Liikluskindlustuse kahjum väheneb hinnatõusu arvelt

Foto: Andras Kralla
Tänavu esimesel poolaastal oli liikluskindlustus jätkuvalt kahjumis, kuigi liikluskindlustuse aastamakse on eelmise aastaga võrreldes tõusnud keskmiselt 10 eurot, teatas Liikluskindlustuse Fond.

Kui eelmise aasta kuue kuuga said kindlustusandjad liikluskindlustuselt 4,4 miljonit eurot kahjumit, siis tänavu samal perioodil on kahjum vähenenud 1,7 miljoni euroni.

„Kahjumi vähenemine on tingitud asjaolust, et liikluskindlustuse hinnad on hakanud tõusma, kuid kindlustusjuhtumite arv ja keskmine kahju on jäänud eelmise aastaga võrreldes samale tasemele,“ ütles Liikluskindlustuse Fondi juhatuse esimees Mart Jesse pressiteates.

Kui 2016. aastal oli keskmine liikluskindlustuse aastamakse 112 eurot, siis tänavu esimesel poolaastal oli see 122 eurot.

„Hinnatõus ei ole kellelegi meeltmööda, kuid liikluskindlustuse hinnamuudatus ei ole kindlasti suurendanud kõikide sõidukiomanike kindlustusmakseid. Makse on kasvanud kindlasti isikutel, kes on põhjustanud hiljuti kindlustusjuhtumi,“ ütles Gjensidige sõidukite kindlustuse tootejuht Marko Privoi. „Kui liikluskindlustus ei ole enam kahjumis, raugeb ka hinnatõusu surve. Kindlustusmaksete suurenemist saab kaudselt pidurdada iga liikleja, kui ta on liikluses tähelepanelik ja arvestab teiste liiklejatega,“ lisas Privoi.

ERGO riskijuhi Kaido Naaritsa sõnul on hinnatõusul mitmeid objektiivseid põhjuseid, näiteks sõidukid muutuvad järjest nutikamateks ja seega ka varuosad kallimateks.

„On märgata, et turul toimuv liikluskindlustuse hindade tõus on aktiveerinud paljusid kliente otsima endale sobivaimat kindlustusandjat, mistõttu vaadatakse üha rohkem ka nende kindlustusandjate poole, keda maaklerkanalid ei vahenda. Samuti valivad kliendid üha enam lühema kehtivusega kindlustuspoliise, et oleks võimalik autoga seonduvaid kulusid pikema ajaperioodi peale hajutada, ilma et aastane kulu sellest suureneks,“ sõnas Swedbanki liiklus- ja kaskokindlustuse valdkonnajuht Kristjan Ahven.

Kõige enam liikluskindlustuse juhtumeid oli Harju, Tartu ja Ida-Viru maakonnas, arvuliselt vastavalt 10 156, 1 923 ja 1 091 juhtumit.

LKFi 2017. aasta esimese poole statistika liikluskindlustuse kohta leiad siit.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077